Gå til innhold

Nokia knuser konkurrentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jepp. P5 har vel blitt lagt på is nå som uiq er nær døden?

 

utenom samsung så er det vel bare nokia som bruker symbian i større omfang på smartmobiler?

 

Etter min mening skulle ikke symbian os automatisk kvalifiseres som smart-telefon. Et av kriteriene som burde være til stede, er et smart system for input, f.eks. qwert eller trykkfølsom skjerm. Gjerne begge deler.

Lenke til kommentar
jepp. P5 har vel blitt lagt på is nå som uiq er nær døden?

 

utenom samsung så er det vel bare nokia som bruker symbian i større omfang på smartmobiler?

 

Etter min mening skulle ikke symbian os automatisk kvalifiseres som smart-telefon. Et av kriteriene som burde være til stede, er et smart system for input, f.eks. qwert eller trykkfølsom skjerm. Gjerne begge deler.

 

Jeg er for så vidt enig. På jobb bruker vi både E66 og E71, og jeg liker begge to svært godt. Jeg er ikke enig i at E66 ikke er en smarttelefon, den kan gjøre nøyaktig det samme som E71. Men det er klart at E71 har sine fordeler når det kommer til lesing / skriving av mail o.l. På tross av at E66 har et svært godt tastatur (for det har det virkelig), så er faktisk skriving av mail og andre lengre tekster betraktelig enklere på E71, mest på grunn av full querty. Men det er nok som du sier, kommer litt av på hvilken telefon det er.

 

Edit:

jeg vurderer å gå til innkjøp av Diamond som privattelefon. Jeg har ikke prøvd denne telefonen enda, men tror nok den og alle andre touchmobiler kan legge seg i grøfta når det kommer til skriving, kontra eks. E71. Sistnevnte er bare helt perfekt til sitt bruk, men dog ikke helt min smak.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Etter min mening skulle ikke symbian os automatisk kvalifiseres som smart-telefon. Et av kriteriene som burde være til stede, er et smart system for input, f.eks. qwert eller trykkfølsom skjerm. Gjerne begge deler.

 

Så vidt jeg vet så har ALLE Nokia Symbian-telefoner bluetooth, og da har du et bredt utvalg av bluetooth qwerty-tastaturer tilgjengelige - fra små og kjekke til full-størrelse sammenleggbare....

Lenke til kommentar
jepp. P5 har vel blitt lagt på is nå som uiq er nær døden?

 

utenom samsung så er det vel bare nokia som bruker symbian i større omfang på smartmobiler?

 

Etter min mening skulle ikke symbian os automatisk kvalifiseres som smart-telefon. Et av kriteriene som burde være til stede, er et smart system for input, f.eks. qwert eller trykkfølsom skjerm. Gjerne begge deler.

Herlig historieløst!

 

Blir som å si at en datamaskin ikke er en datamaskin hvis den ikke har 2 GB RAM.

Lenke til kommentar
jepp. P5 har vel blitt lagt på is nå som uiq er nær døden?

 

utenom samsung så er det vel bare nokia som bruker symbian i større omfang på smartmobiler?

 

Etter min mening skulle ikke symbian os automatisk kvalifiseres som smart-telefon. Et av kriteriene som burde være til stede, er et smart system for input, f.eks. qwert eller trykkfølsom skjerm. Gjerne begge deler.

Herlig historieløst!

 

Blir som å si at en datamaskin ikke er en datamaskin hvis den ikke har 2 GB RAM.

 

Tror du burde jobbe litt med sammenligningene dine. Man kan vel heller si det blir som en pc uten tastatur, der man bruker en kalkulator til input. Ikke særlig smart, spør du meg ;)

Lenke til kommentar

Greia er at begrepet smartphone og definisjonen på det har eksistert i en årrekke. At en fanboy av den produsenten som etter stadige flopper gir opp hele satsingen sin forsøker å endre definisjonen på hva som er en smartphone for å slippe å se pruduktene han har hausset opp havne under "Andre" i salgsstatistikkene, er i beste fall stakkarslig.

 

Du får sende en klagemail til Microsoft med oppgulpet ditt. Tenke seg til, de slapp et eget OS de kalte Windows Mobile Smartphone. Hvis kjennetegn var at det _ikke_ var støtte for touchskjerm.

Lenke til kommentar
jepp. P5 har vel blitt lagt på is nå som uiq er nær døden?

 

utenom samsung så er det vel bare nokia som bruker symbian i større omfang på smartmobiler?

 

Etter min mening skulle ikke symbian os automatisk kvalifiseres som smart-telefon. Et av kriteriene som burde være til stede, er et smart system for input, f.eks. qwert eller trykkfølsom skjerm. Gjerne begge deler.

 

Jeg er i grunn litt enig, jeg føler at det burde være 3 krav for og være Smartphone:

1. Fullt QWERTY tasteratur eller stor touchscreen, helst begge

2. Må ha Wlan eller Super3g, helst begge

3. Må ha ett "avansert" OS

 

Vet ikke helt hvorfor, men telefoner som g900, e66, n78 osv er ikke noe jeg tenker på som smartphones, selv om de har har Symbian/UIQ.

Lenke til kommentar

@Lionel_Luthor

Du mener altså at begrep skal endre seg med teknisk nyvinning?

 

Er ikke en racerbil fra 70-tallet en racerbil lenger fordi det nå er har kommet raskere biler?

 

Er ikke en 10 år gammel PC bærbar lenger fordi det nå finnes mer portable datamaskiner?

 

Vil plasma-tven min slutte å være en flatskjerm når LED-skjermer tar over markedet?

Lenke til kommentar
@Lionel_Luthor

Du mener altså at begrep skal endre seg med teknisk nyvinning?

 

Er ikke en racerbil fra 70-tallet en racerbil lenger fordi det nå er har kommet raskere biler?

 

Er ikke en 10 år gammel PC bærbar lenger fordi det nå finnes mer portable datamaskiner?

 

Vil plasma-tven min slutte å være en flatskjerm når LED-skjermer tar over markedet?

 

Nei, så vidt jeg kan se så mener jeg ikke det, og ser ikke helt åssen de tre eksemplene har noe med det jeg sier.. Det var 3 eksempler som gikk fra ett gammelt til ett nytt produkt, men jeg nevte 3 produkter som er nye og like kjappe som noe annet..

Det jo nå i senere tid at telefoner har kommet mer og mer telefoner som har ett helt vanlig utseende men har ett avansert OS og dermed går under smart-phones.

Før var det telefoner som SE p900/p910, Qtek og I-mate telefoner og Communicator serien til Nokia som ble sett på som Smartphones. Og det er i grunn slik jeg ville det skulle vært nå også.. Det burde være noe spesielt med utseende/teknologien på en mobil for at den skal karakteriseres som Smartphone.. Det er det jeg mener..

 

Jeg skjønner at E66 blir sett på som en smartphone, og man kan sikkert gjøre akkurat det samme med den som jeg kan på min E71, men jeg ser på e71 som en Smartphone og E66 som en vanlig mobil..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Du blander begrep her.

 

Det finnes ingen bestemt definisjon på hva som er en smartphone og ikke. Det er dog en del fellestrekk mellom hva man tradisjonelt kaller for smartphones.

 

- En smartphone har et OS som også andre enn telefonprodusenten kan lage programvare til (også utenfor et Java-/sandbox-miljø)

- Støtte for multitasking

 

Det ligger jo også i benevnelsen 'smartphone' - en smart telefon som evner å gjøre flere ting samtidig og som kan gjøre mer enn telefoner flest. Hva som betyr noe er hva telefonen er kapabel til - ikke brukernes preferanser for hvordan de vil bruke den for å manøvrere i menyer, skrive tekst etc.

Lenke til kommentar
Du blander begrep her.

 

Det finnes ingen bestemt definisjon på hva som er en smartphone og ikke. Det er dog en del fellestrekk mellom hva man tradisjonelt kaller for smartphones.

 

- En smartphone har et OS som også andre enn telefonprodusenten kan lage programvare til (også utenfor et Java-/sandbox-miljø)

- Støtte for multitasking

 

Det ligger jo også i benevnelsen 'smartphone' - en smart telefon som evner å gjøre flere ting samtidig og som kan gjøre mer enn telefoner flest. Hva som betyr noe er hva telefonen er kapabel til - ikke brukernes preferanser for hvordan de vil bruke den for å manøvrere i menyer, skrive tekst etc.

 

Okei.. takk for forklaring.. tenkte noe litt feil her ja..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...