Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal ha førstegangsbil, trenger råd


Ildflue

Anbefalte innlegg

Heisann, har lett litt rundt i tråder her, men sitter fortsatt med spørsmålet om hvordan bil jeg skal ha.

 

Er 19, skal ha en bil som er forholdsvis billig å vedlikeholde. Ønsker så lavt bensin/diselforbruk som mulig, men den må klare 120 uten å dette fra hverandre. Skal ikke ha en bil som skal rævkjøres, kjører ordentlig og så økonomisk som mulig.

Skal brukes i hovedsak som transport til-fra jobb som er en ca. 9-10mil tur-retur (E6).

 

Har sett litt på Audi A4 og kunne tenke meg noe sånt, men trenger gode råd og forslag :)

 

Pris 25.000-50.000 maks

 

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal godt gjøres å få itak i en A4 som er greit vedlikeholdt og i god teknisk stand i mellom 25-50k.

 

Mitt stalltips er å kjøpe en bil som ligger lavere i pris, slik at du er sikret bedre driftssikkerhet.

 

Du burde også prøve å kjøpe en bil som er snill på drivstofforbruket, siden du skal pendle såpass langt hver dag.

 

Selv har jeg A4, og har 10 mil til jobben (ukependler bare), og synes den bruker hvis jeg legger på høyrefoten litt.

Lenke til kommentar

hva med en Hyundai Accent?

billig forsikring, bruker vel ca 0,6-0,75l pr mil, man klarer å få presset dem opp i 150, men da er det på grensen av at den faller fra hverandre :p

vedlikehold utover oljeskift og lignende klarer den seg ganske godt uten.

Ganske behagelig å kjøre og ikke minst billig :)

du får ett ganske greit eksemplar for 25.000

Lenke til kommentar
Toyota Carina D

Mercedes 250D

Mercedes 190D 2.5

Audi 80 TDI

VW Golf 3/Vento TDI/TDK

 

Disse bilene bruker ca. 0.5-0.6 L på mila. Jeg har en Subaru Legacy 2,2 4WD som bruker ca 0.8-1L. Har derfor funnet ut at, om behovet melder seg, kommer jeg til å bytte til en slik bil. Med størst interesse i mercedesene.

 

250D er en drøm å kjøre, billig i drift og med en "skuddsikker" motor. Problemet ligger i motorkraft. Den går rett og slett vanvittig dårlig. Noe bedre med turbo, men da mister man jo en del fordelene. Men om man ikke har hastverk og kjører lite opp og ned fjelloverganger er det jo ikke noe stress. 190 er en trang, men god bil.

Lenke til kommentar
Takker for svar hittil :)

Har faktisk kjørt en Accent av en kompis av meg til Hamar og tilbake (TG :D) var overasket over hvor grei den var å kjøre, men syntes den manglet noe. Den er alikevel en av de jeg vurderer. Tar gjerne i mot andre forslag.

 

Hvis du synts accenten var fin å kjøre, så kan du vel muligens se på andre modeller fra Hyundai, er faktisk ikke sår dårlige som folk skal ha det til, Coupe`en f.eks..men må vel litt høyere opp i prisklasse da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...