Gå til innhold

ChiaroScuro

Medlemmer
  • Innlegg

    3 775
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av ChiaroScuro

  1. Det skorter på leseforståelsen blant "intelligensiaen" her, ja ...

     

    Poenget i den AP-artikkelen det er snakk om, er at Arbeiderpartiet (ledet av Støre) må gjøre det bra i kommunevalget i 2019, ellers vil Arbeiderpartiet (ledet av Støre) ha reduserte sjanser til å vinne regjeringsmakt i 2021.

    Right back at you!

     

     

    Aftenpostens kronikkør:

    "Hadde jeg selv vært i kretsen rundt Støre, hadde min analyse vært like enkel som den er logisk: Hans beste, og kanskje siste, sjanse til å bli statsminister er høsten 2018. Hvorfor?"

  2. Hele Nik Collection lå ute for gratis nedlasting før Google tok over, ser ikke bort ifra at du kan fortsatt finne en fungerende link et sted? Selv lastet jeg den ned da.

    Tror du misforstår. 

    Jeg har lastet ned Google Gratis utgaven av NIK collektion. Bruker NIK forskjellige filter "hele tiden".

     

    Bruker også Luminosity masks (LM) " nesten hele tiden".

     

    NIK skaper komplekse LM, som jeg selv bare kan drømme om. NIK lar meg se hvordan maskene ser ut. Er det noen måte jeg kan lagre  maskene som NIK skaper.

     

    Å bare vise masken er som å lokke bikkja med et saftig kjøttbein - bak en glassvegg.

  3. I følge Aftenpostens kronikk i dag er denne høsten hans beste sjanse. Men han er avhengig av at KrF ønsker å felle regjeringen til fordel for en eller annen AP-koalisjon.

    Slett ikke umulig, når som helst, men Støre som statsminister? Det tror jeg ikke.

    Erfaringen viser at Krf krever statsminister posten for å være med på slike misbruk av demokratiet.

    • Liker 3
  4. Første steget var for omtrent 6 måneder siden, når Apple, Google og Facebook ble ansatt av staten til å filtrere informasjon på internett.

    De har for lenge siden begynt å slå ned på innehold som ikke passer deres politiske syn, eller de politiske synene til politikere/partier som de sympatiserer med.

     

    Nå har massesensuren begynt, og den virker koordinert. Jeg er ingen tilhenger av Alex Jones, han bryr meg fint lite, men idag ble han på samme tid sensurert fra Facebook, Apple, Google og andre på internett, og alle deres tjenester. Det er for min del bekymringsverdig, i og med at jeg støtter ytrings og meningsfrihet, mangfold og spekter av informasjon. Som "forbruker" av informasjon er det min jobb å lete opp informasjon, unngå informasjon og filtrere informasjon osv. Det er mitt ansvar.

     

    Men det vil verken det politiske systemet, massemediene eller internettgigantene ha noe av. De skal umyndiggjøre folk og styre hva de får av informasjon. De skal si hva som er ok og hva som ikke er ok, og nå skal de i tillegg filtrere og sensurere innehold, personer og ytringer.

     

    Før du kommer med søppel om at private selskaper kan gjøre som de vil, kan du jo spørre deg selv om du mener telenor bør kunne avslutte ditt telefonabonnement fordi de ikke liker hvem du ringer til eller hva du sier på telefonen. Eller at butikken slutter å selge mat til deg fordi de ikke liker t-shorten din. Youtube, Facebook etc er en brukerplatform, ikke en politisk avis.

     

    Anyways, et par interessante meninger om temaet og informasjon om hva det er prat om (disse folkene er sannsynligvis de neste til å bli sensurert på nett):

    https://www.youtube.com/watch?v=iyma-3g1CGo

    Tydeligvis er dette trolling fra TS.

     

    Når han/hun kategoriserer ander oppfatning som søppel, kun fordi han/hun er uenig, vitner det ikke om vilje til debatt!

    • Liker 5
  5. Er aldri for tidlig med opplæring. De har jo valpekurs. 

     

    Edit: Moren driver allerede med disiplinering av sine valper fra de blir født. Jeg tror en valp takler enkle instruksjoner.. og hva er egentlig problemet med at hunden går bak henne istedenfor? Sånn jeg ser det er det bare snakk om en veldressert valp. 

    Som anbefales etter 6 mnd.

  6. Har en valp på 5måneder som er opplært å gå ved foten min på tur, men av og begynner den å gå rett bak meg. Er dette et tegn på noe??

    Kanskje tegn på at 5 mnd gammel er for tidlig med opplæring.

     

    Edit: Når begynte du med opplæring. (Bortsett fra tisse og bæsje trening).

  7. Enhver som har jobba med teknologi ei stund, veit at når man innfører noe nytt, så lar man det gamle stå ei stund sånn at man *veit* at det nye fungerer. Det handler om sikkerhetsvurderinger, tross alt. Her gjorde man stikk motsatt og skrudde ned utstyret rett etter at DAB var innført, stikk i strid med normal praksis. Noen (telenor?) var visst veeeeldig opptatt av å brenne gamle bruer når man hadde innført DAB. Det stinker lang vei, hele greia.

    Jeg har lurt på hvorfor FM ble demontert samtidig med innføring av DAB+. Jeg tipper at FM utstyret allerede var solgt, med en "seneste leveranse dato". En binende dato satt av en kommunikasjons medarbeider.

    Tipper videre at en del "teknisk" reiv seg i håret en stund!

     

    Når det er sagt, jeg gremmes når en partileder legger seg opp i noe han/hun ikke har peiling på. Han/hun har rådgivere som kan bistå ham/henne.

    Ok, kanskje ikke i senterpartiet! :wee:

  8. Bortsett fra i harde kriminelle miljø så er det ingen i Norden som skyter først på politiet. Vi har ennå et samfunn sivilisert nok til at politiet kan vente ut situasjoner som dette. Men politiet er mer og mer infisert av macho-menn som runker til våpenmagasin og som mener at alle utrykninger er til en albansk mafia-ring. Det er rett og slett for mange ustabile rævhøl i politiet.

    Sånt skulle det ikke vært lov å skrive!

     

    Les dette!

     

     

     

    Men politiet er mer og mer infisert av macho-menn som runker til våpenmagasin og som mener at alle utrykninger er til en albansk mafia-ring.

    Du aner ikke hva du skriver om! Skam deg!

     

     

    Det er rett og slett for mange ustabile rævhøl i politiet.

    Dessverre har du rett.

     

    Det er for lett å bli politi.

    • Liker 1
  9. Her er vel heller konsekvensen at vi har tilpasset oss et liv uten olje noen få år før oljen allikevel ville vært brukt opp. Selv om "klimahysterikerne" tar feil er dette en tilpasning vi uansett må ta, og den gir ekstra bonuser som mindre lokalforurensning i byer.

     

    I tillegg vil jeg si at de som er tidlig ute med miljøvennlig teknologi skaffer seg et stort konkurransefortrinn i tiden fremover.

    Skremmende naivitet!

     

    Det er tre store "verstinger" idag, Kina, USA og EU. Jeg tror ikke det er tilstrekkelig vilje til å forandre det.

    EU, muligens, men ikke alene.

    Kina, ganske sikkert. De er størst og verst.  

    USA, NEI! Ikke om det smalt!

    Hva er konkurransefortrinnet verdt når kundene er døde?

  10. https://edition.cnn.com/2018/08/04/world/climate-change-deadly-summer-wxc-intl/index.html

     

    I år har det jo vært ganske ekstrem varme rundt i Norge og Europa etter en ganske voldsom vinter. Vi føler nå klimaendringene ganske hardt. 

     

    Dette er ingen tråd for å diskutere om klimaendringene er ekte eller ikke, hvis dere vil ta den diskusjonen kan dere lage en ny tråd. For de som er klar over at klimaendringene er ekte, hva kan vi, som individer og samfunn gjøre for at klimaendringene ikke blir så store at endringene blir irreversible og ekstremt ødeleggende? Hva må til for at vi skal ta de alvorlig?

    Først må begge parter forstå at vær og klima ikke er direkte sammenlignbart.

     

    Så må konsekvensene ved å "velge feil" vurderes:

     

    1. Klima hysterikerne tar feil. Naturen justerer seg og livet går videre.

    Konsekvens: Vi har kasta bort en haug med penger.

     

    2. Klima hysterikerne har rett. Naturen justerer seg, men  livet går ikke videre - slik vi kjenner det.. 

    Konsekvens: Våre barnebarn fordømmer oss - mens de dør sakte.

    • Liker 3
  11. Selvsagt ikke.

     

    Innmelder burde bruke en ordlyd som "det lignet på" framfor "det var", samt gi en beskrivelse av en person med nedsatte evner dersom dette er synlig. Igjen i en usikker ordlyd, dersom innmelder ikke kan være sikker. All usikkerheten som finnes rundt observasjonen, bør videreføres i beskrivelsen av observasjonen.

     

    Dette er ikke et råd ut fra intet. Det er dessverre veldig vanlig at det som virker som overreaksjoner fra politiets side – her med utgangspunkt i saker hvor personer har blitt skutt og drept av politi i USA – stammer fra feilinformasjon gitt av innmelder.

     

    Jeg forstår dessuten ikke innspillet ditt. Den beste måten å bli slank på er sikkert å ikke bli feit i utgangspunktet, men når du først er i den situasjonen så er det kanskje litt irrelevant.

    Det var et forsøk på å belyse hvor naivt jeg synes ditt innspill var.

  12. Trenger ikke være ekte kule for å være farlig heller , se bare hva som skjedde med Brandon Lee (fragment som satte seg rett ved ryggraden ved avfyring) :(

    OT, men påstanden om "fragment" er feil.

     

    Brandon Lee ble drept av et prosjektil, som først satte seg fast i løpet da en patron, uten kruttladning, men med tennhette ble avfyrt. Kruttladningen i tennhetten var tilstrekkelig til å sende prosjektilet et stykk inn i løpet.

     

    Når så våpnet ble ladet med løskrutt, fortsatt med et prosjektil i løpet ble avfyrt, så ble brandon dødlig skadet av prosjektilet.  Løskrutt er kraftig.

    Det var et ekte prosjektil som drepte Brandon. 

  13. Husk at epost er SMTP, som det var for 30 år siden.  "S"en står for Simple.

     

    De som besluttet at arbeidet X.400 og X.500 skulle droppes i sivil sammenheng, visste ikke hva de gjorde!

  14. Jeg tror det er for mange ledere og administratorer, som dupliserer oppgavene til ledere og administratorer i andre helseforetak, som finner på lure måter å spare tid og penger på, ved rapportering, uten å lykkes.

    Når så nedskjæringer skjer gjøres de bare gjeldende ovenfor " jentene og guttene på gølvet". (leger og sykepleiere). Administratorer må jo til for å administrere kostnads reduksjonene. på samme måte som, 31 andre administrasjoner.

  15. Kjøp en Volvo 240! Alle, absolutt alle verksted i Skandinavia kan skru på den, og synes det er kult*. Reservedeler kjøper (plukker) du på nærmeste Bilopphøggers.

     

    Også så er det innmari god  behagelig plass når front sete ryggene legges ned!

     

    Spennende? Ikke å kjøre, men parkert med ei rype!!!

     

    Om 10 år, kanskje du selger den for mer enn du betalte for den.

     

    *spesielt i Indre Enfold.

  16. Det overrasker meg ikke om at som i mange av lignende saker i USA, så sitter politiet kun med den info at noen er observert med skytevåpen, og når de kommer på stedet så er personen ikke samarbeidsvillig (eller har evne til det, som i dette tilfellet). Trusselen for politiet er da veldig høy, og fra dies perspektiv er det skyt før du selv blir skutt.

     

    Den beste måten å unngå slike situasjoner er for innmelderen å gi nøyaktig og riktig informasjon.

    Hva skulle innmelderen ha gjort?

    Spurt om det var et ekte våpen?

    Be om å få se på våpnet, siden innmelder ikke fikk svar.?

    Latt være å ringe til politiet, fordi innmelder ikke var i stand til å avgjøre om det var et ekte våpen?

     

    Edit:

     

    Den beste måten å unngå slike situasjoner er at familien har kontroll på hva personen gjør og har av leketøy.

  17. Vel da har kanskje forkjemperne for å kopiere svensk Polisens permamente bevepning fått noe å tenke på.

     

    At Polisen utvilsomt vil gå fri er det vel liten tvil om.

     

    https://www.nrk.no/urix/20-aring-med-downs-drept-av-svensk-politi-1.14150743

    Det skulle bare mangle!

     

    Tragisk for familien, men visste de at han hadde en leketøyspistol, og at han gikk ut med den på seg?

×
×
  • Opprett ny...