Gå til innhold

Microanmeld filmen over deg


Awesome X

Anbefalte innlegg

Tenkte dette kun være en fin måte både å både øke aktiviteten her på film, samt fungere som en fin kilde til nye filmen en ellers kanskje ville ha oversett

 

Reglene:

  • Skriv en microanmeldelse* av filmen over deg.
  • Gi filmen en karakter på mellom 1 til 10, hvor 1 er dårligst og 10 er best
  • Velg hvilken film som neste person skal microanmelde.
  • Har ingen kommet med en microanmeldelse innen 36 timer av forrige microanmeldelse, kan den som ønsker foreslå en ny film som skal microanmeldes. Noen egen microanmeldelse er da ikke nødvendig.

* En microanmeldelse inneholder minst to fullverdige setninger som forteller andre noe konkret om filmen eller hva du synes om den. Setninger som isolert sett forteller svært lite, ala: "God den."; "Kul film."; o.l., regnes ikke som en setning. En microanmeldelse skal heller ikke være et kort handlingsreferat. Den trenger ikke være like omfattende som en mini-anmeldelse.

 

 

Beetle Juice (1988)

 

394px-BEETLEJUICE.jpg

 

Notis: Det er ikke påkrevd å linke til den neste filmens IMDb-oppføring eller legge ut en filmposter til filmen, men brukerne oppfordres til å gjøre det likevel. (Filmposterne kan enkelt oppdrives ved å bruke Google Image Search, legg deretter bildets webadresse mellom tagene [ img] [/img ] )

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beetlejuice var filmen som gjorde meg oppmerksom på Tim Burton. Så filmen når den kom på video i Norge (kan ha vært i 89 en gang...), og da var jeg vel ca. 16 år.

Filmen er en herlig, makaber, oppfinnsom og gjennomført svart komedie. Har alltid hatt sansen for Michael Keaton, og han er i storform som Beetlejuice i denne filmen! Ellers gjør Geena Davies og Alec Baldwin også gode skuespillerprestasjoner.

Selv om du ikke er kjent med filmene til Tim Burton (er det egentlig mulig?), så anbefales denne filmen på det sterkeste. Visuelt er den en fryd (som med det meste til Burton), og jeg personlig synes SFX'ene holder seg godt fortsatt. En av mine favoritter fra Burton's regissørhånd.

 

9/10 er min dom.

 

 

 

Neste film blir denne;

 

Mission to Mars

 

movie-mission-to-mars.jpg

Endret av mjau
Lenke til kommentar

Ganske lenge siden jeg så filmen, men jeg skal gjøre et forsøk.

 

Det mest karakteristiske trekket med denne filmen er dens skrikende middelmådighet i alt den gjør. Skuespillet, historien, regien, osv., alt skrikende middelmådigt. Dette ble på ingen måte gjort bedre av at Britney Spears spilte på denne filmen i musikkvideoen til Oops! I did it again; og på den tiden hadde pop-sangene mye lengre levetid enn i dag.

 

Skal man se en dum og middelmådig film om Mars er heller Rocket Man å anbefalle.

 

Ifølge historikken min var denne filmen en:

4 / 10

 

Medicine Man (1992)

 

medicine_man.jpg

Lenke til kommentar

Ser ut som det er litt behov for litt fødselshjelp her. Spesielt når jeg selv stikker kjepper i hjulene ved å velge denne mindre kjente filmen.

 

Sean Connery er eneste grunnen man faktisk ser denne filmen, og han gjør ikke en spesielt god rolle heller. Den har mange svakheter og klisjeer, hvor diapoler og poetisk rettferdighet er de mest overspilte. Filmen er faktisk ikke mye annet enn diapoler.

 

Jeg gav filmen:

6 / 10

 

Da får vi prøve en film hvor jeg vet med letthet at dere skal skal greie å anmelde. Valget faller på:

Crank (2008)

 

crank-poster-big.jpg

Lenke til kommentar

Crank var en film jeg tumlet over i brukt DVD hylla på MIX. Jeg hadde nettopp sett de to Transporter filmene, og Jason Statham var da min favorittskuespiller. Jeg kjøpte den for 60 kroner og gikk glad hjem og gledet meg til å se filmen.

 

For Jason-Statham jomfruer kan filmen ved første glimt virke som en dritdårlig B-Film, men det er den langt ifra.

Dette er en av de beste action-filmene jeg har sett!

Det høye tempoet, action-sekvensene, humoren, og ikke minst: JASON FUCKING STATHAM! Filmindustriens beste action-skuespiller (ser ikke mye action)!

Hele filmen er sinnsykt bra satt sammen, og slutten er også drit-bra!

 

Jeg gir ''Crank'' 9/10 :)

 

Edit: Anmeld Fight Club

fight_club_front.jpg

Endret av Alompi
Lenke til kommentar

Kan huske at jeg enda var "fjortiss" første gangen jeg så Fight Club, og det må vel sies at det var mitt første møte med Edward Norton.

Filmen skapte en "slåsse-trend" på øy-samfunn både nord og sør for Lofoten, og kan nok klandres for enkelte skrubbsår og brukne negler.

 

Filmen støttes opp av en mørk dyster atmosfære, og sterke skuespiller-prestasjoner, iallefall fra Pitt sin side, da dette er en av hans mest minneverdige roller på lik linje med Snatch, og 12Monkeys.

 

Nå har det seg slik at det er en stund siden jeg har sett filmen, så et fyldig handlingsreferat får dere ikke, men den handler om Nortons rollefigur, som er så vidt som jeg husker en "taper" i følge seg selv, og har problemer som han ikke får utløp for.

Det er da selvfølgelig før han treffer Pitt sin rollefigur og introduseres for Fight Club, klubben ingen har lov å snakke om.

 

 

Filmen har høy underholdningsverdi, og er en veldig god gutte-action film, som også faller i smak til thriller fansen.

En solid film, og absolutt verdt en titt.

 

 

9/10.

 

 

 

Anmeld: A History of Violence

 

history_of_violence.jpg

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Denne kjøpte jeg på den lokale pirat-DVD butikken/vogna når jeg var på ferie i thailand.

 

For det første syns jeg filmen ble ganske kjedelig i lengden, plot'et blir liksom aldri interresant.

Synes også at Viggo Mortensen gjør en dårlig prestasjon som den gamle, treige familiefaren som går rundt og benekter for at han er leiemorder (elns), men som man til slutt finner ut han faktisk er

Men alt i alt er filmen grei på en regntung søndags morgen.

 

Jeg gir ''A History Of Violence'' 5/10 stjerner

 

Anmeld Constantine

 

282490~Constantine-Posters.jpg

Endret av Alompi
La til avslørende informasjon i spoilertags
Lenke til kommentar

Constantine er en film de fleste har sett, men få husker.

 

Den er en av mange i et hav tegneserie-til-film adapsjoner, og er også en av mange som knapt skiller seg ut.

Filmen åpner med ett smell, og klarer å fenge publikum frem til første moralpreken, hvor den så snur, og viser så sin mer kjente, utkjørte og tradisjonelle side, som består av stive skuespillerprestasjoner, kjent Hollywood-spenningskurve, samt religiøse, okkulte og gotiske klisjéer. Men til tross for filmens svakheter, har den et mørkt, dystert, og stilig film noir preg over seg, og funker greit som en midt-på-treet action-film man ser med venner på en kjip lørdagskveld.

 

 

6/10

 

 

 

 

Neste film:

 

The Life Aquatic with Steve Zissou

lifeaquaticwithstevezisok2.jpg

Endret av calimariae
Lenke til kommentar

Jeg husker jeg leide The Life Aquatic på videonova en gang, ettersom det sto bare bra kritikker på coveret. Så satt jeg den på og så litt over halve filmen før jeg rett og slett ikke orket mer. Makan til gørr-kjedlig film. Jeg føler jeg så ganske mye av den, og hadde ikke no tro på at den kom til å bli noe bedre. Når over 50 % av filmen er gørr kjedlig, spiller det for meg ingen rolle hvordan siste delen er, for da er filmen alerede ødelagt etter min mening. Mulig dette er en elsk eller hat film, jeg vet ikke, men jeg hater den ihvertfall.

 

Kan ikke gi den noe mer enn 1/10

 

 

Neste film er en film jeg synes er svært bra, Minority Report

 

minorityreport.jpg

Lenke til kommentar
Fartsfylt og smått eventyrlig sci-fi, med en finurlig og gjennomtenkt fremtidsvisjon som bakteppe. En av Spielbergs bedre filmer.

 

5

 

Så filmen er midt på treet?

 

Sorry for å komme med delvis OT småpirk, og jeg vet at du normalt bruker 1-6 terningskala DoctorBacon... men Otth spesifiserte at vi skulle bruke 1-10 skalaen i denne tråden;

 

[*]Gi filmen en karakter på mellom 1 til 10, hvor 1 er dårligst og 10 er best

 

Jeg har en dårlig søndag, så jeg måtte bare kommentere det... ;)

 

 

Så, for å komme back on track;

 

Jeg har sett både The Jackal (1997) og The Day of the Jackal (1973).

 

The Jackal er en helt grei action/thriller, men har en del "småfeil" som gjør at den ikke når opp for min del. Skuespillerprestasjonene er kanskje noe av det beste i denne filmen, både Gere og Willis spiller bra men det er Sidney Poitier som blir best i mine øyne.

 

På mange måter blir det feil og sammenligne de 2 Jackal filmene (selv om denne er mer eller mindre en remake av 73 filmen) - men skal jeg gjøre det, så er originalen mye bedre enn denne.

 

Det skal sies at jeg ble positivt overrasket av filmen når jeg så den, siden jeg hadde ganske lave forventninger og forventet en dårlig film. Men uansett så er dette en midt-på-treet film og ikke noe mer.

 

Dommen blir da 6/10

 

 

 

Neste film for anmeldelse;

 

 

user1367_1162770749.jpg

Endret av mjau
Lenke til kommentar

No som eg les meldinga til Lunarpoet angrar eg på at eg ikkje skreiv om den... Nokre år sidan eg såg Taxi, som er ein underhaldande film om ein fartsglad drosjesjåfør i Marseille. Han vert vikla inn i historier med nokre tyske bankranarar, og må av ein eller annan grunn som eg ikkje hugsar køyra rundt Marseille i høg fart.

 

Eg hugsar filmen som morosam, og med flotte biljakter.

 

6/10

 

Neste:

Crna macka, beli macor

 

post-120053-1219795932_thumb.jpg

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...