Gå til innhold

Sniktitt: Call of Duty: World at War (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom jeg spiller slike spill utelukkende på PC og dermed ikke har prøvd CoD3 noe særlig så synes jeg egentlig ikke "ww2 oppbrukt" argumentet er veldig godt.

 

CoD2 kom i oktober 2005. Jeg kan ikke huske at det har vært noen ww2 fps spill i mellomtiden som har kunnet måle seg med det på pcen ihvertfall. Håper dette blir bra. Jeg likte ikke united offensive noe særlig så er skeptisk til Treyarch men satser på at dem overrasker positivt denne gangen.

 

Kjøretøy kan dem spare seg for, det er ikke det som er CoD serien sin styrke.

Lenke til kommentar

Dette ser spennende ut. Synd vi ikke får en HD preview for å se på grafikken litt.

Tror dette spillet blir bedre en det forrige, med mer realitet og action.

Alle flamers, tror dere virkelig at de klarer å fucke opp COD: world at war? Det er verdens krig, og du har flammekastere og rifler + det er next gen engine med next gen finpussing.

Slapp av, dette lever nok opp til forventingene og mer.

Lenke til kommentar
Er så drit lei de samme gamle våpnene og lydeffektene, så dette blir ingen dag èn kjøp for meg. En himla god multiplayer og gode anmeldelser er hva som må til for å få meg av gjerdet..:p

Jeg tror du bare er en sta anti-next gen jeg.

Det blir nok "himla god multiplayer" og er ikke akuratt så mange anmelderser når spillet ikke har kommet ut enda? Skjønte egentlig ikke helt poenget ditt, du virka bare sår som en nintendo-nostalgia gamer.

Kjøp spillet du, så får du deg litt ekte gametime.

Lenke til kommentar
Er så drit lei de samme gamle våpnene og lydeffektene, så dette blir ingen dag èn kjøp for meg. En himla god multiplayer og gode anmeldelser er hva som må til for å få meg av gjerdet..:p

Jeg tror du bare er en sta anti-next gen jeg.

Det blir nok "himla god multiplayer" og er ikke akuratt så mange anmelderser når spillet ikke har kommet ut enda? Skjønte egentlig ikke helt poenget ditt, du virka bare sår som en nintendo-nostalgia gamer.

Kjøp spillet du, så får du deg litt ekte gametime.

Er jeg anti-nex gen? Da tror jeg du må ha missforstått meg litt, her.. Jeg er psyket på spill med god online multiplayer. Det største tegnet på at jeg er pro-nex gen. (current gen, btw.)

Er fullt klar over at spillet ikke er ute enda, og derfor må jeg ha gode anmeldelser av et spill siden det er 5-6 andre titler jeg skal ha i år, og har en prioriteringsliste. Jeg er ikke en "sår nintendo-nostalgia gamer", tvert imot. (har ikke hatt en Nintendo siden N64, og siden den gang har det vært Xbox det har gått i..)

 

Beklager for off-topicen, må bare klare opp ting :wee:

Lenke til kommentar
Å jippi. Jeg trer inn i skoen som tapper amerikaner eller sovjeter som kjemper mot sygge tyskere eller japanere for å redde verden. Jeg klarer knapt å vente.

Jeg tror hver bokstav i posten din holder på å knekke sammen i latter.

 

Neste gang jeg spiller et fps som tar plass i tidsrommet 1939-1945 vil jeg helst skyte Amerikaner, til nøds Russere. Heil. : )

Lenke til kommentar

Andre Verdenskrig er ganske interesant historie og uten tvil den mest omfattende krigen i vår nære historie. Uansett er det noe som er blitt melket litt vel mye av spillbransjen og ting begynner å bli ganske likt værandre.

 

Derimot er det noen ting vi enda ikke ser, muligheten til å spille tysker i campaigns f.eks. Og er det noe jeg virkelig savner så er det nettopp muligheten til å spille en tysker for en gang skyld. Er det virkelig så umoralsk å lage et spill hvor en settes i en 18 år gammel tysk Wehrmacht soldats sko for eksempel? Greit, tyskere var de "onde" og de var utilsomt med på å gjøre verden til et værre sted i 5 år. Men det er fortsatt en historie å fortelle om de unge soldatene som slåss for fedrelandet sitt med like mye ære, mot og frykt for døden som en amerikaner og en britte, eller en russer for den saks skyld.

Det var selvfølgelig noen bad-apples i det tyske militæret, og grupper som Waffen-SS er ikke kjent for å være det mest ærefulle av alt på jorden. Men alle lands militære har noen bad-apples, og det er kanskje på tide at noen åpner øynene og innser at det var mange tyske soldater som slåss for liv og land uten å være spesielt nazi idealistiske.

 

Jeg veit alt dette ikke har noe med Call of Duty 5 å gjøre, men kanskje det burde vært det?

 

Uansett, jeg tror det kunne åpnet for mange nye muligheter. Tyskerne var på flere fronter enn bare de amerikanerne, russerne og brittene så. Hadde vært stilig å spille tysker som invaderer Norge f.eks. Ikke sant? Eller kanskje være med på å holde de allierte tilbake i Arnhem?

 

Uansett, jeg syntes det er en debatt verdt å nevne. Og forhåpentligvis får jeg ønsket mitt oppfylt en dag, men antagelig ikke fra et CoD spill.

Lenke til kommentar
– Japanerne var ikke redde for å dø...

Litt vel generaliserende? Dette utsagnet sier mer om spillet enn det sier om japanerne.

 

Japanere, særlig for femti år siden, hadde og har et helt annet forhold til ære og denslags enn oss. Rimelig umulig å sette seg inn i det tankesettet. De gledet seg neppe til å dø, men døden - også på slagmarken - skulle taes med stoisk ro, som alt annet. :p

 

Takk, jeg kjenner Hollywood sin måte å tolke "WW2-japanerne" på. Den er dog desverre feil. Ja, ære hadde mye å si - i prinsipp. Det aller meste som høye sjefer sprøyter ut om ære og tull, gir de på bakken faen i. INGEN (andre enn de mentalt syke) bryr seg om heder og ære når helvete bryter løs. Det har blant annet med menneskelige instinkter å gjøre. WW2 glorifiseres alt for mye.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...