PanserJohan
Medlemmer-
Innlegg
1 060 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
PanserJohan sine prestasjoner
385
Nettsamfunnsomdømme
-
Det er min plan også. Jeg avbestiller dersom den ikke kommer på denne siden av 2025, og mister depositumet.
-
TMY Long range AWD Grå
-
Står NOV-DES i appen. Var innom Tesla i Trondhiem, og de viste meg antall tilgjengelige biler av både 3 og Y som var på vei til Norge. Hadde egentlig bestemt meg for Model3, men selgeren viste meg og forklarte at det er kun et fåtall model3 på vei hit, og kunne ikke garantere at de kom før nyttår. De som var i "bestilling" var stort sett hvite. Så selgeren kunne garantere at jeg fikk en grå TMY i god til før nyttår, så da ble valget enkelt. 0% rente i 3 år slipper MVA problematikken neste år Tipper jeg får ca 250K for min 2021 TM3.
-
Bestilte TMY i dag. Slik ble det.
-
Har regnet meg fram til at jeg sparer ca 40K dersom jeg slår til på en TM3 før moms-toget går. (rentekampanje) Ville dere slått til nå? TMY blir litt i overkant av hva jeg tenkte å bruke av penger, og etter jeg kjøpte meg henger, er ikke plass noe problem lengre. Kontekst: Har en TM3 som blir 5 år i mars, tenkte opprinnelig å vente til etter vinteren med å bytte bil.
-
Synd med prisene på CH-R+. synes den blir for kostbar ift TM3 og elrock (skjønner det ikke nødvendigvis er epler-epler), men i mitt hode er de gode alternativer. om jeg ikke leser helt feil, havner vi på greit over 500K for AWD, vinterdekk, krok osv.
-
Tanker om denne? https://www.tv2.no/broom/krisetall-na-slar-de-tilbake/18224347/
-
Dersom jeg velger basic EX40 på "bygg din bil". Velger AWD, sort bil og hengerfeste, havner jeg på 581.000kr. Det er da snakk om "Core" modellen. Dersom jeg velger kampanjemodellen "black edition" ink hengerfeste, havner jeg på 601.800kr. Jeg er ikke veldig opptatt av ekstrautstyr, midre og og mindre faktisk etter å ha eid biler med mye og lite av det. Carplay utligner mye på tek-fronten. Hengerfeste må jeg ha. Men de to ukene jeg kjørte EX40, føltes ut som å gå 10 år tilbake i tid. Jeg trodde 100% min neste bil skulle bli den nye Toyota BZ4X, men prøvde en bekjent sin bil, og det valget utgår med skyhøye kneløft. Den var om mulig, verre. Blir spennende å se hva Toyota kommer med når de presenterer CH-R+, den virker å kunne være en utfordrer til TM3/TMY på papiret, men kjenner jeg har mine tvil. Akkurat nå, lener jeg i mot å beholde TM3 etter garantitiden. Kjøper nye piggdekk til høsten, tar en NAF garantiutløpstest, og lar det skure å gå et par år. Setter av noen kroner til bilrelaterte utgifter, blir uansett rimeligere enn å kjøpe nytt av noe som helst.
-
Har hatt volvo ex40 som leiebil et par uker da TM3 var på verksted. Må bare si at «røkla» ligger foreløpig lang bak hva elbil angår. Var en glede å få tilbake tesla’n. blir Tesla ved neste korsvei og, tror jeg.
-
0% rente på TM3 AWD og Performance i tre år. De kjører hardt Tesla, det skal de ha.
-
Dette er en mine mest besøkte tråder på diskusjon.no, og jeg har vært her siden 2010(?), men steike hvor mye off-topic og ræl som diskuteres. Pedanteri og kverulering rundt tematikk jeg mener burde vært tatt ut i egne tråder eller tatt på PM. Fint om vi kan holde oss til elbil.
- 28 167 svar
-
- 13
-
-
-
-
Ja, det er nok slik. Det som ofte er utslagsgivende i jungelen av gode elbiler i C segmentet, blir da rentekampanjer. Bare se hvordan salgsstatistikken på BZ4X hoppet i taket da Toyota kjørte 1% rente på resterende lager før oppdateringen nå. Samme kan sies om rentekampanjen TMY har for tiden, eller da BMW i4 hadde kampanje på den fully charged versjonen.
-
Jeg er hjertens enig. Jeg har også satt sammen en EX30 og CC, og den er alt for dyr. Det er en bil som skal koste 450.000kr i mitt hode. For nærmere 600K, føler jeg andre alternativer er mye bedre. Jeg tror Volvo/Audi/BMW/Mercedes overvurderer merkelojaliteten for oss under en viss alder. Foreldregenerasjonen min (65+) velger ofte det samme merke de alltid har kjørt. Jeg føler ikke det er sånn lengre. Folk hopper fra Tesla til BMW til XPENG osv, med et mye mer pragmatisk syn på bil.
-
Har for øvrig Volvo EX40 som leiebil da min er på verksted. Førsteinntrykket er at det er en veldig all-right elbil! Ikke like "tight" som tesla å kjøre, men mye mer vanlig bil om dere skjønner. God plass både foran og bak, greit gasspådrag og god å kjøre. Skjønner godt at fatter`n kjøpte denne. Eneste jeg har å utsette, er vel prisen ift konkurrentene. Virker i overkant med 589.000 kr for denne, når du kan få TMY for ca samme pris. Tenker da på rekkevidden.
-
Av de du nevner der, ville jeg gått for ioniq. Har en kjenning som kjører taxi, og kjørte EQB et års tid. Han var mindre fornøyd. Rasjonalet den gangen var vel at det var 7-seter, og han fikk flere turer. Naboen har en ioniq 5. Er meget fornøyd med bilvalget. Selv tipper jeg at jeg lander på enten nye BZ4X eller C-HR+ fra Toyota.
