Har også hørt/lest at 1 literen til Ford er ekstremt dyr å bytte registerreim på, type 20k+. Også noe om det krever spesialverktøy og spesialkompetanse sånn at det kan være vanskelig å få andre enn merkeverksted til å påta seg jobben, vet ikke om det stemmer dog?
Når det gjelder 1,2 literen til PSA, så ser jeg at BOS har fastpris på 8490 på bytte av registerreim på bensinmotor under 100hk. Det skulle jo da inkludere 1,2 literen uten turbo på 82hk (selv om det er wetbelt), men ikke 110 og 130hk med turbo. Kan tyde på at det er enklere og billigere å bytte reim på PSA enn på Ford selv om begge er wetbelt?
Et lite skråblikk til slutt: Hvis man googler "wetbelt", så renner skrekkhistoriene på, de fleste om Ford. Så en fattig trøst for de av oss som har 1,2 literen til PSA, kan være at 1 literen for Ford er enda (mye?) verre.......