
Syar-2003
Medlemmer-
Innlegg
25 676 -
Ble med
-
Dager vunnet
2
Syar-2003 vant dagen sist 4. oktober 2015
Syar-2003 hadde mest likt innhold!
Om Syar-2003
- Bursdag 6. februar
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Syar-2003 sine prestasjoner
4,5k
Nettsamfunnsomdømme
72
Hjelpsomme svar
-
Mistet soft close på G60 men er tilgjengelig på dagens X5 i comfort plus pakken.
-
Mulig det er skuffende for de som ikke er klar over det. Men BMW har alltid vært sånn , mere luksus features kommer med høyere modeller, og power justerbar ratt har alltid vært forbeholdt 5 serie og opp. Kjøpe iX5 når den kommer da på neue klasse
-
Fordi avstanden til det innvendig kameraskjermen er 40-50 cm. Da må du se klart på 40-50 cm (oppover) for å se klart det projiserte skjermbildet. Progressive briller er ikke laget for å støtte et slikt scenario. Om det derimot er et speil så er det avstanden til objektet man ser i speilet som befinner seg bak bilen som blir gjeldende og det er kanskje 5m og mere. Det er noe som heter presbyopsi som rammer folk fra 40 årene og oppover.
-
Nei, det funker ikke med kameraspeil for all type synshemming. Jeg kan underskrive på det. Det er grunnen til at jeg skrinla Polestar 4 som ikke har bakrute og innvendig "kameraspeil".
-
Det er på 520 liter (målt opp til seteryggen) og 1750 liter med bakseter nede.
-
BMW har alltid hatt el.regulert ratt kun høyere i hierarkiet (fra 5/x5 serie og opp). Aldri i 3/4 serier og lavere (inklusive X serie) Ventilerte seter derimot kan nok komme.
-
Dette var spenstig design. Har dog litt problemer med å ta til meg de gule rutene, kanskje det funker bra i snøfylte nordiske vinterlandskap Om Ionic 3 blir noe i nærheten da .. https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-hyundais-kommende-elbil/
-
De er ganske ulike da... Standard rattet (det hvite) har vertikale spokes mens msport rattet er åpent og har horisontale spokes kl 16/20 og annet grep på oversiden . Ganske sikkert at msport rattet har nappa skinn også (delvis perforert). Og så man skal ikke dømme knappene nord og ned før de er prøvd. Selv om jeg også er skeptisk til "haptiske" kontra ekte mekaniske brytere.
-
Snapdragon Ride Platform Powers Automated Driving in BMW´s Neue Klasse The ADAS system in the all-new BMW iX3 is built on Snapdragon Ride, which integrates high-performance, automotive-grade systems-on-chip (SoCs) for centralized sensor data processing, advanced computer vision modules for perception, and Snapdragon Ride Automated Driving software stack co-developed with BMW – including drive policy and safety guardrails. The automated driving system of the BMW iX3 enables advanced capabilities including: Contextual lane change and overtaking: the system initiates maneuvers based on subtle driver cues like mirror glances or steering nudges. Active lane change and highway assistant: hands-free driving on approved road networks. Ecosystem provided AI-powered slot detection parking assistance and camera-based in-cabin monitoring BMW's “Superbrain of Automated Driving” – a central intelligent computer powered by Snapdragon Ride SoCs – combines automated driving functions, offering 20 times higher computing power than the previous generation. The system uses a unified architecture which includes an array of high definition 8M pixel and 3M pixel cameras and radar sensors enabling 360-degree coverage and along with high-definition mapping and precise GNSS localization enables a robust system helping to enable safe and reliable automated driving. The BMW iX3 is also equipped with Qualcomm Technologies’ V2X 200 chipset to support vehicle-to-everything (V2X) communications for enhanced safety. V2X communications allows vehicles to "see" and "hear" beyond line-of-sight ADAS sensors, helping reduce collisions by uncovering unseen risks through direct communication between vehicles and their surroundings, such as road infrastructure, pedestrians, and other road users. Les mer her : https://www.qualcomm.com/news/releases/2025/09/qualcomm-and-bmw-group-unveil-groundbreaking-automated-driving-s
-
-
Det er ikke noe bortforklaring av tall. Mere det å få satt det i rett kontekst. Ikke tenke så at en kjøpmann som solgte 2 italienska speil i 2024 selger 4 speil i 2025 og slår det stort opp at WOW vi har en 100% økning av salget på italienske speil.
-
-
Det er også fylket med eldste bilparken. Noen som indikerer at bruktbilmarkedet fremdeles dominerer.
-
En tilsynelatende "stor "økning i % tall av en bitteliten andel mengde betyr ikke et stort antall biler 😉 Det er dette med "økning i prosent" som blåses opp . Dvs høres mye mere ut en realiteten. Derfor en påminnelse om statistikken.
-
Troms og Finnmark ligger nederst på nybilstatistikken med kun 3.1% (bare Svalbard bak seg). Kilde OFV.