Gå til innhold

Windows får bedre søkefunksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri prøvd denne før og jeg liker den har 5 HDD med alt mellom himmel og jord og jeg vet hvor alt ligger så jeg finner alltid fram men men mye klikking. Skal jeg se family guy "søk family guy" skal jeg se never back down "søk never back down" så er den der med en gang for å ikke snakke hvor mye lettere det er jo finne sangen i downloads mappa "klikk lokal HDD D klikk downloads skal vi se den heter down with the sickness "DDDDD" ikke departed, ikke dellios, ikke danish school gril fucked in the shower der ja

 

Elsker den <3

Endret av Erlend0_o
Lenke til kommentar

Tidligere versjoner har ikke vært så grei å ha med å gjøre når det kommer til å søke på filer på eksterne maskiner. Prøvde tilleggsfunksjonen uten særlig hell. Kanskje denne versjonen er bedre.

 

Bruker uansett copernic for å søke gjennom dokumentene mine, det tar litt tid med indeksering, men synes den er mer fleksibel dersom jeg ønsker å kun søke etter en bestemt type dokumenter (les: pdf). Uansett verd en titt.

Lenke til kommentar

Indekserte søk suger, hele maskinen går tregt mens den holder på. Noe annent jeg ikke forstår er hvorfor jeg har så mye ledig minne hele tiden. Bruker linux på jobben og der brukes overflødig minne til å cache lesing fra disk. Hvorfor finnes det ikke en slik løsning for Vista?

Lenke til kommentar
Ikke om man skrur det av, og enda er den kjappere enn vanilla XP søk.

 

 

Kjappere enn vanilla xp søk? Særlig.

Jeg har sikkert noe over en million filer iallefall på en pc her.

Det tar meg 1 sekund å søke etter noe som helst.

 

Jeg snakket om IKKE indekserte søk. IKKE indeksert Vista søk > IKKE indeksert XP søk.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Ikke om man skrur det av, og enda er den kjappere enn vanilla XP søk.

 

 

Kjappere enn vanilla xp søk? Særlig.

Jeg har sikkert noe over en million filer iallefall på en pc her.

Det tar meg 1 sekund å søke etter noe som helst.

 

Jeg snakket om IKKE indekserte søk. IKKE indeksert Vista søk > IKKE indeksert XP søk.

 

Likevel, XP søk eier vista søk på det planet også. Gjorde ett søk på en fil som ligger sist på ene disken, nettopp.Tok 2 sekunder, oi stakkars meg.

 

Jeg kjører xp x64bit, oppdaterte kernel drivere med mye mer, så det skal sies. Er ikke 32bit.

Lenke til kommentar

Windows Desktop Search som ble rullet ut i Windows Update for en stund siden var ihvertfall helt forferdelig og skapte utrolig mye problemer, spesielt i større firmaer. Problemet er jo at den indekserer alt, også mappede stasjoner, noe som førte til at filserverne ble kvalt. Så det å få mer utvidet group policy-støtte (støtte i heletatt) er utrolig bra! Bare det er med valg om hva man faktisk ønsker å indeksere, også via group policy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...