Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Min hjemmebar - byggetråd


Anbefalte innlegg

Var på ferie i Tyrkia og med litt mye alkohol innabords, fikk jeg en vill idè om å bygge meg en bar når jeg kom hjem!

Trodde aldri jeg skulle få det til, men etter mye tenking, banning og steiking, så ble det til at jeg satt i gang.

 

Har et lite rom så jeg måtte utnytte plassen til det maksimale!

Benkeplaten blir svart.

 

FOR ALL DEL! Om noen har tips til hva jeg skal gjøre, SKRIV DET :)

 

 

Legger ved litt bilder:

 

10082008257.jpg

10082008258.jpg

10082008259.jpg

10082008260.jpg

Måtte utnytte plassen, som jeg sa tidligere, så det ble til å bygge tv'en inn i bardisken!

 

 

15082008261.jpg

15082008263.jpg

15082008264.jpg

15082008265.jpg

Så var det tid for bordkledning.

 

 

17082008266.jpg

17082008267.jpg

17082008268.jpg

17082008269.jpg

Benkeplate, en kabal av ledninger, sparkel og cola og rom!

 

 

Kom med tips, innvendinger, hva som helst!!

 

Mvh, Ole!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Smart å bygge TV'en inni bardisken :) .

 

Hehe, ja, med lite rom så må man være litt kreativ!

 

Konge! :D

 

Har du sett tråden til han andre karen her på forumet som hadde laga til en bar i kjelleren? Sikkert god inspirasjon.

 

Uansett, skal følge med på dette. :)

 

Har dessverre ikke det nei. Har ikke rukket det, men det skal jeg gjøre!

Skal holde dere oppdaterte, dag for dag :)

 

Har faktisk fått gjort litt idag..

Har malt benkeplaten (andre strøket), men er usikker på hvilken farge bordkledningen skal være. Har eggehvitt på panelet på rommet, tror kanskje det hadde vært litt tøft å malt det i samme farge. Da står jo det godt i stil!

 

Bilder til de som synes det er interessant:

 

Må ha en liten plass å blande drinkene:

27082008280.jpg

 

 

Hyller! Som nå er okkupert av verktøy:

27082008279.jpg

 

 

Andre strøket:

27082008278.jpg

27082008274.jpg

 

 

Lys montert:

27082008277.jpg

27082008278.jpg

 

 

Mye sparkel og mye pussing for å få det fint

27082008272.jpg

 

 

 

- Som dere ser så er det uendelig med skapplass bak. Dette har vært et gammelt kjøkken, faktisk. Må finne ut en plan der.

Lenke til kommentar
Hva er planene? Barkrakker, oppheng av glass, flasker osv. i taket over?

 

Må jo gjøre noe så man ser at det er en bar, og ikke bare en kjøkkenbenk ;)

 

 

Hva er planene? Barkrakker, oppheng av glass, flasker osv. i taket over?

 

Må jo gjøre noe så man ser at det er en bar, og ikke bare en kjøkkenbenk ;)

Second that! Hva er planene?

 

Gikk litt fort i svingene så jeg glemte å nevne planene:

 

- Skal bygge ned fra taket, der glass-rack, spotter og diverse annet skal være.

byggened.jpg

 

- Bak, der hvor skap og mye rot skjuler seg, må jeg finne ut en liten løsning. Kom gjerne med innspill om hva dere synes er tøft.

 

- Lakkere navnet til baren på en eller annen plass (Baren er uten navn - forslag mottas)

 

- Litt usikker på dispenserstativ

 

- Barstoler må jeg få til, 2 - 3 stk. Har to sofaer stående også.

 

 

Om noen vet om noen bar-effekter (butikker, om du har noe liggende e.l) så skrik ut!!! :ohmy:

 

Og jeg er fortsatt åpen for forslag om noen synes det er noe jeg bare MÅ ha :)

 

Mvh, Ole

Endret av bolern
Lenke til kommentar
Ta en titt på eBay, finner mye kult der.

Der var det mye fint ja! :) Har kjøpt litt også.

 

Og finner du utstyr der gir navnet seg selv: eBar :D

Hahaha :D

 

Ikke gjør som de som bodde her før oss. Da vi skulle demontere baren fant vi ut at han hadde brukt 12cm lange spiker i gulevet + lim :whistle:
Ikke gjør som de som bodde her før oss. Da vi skulle demontere baren fant vi ut at han hadde brukt 12cm lange spiker i gulevet + lim :whistle:

Ja, 12 cm skruer holder mye bedre :) .

 

Å dæven, synes synd på deg som måtte ta det opp!

Har festet det med fischer-bolter til pipa som er vedsiden av. Bardisken står som et fjell :)

 

--

 

 

30082008290.jpg

30082008289.jpg

 

Så var det en liten tur på elkjøp bare for å se. Men det ender alltid opp med at jeg bare MÅ kjøpe:

elkjp.jpg

 

Skjønner egentlig ingenting av tysk, men jeg fant fram barzebehör, eller hva det heter, og fikk dette for 3.90 EURO.

barbutler4_vorschau.jpg

Endret av bolern
Lenke til kommentar

Skapene bak ville jeg ha fjernet og heller satt opp hyller hvor drikkeflaskene vises. Jeg ville også satt opp små stenger på den veggen hvor det for øyeblikket ikke er noe som jeg hadde hengt små poser med peanøtter, beer-nuts, chips, o.l.

 

Har du vurdert å male/lakke/beise treet mørk brunt?

Lenke til kommentar
Var ikke akuratt noe super pen bar...

Skulle gjøre om til rom til en 16åring så vi hadde ikke noe valg, er vell helle ikke særlig smart og ødelegge parkett ned 12cm spiker

 

Hehe, du har ikke noe bilde vel? Man har ikke så mye valg nei, når en 16-åring skal bo der. Hadde blitt ufattelig forbannet om noen hadde ødelagt parketten min med 12 cm spiker iallefall!

 

Skapene bak ville jeg ha fjernet og heller satt opp hyller hvor drikkeflaskene vises. Jeg ville også satt opp små stenger på den veggen hvor det for øyeblikket ikke er noe som jeg hadde hengt små poser med peanøtter, beer-nuts, chips, o.l.

 

Har du vurdert å male/lakke/beise treet mørk brunt?

 

Skapene brukte jeg 5 timer på å rydde ut av, der var alt fra skolesaker fra 1. klasse -> til kinaputter! Litt moro å se tilbake på sånne ting. Har kjøpt meg noen hyller å ha der, kan legge ut bilder av de en annen dag. Tenker du på veggen der de rosa håndhjernene er? Og har du et bilde der man kan se hvordan det blir seende ut?

Har ikke tenkt på det nei, men der gav du meg en fantastisk god idè!

 

 

-

 

 

Ellers så skjer det liksom ikke så mye mer enn at benkeplata har fått det åttende strøket med svart halvblank maling. Venter på det skal tørke. Så må jeg koble ut strømmen, da der er en ledning som er i det ene skapet som skaper litt problemer. Ellers så har jeg ryddet bak, og det viste seg, bak alt rotet, at der var en vask og oppvaskkum. Flotte greier! :)

 

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Ja, riktig, der de håndjernene er. Kan sikkert plasseres andre steder òg, men det er greit å allerede ha liggende litt snacks om noen skulle dukke opp å se fotballkamp e.l. Tenker på slike stenger som de har i butikk.

 

Var en veldig god idé! Da gjenstår det bare å få fatt på noen sånne stativ og få de på veggen!

 

 

pulbar.jpg

Endret av bolern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...