Gå til innhold

Bærbare for ekstrembruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke formuleringen "den feteste versjonen" og bruken av ordet "fet" flere ganger i artikkelen passer seg på en side som prøver å formidle seg selv som en seriøs nyhetsformidler. Man kunne med fordel benyttet fraser som "høyere spesifisert" eller "mer avansert" for å formidle den samme informasjonen.

Lenke til kommentar

Har brukt en del forskjellige versjoner av Panasonic sine CF serie

Og når taster ramler av ved bruk innendørs som en vanlig pc, da er det noe galt :) Men ellers er dem knall.

Ellers tåler dem regn, det er testet og funnet i orden.

 

Jeg har fått mer sans for www.login.se sine modeller.

Login sin Rocky M3 er knall, men tastaturet er ikke like behagelig som Panasonic sine.

 

Ellers er prisene helt syke på panasonic sine modeller, nesten bedre å kjøpe billig pcer til forbruk. og bare ta backup av disken i ny og ne. hehe

Endret av chrda
Lenke til kommentar

Såg ikkje heilt ut som det var 16:10 då men... Ellers er det sikkert greitt å ha for den eksentriske super-duper-mega-giga-ultra-turbo-fantasiliardæren som trivst i fjellet og som berre er heilt nøydd til å ha med seg ei bærbar datamaskin kvar enn han står og går... :p

 

*hint, hint*: Eg har aldri heilt forstått poenget med slike ekstrem-pc-ar, men der er vel alltids nokon som har brukt for den... :innocent:

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke formuleringen "den feteste versjonen" og bruken av ordet "fet" flere ganger i artikkelen passer seg på en side som prøver å formidle seg selv som en seriøs nyhetsformidler. Man kunne med fordel benyttet fraser som "høyere spesifisert" eller "mer avansert" for å formidle den samme informasjonen.

 

De mente nok fet i form av tykkelse ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke formuleringen "den feteste versjonen" og bruken av ordet "fet" flere ganger i artikkelen passer seg på en side som prøver å formidle seg selv som en seriøs nyhetsformidler. Man kunne med fordel benyttet fraser som "høyere spesifisert" eller "mer avansert" for å formidle den samme informasjonen.

 

De mente nok fet i form av tykkelse ;)

Det gjør ikke saken noe bedre av den grunn. Uten å referere til den faktiske tykkelsen på noen annen måte oppfordrer det ren gjettelek rundt ordets betydning basert på konteksten. Hvis man da går ut i fra at det er tykkelsen det refereres til ved bruk av ordet "fet" vil jeg påstå at ved å bruke ordet "tykk" i stedet slipper man denne tvetydigheten. Forøvrig mener jeg en aldri så liten oppussing av hele artikkelen med spesiell vekt på formuleringer ville vert på sin plass, men det er vel for mye å forvente nå som hardware.no har gått i it-avisens fotspor.

Lenke til kommentar
*hint, hint*: Eg har aldri heilt forstått poenget med slike ekstrem-pc-ar, men der er vel alltids nokon som har brukt for den... :innocent:

 

En gang i tiden (ca 1980?) var det faktisk få eller ingen som forsto helt poenget med å ha en pc hjemme i stua.

 

Jojo, Det kan vere veldig rett det, (Ikkje at eg veit noko om det) men heime i stova er jo også noko heilt anna enn f.eks. ørkenen slik som Akvarius foreslo. Kor mange er det som som går tur i ørkenen daglig trur du? Ikkje spesielt mange. Og iallefall ikkje no for tida... Kanskje om eit par (rimelig mange) tiår, men ikkje no.

 

..noen gang prøvd å sjekke geo data i ørkenen??

ørkensand er noe dritt som stort sett kommer inn over alt, og Thoughbook er genialt for slikt bruk.

 

Som eg skreiv rett over, der er ikkje særlig mange som går luftetur i ørkenen med datamaskina si, berre nokre ytterst få forskarar kanskje... Så eg kan ikkje heilt forstå at Panasonic ville bruke masse ressursar på desse maskinene, men dei får naturligvis gjere som dei vil... Eg skal ikkje blande meg meir. ;)

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Jojo, Det kan vere veldig rett det, (Ikkje at eg veit noko om det) men heime i stova er jo også noko heilt anna enn f.eks. ørkenen slik som Akvarius foreslo. Kor mange er det som som går tur i ørkenen daglig trur du? Ikkje spesielt mange. Og iallefall ikkje no for tida... Kanskje om eit par (rimelig mange) tiår, men ikkje no.

 

Var ikke akkurat sånn jeg mente det... for 25 år siden (eller muligens mer) var det få som så for seg at privatpersoner hadde noen som helst nytte av å ha en PC hjemme hos seg selv, nå er det tydeligvis flere som ikke helt ser for seg hvordan en pc er ett arbeidsredskap (slik det i utgangspunktet var) som kan brukes til andre ting enn MSN, facebook, diskusjon.no, CS, word og photoshop...

 

Er det denne laptop-serien Mrs. Smith/Angelina Jolie bruker i ørkenen som Mr. Smith/Brad Pit knuser med en bazooka?

 

Har ikke sett denne filmen, men såvidt jeg vet er det bare to reelle alternativer... enten Panasonic Toughbook eller Getac.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Jojo, Det kan vere veldig rett det, (Ikkje at eg veit noko om det) men heime i stova er jo også noko heilt anna enn f.eks. ørkenen slik som Akvarius foreslo. Kor mange er det som som går tur i ørkenen daglig trur du? Ikkje spesielt mange. Og iallefall ikkje no for tida... Kanskje om eit par (rimelig mange) tiår, men ikkje no.

 

Var ikke akkurat sånn jeg mente det... for 25 år siden (eller muligens mer) var det få som så for seg at privatpersoner hadde noen som helst nytte av å ha en PC hjemme hos seg selv, nå er det tydeligvis flere som ikke helt ser for seg hvordan en pc er ett arbeidsredskap (slik det i utgangspunktet var) som kan brukes til andre ting enn MSN, facebook, diskusjon.no, CS, word og photoshop...

 

Ja, eg trur eg skjønte kva du meinte, men sånn foreløpig er det heller ikkje så veldig mange som brukar datamaskin når dei er ute på tur. Det blir jo sjølvsagt heilt annleis i framtida, men akkurat no, i 2008 (og i 2009/2010 også for den saks skuld) er det ikkje så veldig stur etterspurnad for slikt. Ikkje etter det eg har høyrt iallefall. (Og det kan jo alltids vere feil, så berre rett meg om eg har misforstått på nokon måte... :p )

Lenke til kommentar

Nå satser vel uansett ikke Panasonic på å selge Tøggbokkene sine i enorme antall til de tusen hjem heller... Markedet er lite, men det finnes likevel nok av dem som bruker en pc der Elkjøp-klassen og lignende just won't do, og det trenger ikke nødvendigvis være på tur... hvor lenge tror du en fancy Macbook varer på en støvete/gjørmete byggeplass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...