Gå til innhold

Ny gaming pc 9000 +/-


Anbefalte innlegg

Ja, post nummer #387602756 i denne sjarnegen.. minst.. Iallfall, blir ny gaming pc, og med litt ekstra penger og en håndfull inspirasjon mekka jeg sammen denne ..

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=77627.

noen +/- ? Er ikke noen super pv bygger med tanke på hovedkort, psu og div andre ting, men jeg vill ha den CPUen og det skjermkortet.. og, ikke antec nine houndred =)

 

Takker på forhånd =)

 

 

 

EDIT: kom plutselig til å se at tittlen var "gaming pc 800"

Endret av wuvahef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du har glemt operativ systemet. Anbefaler vista home premium 64bit så du kan utnytte mer enn 4 gb ram.

skal du ha trådløst kort til stasjonær pc-en ville jeg valgt et som er billigere denne har jeg og den fungerer kjempe fint.

CNet CWP-854 Wireless-G PCI Adapter

Du kan jo sjekke ut denne kanskje den passer fint til deg.

NetShop Dinside.no pc

 

Du har valgt masse fine deler du men du kan spare penger på og velge et billigere nettverks kort.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det kan du gjøre ja men du har over 4gb med ram og da er det smart og ha 64 bit operativ system vis ikke blir ikke all rammen i pc-en utnyttet skjønner du.

 

Så vis du bare har 32 bit lisenser så ville jeg bare kjøpt en OEM vista 64 bit dvd eller kjøpt netshop pc-en og lagt med vista 64 bit for litt over 100 kr bare.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Mindre harddisk kanskje 250 eller 320 gb er mer enn nok for vanlige folk for du har masse plass til spill musikk og film.

 

Så du sparer mye penger på og velge en mindre harddisk så det er jo greit utenom det så har du valgt mye bra så tror ikke du får kuttet prisen veldig mye mer ned.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja den skal holde til 1 skjermkort men skal du ha Crossfire trenger du noe sterkere og et X38 eller X48 hovedkort for og få full støtte med 2x16 i båndbredden.

 

P45 gir 2x8 i båndbredden bare, så vis du skal ha crossfire må du ha noe annet.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du har planer om og kjøpe nytt hver gang noe nytt kommer ut så går det mye penger.

Det tar nok en stund før DirectX 11 begynner og bli vanlig i spill.

 

Versjon 10 ble jo ikke den super store slagern som man skulle trodd, men det kommer vel etterhvert det og.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg bestilte fra 2 butikker men det kan jo være greit og bestille fra 1 vis du får problemer med pc-en. men det er jo ofte kanskje billigere og bestille fra mange vis prisene går under frakt prisen.

 

For bestiller du fra mange så får du ofte høy frakt, men bestiller du for 1 så kan noen deler være billig og noen ting dyre men gjennomsnittelig billigere.

 

Bestill fra 1 sted vis 1 sted har alle delene du ønsker eller bytt delene til en annen lignende del.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Blir bestilling fra Amentio imorra =) men på hovedkortet står det SATA-II men HDD er SATA .. har det noe å si??

 

Og er det et eller annet som jeg burde skifte?? Fåretok meg en endring i kabinett fra denne til denne som har mye fetere.. Og hovedkortet vill passe inn i kabinettet ? Og skjermkortet også ? eller har det noe med hvor jeg setter de forskjellige konponentene (selv om man ikke har SÅ mye valg.. =) )

 

MHV martin =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Sata 2 er bare at det har kommet en nyere versjon av sata som er raskere.

 

Alle harddisker nå er sata2 så det er ingenting og være redd for, og selv om harddisken din var sata1 så ville den fortsatt fungert.

 

Det skal passe ja for du har et vanlig hovedkort og det skal være den typen som skal inni her så. Skjermkortet burde få plass inni siden det er lagd for den type hovedkort så alt skal gå greit det.

 

har du P45 hovedkort eller har du x38 hovedkort? for det var jo angående crossfire og sånt jeg lurer. Men du får ikke særlig ytelses hopp med crossfire 10-20% og noen ganger blir spill dårligere med crossfire også så det ekke alltid så bra.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Om du ikke skal ha en überpc(noe denne ikke er selv om den er ok) så er det faktisk ikke noe å hente prismessig på å bygge selv lenger: Se feks. på http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106517

Denne er vel så bra som den du har satt sammen, pluss at den er ferdig sammenskrudd(full garanti på hele pcen), os, 24" skjerm etc. etc. Kan jo også gå ned på skjerm på den om du vil. Kan jo også konfigurere den mer om du vil på siden der. Sette i 4GB ram koster 150kr ekstra, bytte kabinett til antec er noen få 100 kr mer.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Sata 2 er bare at det har kommet en nyere versjon av sata som er raskere.

 

Alle harddisker nå er sata2 så det er ingenting og være redd for, og selv om harddisken din var sata1 så ville den fortsatt fungert.

 

Det skal passe ja for du har et vanlig hovedkort og det skal være den typen som skal inni her så. Skjermkortet burde få plass inni siden det er lagd for den type hovedkort så alt skal gå greit det.

 

har du P45 hovedkort eller har du x38 hovedkort? for det var jo angående crossfire og sånt jeg lurer. Men du får ikke særlig ytelses hopp med crossfire 10-20% og noen ganger blir spill dårligere med crossfire også så det ekke alltid så bra.

 

Mvh donnieakalefty

10-20% bedre ytelse med crossfire, tror du har sovet i klassen. Crossfire kan yte fra ca 10-80% bedre i snitt enn et singlekort alt etter hvor bra implementert cf er i spillene(og det blir bare bedre å bedre for hver mnd som går). De fleste nye spillene som AoC, Crysis, Cod4 etc. får man en utrolig skalering på godt over 50% ekstra ytelse: Se bare Crossfire test

Lenke til kommentar
Om du ikke skal ha en überpc(noe denne ikke er selv om den er ok) så er det faktisk ikke noe å hente prismessig på å bygge selv lenger: Se feks. på http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106517

Denne er vel så bra som den du har satt sammen, pluss at den er ferdig sammenskrudd(full garanti på hele pcen), os, 24" skjerm etc. etc. Kan jo også gå ned på skjerm på den om du vil. Kan jo også konfigurere den mer om du vil på siden der. Sette i 4GB ram koster 150kr ekstra, bytte kabinett til antec er noen få 100 kr mer.

Jeg konfigurerte den litt, men kom alikevel en tusenlapp over.. Om den ble bedre/dårligere vet jeg ikke, men det ble en litt større harddisk... Tok det billigste innenfor mine kriterier..

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Netshop Miditower "Boreas" Sort u/powersupply (På lager 100+)

1 stk. LC Power, 550W, "Super Silent - Black", - 12cm vifte (På lager 100+)

1 stk. FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775 3xPCIex16, 2X1394a, 6XSATA, 2XeSATA, 7.1 (På lager 20+)

1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz (På lager 15)

1 stk. Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18) (På lager 20+)

1 stk. Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache (På lager 20+)

1 stk. Club3D HD4870 512 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS750 MHz, Kun Produksjon (På lager 5)

1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk (På lager 20+)

1 stk. MIST tastatur, "Oghma", Aluminium, Sort (På lager 100+)

1 stk. Logitech RX250 OEM Sort Optisk, PS/2, USB, 1000dpi (På lager 2)

1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit DVD-versjon, SP1 (Ubekreftet 26.08.2008)

1 stk. ASUS 22"W LCD VW222U 1680x1050, 2000:1, DVI-D+VGA (Bekreftet 19.08.2008)

1 stk. D-Link DWA-547 Trådløst PCI, 802.11n 802.11b/g/n, Rangebooster (Ubekreftet 18.08.2008)

1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk) (På lager 100+)

 

 

 

9 822,-

 

Men som du sier får man jo full garanti på hele pcen, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei sov ikke i noen klasse timer, men jeg ringte 3 forskjellige netbutikker og hver eneste fortalte meg det samme at ytelsen ville øke med 10-20% og i noen tilfeller bli verre enn med 1 kort fordi spillene/driverne ikke støttet crossfire eller SLI.

 

Så da får du ringe dem og klage på infoen de gir til folk som spør angående SLI og Crossfire.

 

Jeg vet veldig godt at noen spill blir spessial laget for og fungere veldig bra med Crossfire eller SLI eller driverne blir lagd for at dette skal fungere optimalt. Men de fortalte meg som sakt at jeg ville få 10-20% ytelse økning, mer varme, og mer støy på grunn av at jeg kjørte 2 kort.

 

Så jeg bare viderefortalte hva de 3 nettbutikkene fortalte meg.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...