Gå til innhold

PanserJohan

Medlemmer
  • Innlegg

    1 063
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

PanserJohan sine prestasjoner

386

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hoppet fra side 1 til side 5 i denne tråden, fy fader for en avsporing!
  2. Ikke forsøk på kupping, men samme situasjon som TS 😄 en stakkar får som skal kjøpe gamingPC til en sønn, og får kan lite. spørsmålet er om dere ville benyttet dere av black friday tilbudene nå? Planen er at han skal få den til (helst etter) sommeren. blir pc’er dyrere, eller vil det å kjøpe pc i dag, være utdatert mye tidligere, slik at jeg bør vente? jeg kan jo nada om dette. Budsjettet er 10-12K, ser komplett har tilbud på noen ferdige gamingPC’er, som er satt ned fra 15-16 til 12K. skjerm, og annet tilbehør kommer i tillegg.
  3. Jeg regner med markedskreftene virker på samme måte i bruktbilmarkedet som ellers; når tilbudet øker, synker prisene. Jeg har ingen illusjoner om at min TM3 stiger i verdi i 2026. Samtidig tror jeg at når "0-renta" har gått ut, og mange må kvitte seg med 2025 TMY`n de kjøpte nå, mettes markedet, og en kan gjøre gode kjøp av bruktbil. Jeg har belegg for å si at mange som nå har slått til på ny TMY, egentlig ikke har råd. Santander og DnB burde fått mer tyn for den slette kredittjobben de gjør ved finansieringen av disse bilene. Folk med lite EK, som binder seg til en utgift på først 5000kr første 3 år, og 6000kr siste 6-7 årene, er ofte de som ikke burde gjort det. En brannfakkel fra meg, er at det burde innføres et EK krav på bilfinansiering. minimum 20% av kjøpesum.
  4. Det er min plan også. Jeg avbestiller dersom den ikke kommer på denne siden av 2025, og mister depositumet.
  5. TMY Long range AWD Grå
  6. Står NOV-DES i appen. Var innom Tesla i Trondhiem, og de viste meg antall tilgjengelige biler av både 3 og Y som var på vei til Norge. Hadde egentlig bestemt meg for Model3, men selgeren viste meg og forklarte at det er kun et fåtall model3 på vei hit, og kunne ikke garantere at de kom før nyttår. De som var i "bestilling" var stort sett hvite. Så selgeren kunne garantere at jeg fikk en grå TMY i god til før nyttår, så da ble valget enkelt. 0% rente i 3 år slipper MVA problematikken neste år Tipper jeg får ca 250K for min 2021 TM3.
  7. Bestilte TMY i dag. Slik ble det.
  8. Har regnet meg fram til at jeg sparer ca 40K dersom jeg slår til på en TM3 før moms-toget går. (rentekampanje) Ville dere slått til nå? TMY blir litt i overkant av hva jeg tenkte å bruke av penger, og etter jeg kjøpte meg henger, er ikke plass noe problem lengre. Kontekst: Har en TM3 som blir 5 år i mars, tenkte opprinnelig å vente til etter vinteren med å bytte bil.
  9. Synd med prisene på CH-R+. synes den blir for kostbar ift TM3 og elrock (skjønner det ikke nødvendigvis er epler-epler), men i mitt hode er de gode alternativer. om jeg ikke leser helt feil, havner vi på greit over 500K for AWD, vinterdekk, krok osv.
  10. Tanker om denne? https://www.tv2.no/broom/krisetall-na-slar-de-tilbake/18224347/
  11. Dersom jeg velger basic EX40 på "bygg din bil". Velger AWD, sort bil og hengerfeste, havner jeg på 581.000kr. Det er da snakk om "Core" modellen. Dersom jeg velger kampanjemodellen "black edition" ink hengerfeste, havner jeg på 601.800kr. Jeg er ikke veldig opptatt av ekstrautstyr, midre og og mindre faktisk etter å ha eid biler med mye og lite av det. Carplay utligner mye på tek-fronten. Hengerfeste må jeg ha. Men de to ukene jeg kjørte EX40, føltes ut som å gå 10 år tilbake i tid. Jeg trodde 100% min neste bil skulle bli den nye Toyota BZ4X, men prøvde en bekjent sin bil, og det valget utgår med skyhøye kneløft. Den var om mulig, verre. Blir spennende å se hva Toyota kommer med når de presenterer CH-R+, den virker å kunne være en utfordrer til TM3/TMY på papiret, men kjenner jeg har mine tvil. Akkurat nå, lener jeg i mot å beholde TM3 etter garantitiden. Kjøper nye piggdekk til høsten, tar en NAF garantiutløpstest, og lar det skure å gå et par år. Setter av noen kroner til bilrelaterte utgifter, blir uansett rimeligere enn å kjøpe nytt av noe som helst.
  12. Har hatt volvo ex40 som leiebil et par uker da TM3 var på verksted. Må bare si at «røkla» ligger foreløpig lang bak hva elbil angår. Var en glede å få tilbake tesla’n. blir Tesla ved neste korsvei og, tror jeg.
  13. 0% rente på TM3 AWD og Performance i tre år. De kjører hardt Tesla, det skal de ha.
  14. Dette er en mine mest besøkte tråder på diskusjon.no, og jeg har vært her siden 2010(?), men steike hvor mye off-topic og ræl som diskuteres. Pedanteri og kverulering rundt tematikk jeg mener burde vært tatt ut i egne tråder eller tatt på PM. Fint om vi kan holde oss til elbil.
  15. Ja, det er nok slik. Det som ofte er utslagsgivende i jungelen av gode elbiler i C segmentet, blir da rentekampanjer. Bare se hvordan salgsstatistikken på BZ4X hoppet i taket da Toyota kjørte 1% rente på resterende lager før oppdateringen nå. Samme kan sies om rentekampanjen TMY har for tiden, eller da BMW i4 hadde kampanje på den fully charged versjonen.
×
×
  • Opprett ny...