-
Innlegg
269 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
2 054 profilvisninger
Milarwen sine prestasjoner
141
Nettsamfunnsomdømme
-
Cell var kronglete å utvikle for fordi de hadde distinkte og unike kjerner for forskjellige operasjoner. De fleste PCer på tiden var 1-2 kjerner, og vi med mer penger enn vett hadde 4 kjerner. Utviklere var ikke vant til å skrive programvare som brukte 2 kjerner effektivt på PC engang, langt mindre de 7 som PS3 hadde. Har ingen tro på at PS6 får noe som ligner på Cell, men snarere blir det vel en APU á la PS5 eller moderne laptoper, men kanskje med ekstra shadercores dedikerte til RT eller FSR? (Ekstra i forhold til Zen 5-chipsene du får i laptopper) Ja tror ikke de blåser støv av Cell, men at de går i retning en arkitektur som er langt mer tilpasset en spillekonsoll. De fleste PC-er i dag kjører en form for x86/x64, og det samme gjør PS5 og Series S/X. Disse CPU-ene har en bred og utvidet støtte til operasjoner man sjeldent eller aldri benytter seg av i gaming. Fordelen med dette er ene og alene at veldig mange kan denne strukturen. Cell er ikke kronglete. Utviklere var bare ikke villig til å investere tid/penger på å lære. Den trenden ser ut til å øke ekspansjonselt. Jeg føler jeg ser optimalisering som vanligste klager ang spill i dag.
-
Kan være en god strategi å gå for en kraftigere konsoll til en høyere pris, hvis den er rettet mot game pass brukere. Den økte prisen spares inn på at man ikke må betale 800-1000kr for nye spill for å kunne bruke konsollen hvis man har game pass. Om den er vesentlig raskere gjenstår å se. Flertallet mener xbox 360 var den overlegne av xbox 360 og PS3 men jeg mener Cell var bare langt forut for sin tid. Realiteten var at det var få utviklere som forstod arkitekturen og veldig mange PS3 ports er basert på 360 versjonene. I artikkelen ang PS6 så virker det som om de har utviklet en skreddersydd SoC igjen. Får vi se en finpusset moderne Cell som er langt lettere å utvikle for? Kanskje. Er den nye xboxen raskere for å kompensere for optimalisering eller vil de utnytte denne kraften med Forza Horizon 5 nivå av optimalisering? Tanker for framtiden.
-
Kommentar: Tjener fett på vår skapertrang
Milarwen svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Skal du ha alle utvidelser til Sims 4 i dag, må du bla opp med over 10.000kr.- 16 svar
-
- 2
-
-
-
Debatt: Skrekkspill som terapi
Milarwen svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Fears to Fathom season 2 er annonsert, og om du ikke har spilt sesong 1, så kan den være verdt å sjekke ut. Episode 1 er gratis. På steam i alle fall. -
Borderlands-sjef: – Ytelsen er pokker så optimal
Milarwen svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Jeg har tenkt det samme, men det avhenger av at Gearbox har tilgang til samme nivå av UE5 som id Software har til sin egen id Tech engine. Det er vesentlig stor forskjell på en in-house engine og en 3rd party engine som UE5 når man ikke har samme tilgang til kildekoden. Men det er selvsagt ingen unnskyldning for dårlig optimalisering. Hvis grafikkmotoren ikke lar seg optimalisere til et tilfredsstillende nivå, bør man kanskje vurdere andre alternativer som en annen motor eller utvikle en som er mer skreddersydd til oppgaven. -
Tja, de har jo helt rett i at det er ufølsomt, i den forstand at enhver forstår ringvirkningene av å annonsere en så stor lansering så kort tid i forveien. Velger man å gjøre det likevel, godtar man at det vil påvirke andre utgivelser negativt. Hvorvidt det har noe for seg å klage på at andre aktører opptrer ufølsomt i markedet er en annen sak. I de fleste bransjer vil konkurrentene gi faen, men i spillindustrien (spesielt indie) er det fortsatt en del kameraderi å spore, så kanskje? I beste fall kan det vel bidra til at andre tar det med i betraktning i framtiden, men det er svært sjeldent et indie-studio sitter på så stor makt som Cherry gjorde i dette tilfellet. Jeg klarer ikke helt å se at Team Cherry har opptrådt ufølsomt. RF er en nesten 200 ganger større utvikler og med en veletablert utgiver som lett kunne utsatt utgivelsen og unngått å havne i denne situasjonen. I tillegg så startet utviklinga av Hell is us 3 år etter HK Silksong. Dette er helt klart ikke David mot Goliath men her burde Nacon tatt affære og utsatt. Enshrouded ble gitt ut samme helg som megabomben Palworld, men klarte likevel å bryte gjennom rabalderet til Palworld og nå imponerende spillertall, til tross. Nacon har også vist seg å være nådeløse kranglefanter (se Frogwares vs Nacon).
-
Ufølsomt og burde tatt mer hensyn? Enkelte må syte når de stilles i et dårlig lys. Jeg syns Team Cherry gjorde det helt rett å lansere når de hadde spillet klart. Alt annet er bare tull.
- 6 svar
-
- 1
-
-
Omtale: Hollow Knight: Silksong
Milarwen svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Med Xbox Series X controller på PC ble standard-konfigurasjonen veldig vond og knotete, men flyttet hoppeknappen så ble det mye lettere spill å takle. De elsker pogo-jumps i det spillet her. -
Takk for svar. 😃 Skal ikke igjennom sikringsskap og ideen er å ha kabel mellom adapter og PC. Hvordan stiller en slik løsning se da tror du? 😃 Takk for svar. Hva slags hastighet snakker vi om i snitt da? Takk for svar. 😃 De så kurante ut. Hadde vært veldig praktisk med pass through. Synd de ikke selges lenger. 😃 Formulerte meg muligens litt dårlig. 😃 Jeg tenkte at hvis en slik løsning fungerer bra, så går vi for kablet fra PC til adapter. Hvordan ser utsiktene ut for det? Vi har per i dag Wi-Fi 6 (5ghz) alle mann, og får mellom 150mbit/550mbit via wi-fi. 150-300mbit er laptop, mens min stasjonære med haifinne-antenne får stort sett 500mbit+. Håpet er at vi alle får 500, eller nært 500og kurant ping, hvis man er alene på nettet, som er hastigheten vi betaler for fra ISP. Hvis vi kabler fra PC til powerline adapter, er det da realistisk å kunne få slike hastigheter? Forskjellen er at vi slipper å trekke på langt nær like mye CAT/nettverkskabel. Er det såppas at jeg burde prøve?
-
Er det noen her som har erfaring med powerline adaptere? Hjemmenettverket vi har bruker vi kun wi-fi. Vi bor i blokk med betongvegger som skaper veldig ustabile hastigheter, og tilkoblinger via Wi-fi. Vi har nå prøvd å se om mesh extendere ville hjelpe og det ble muligens mer stabilt, men alle fikk lavere hastighet over hele fjøla. Før jeg trekker nettverkskabler rundt over alt, ville jeg se om powerline nettverk kan være en god løsning på problemet vårt. Derfor vil jeg gjerne høre erfaringer med powerline adaptere.
-
18 års ventetid nærmer seg slutten
Milarwen svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Dangfart, er det deg? Trodde du var for gammelt til slik tull som nymotens videospill som Super Mario Bros.- 16 svar
-
- 2
-
-
Debatt: Spillet som forandret meg for alltid
Milarwen svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
En venn av meg er en gediger Zelda fan, men han NEKTER å spille Wind Waker pga grafikkstilen, selv om han forstår at spillet egentlig er bra. Er lov å være kresen, men jeg synes dere går glipp av noe veldig bra 😃 Jeg har COE33 men har lagt det vekk for nå. Dodge-systemet for meg virker som tegn på latskap. Muligens fordi det er enklere enn å balansere det taktisk, i motsetting til hva de har gjort i mange andre spill som BG3, OT, P4G, P5R, MR osv. Vennen din er absolutt ikke alene, men jeg er ikke en av dem. Wind Waker har en av de mest interessante mechanics, bossene og dungeons i hele serien. Du kan ikke overbevise vennen din noe mer enn at det var helt nødvendig med det idiotiske dodge-systemet i COE33. -
Debatt: Spillet som forandret meg for alltid
Milarwen svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Spillet var lovende men jeg hater turn-based spill som blander inn reflex actions. Likte det aldri i FF og ikke COE33. For meg er det enten eller. Slap chess? Nei takk.