Gå til innhold

Billigere enn forventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror vi kan ta både pris og tilgjengelighet på den laveste modellen med en stor klype salt. For omtrent ett år siden trodde folk at Q9450 skulle bli tilgjengelig i november 2007, men folk slet med å få tak i den helt til mai-juni i år.

 

Det er med blandede følelser jeg er fascinert over 130 watt-prosessorer. Håper de kommer med noen godt under 100 watt etter hvert.

Lenke til kommentar
Ettersom disse bruker LGA1366 burde det være stort spillerom for overklokking for de som måtte ønske det. 2.66GHz burde være et godt utgangspunkt. Lynnfield og Havendale som kommer senere vil benytte LGA1160 og skal teorien ikke støtte overklokking.

Hvorfor tror du det blir forskjell i mulighetene for overklokking?

 

Du mener Nehalem antar jeg?

Ja. Jeg kan ennå ikke se en eneste LGA1366-prosessor på veikartet med under 130 watt TDP. Dvs at vi som ønsker ikke fullt så varmeproduserende desktop Nehalem må vente til 3. kvartal 2009. (Lynnfield 95W og Havendale 75W)

Lenke til kommentar
Ettersom disse bruker LGA1366 burde det være stort spillerom for overklokking for de som måtte ønske det. 2.66GHz burde være et godt utgangspunkt. Lynnfield og Havendale som kommer senere vil benytte LGA1160 og skal teorien ikke støtte overklokking.

Hvorfor tror du det blir forskjell i mulighetene for overklokking?

 

Du mener Nehalem antar jeg?

Ja. Jeg kan ennå ikke se en eneste LGA1366-prosessor på veikartet med under 130 watt TDP. Dvs at vi som ønsker ikke fullt så varmeproduserende desktop Nehalem må vente til 3. kvartal 2009. (Lynnfield 95W og Havendale 75W)

LGA1366? vil det vere ein ny sokkel? forsto ikkje dette helt.. så det er egentlig bortkastet å kjøpe HK med 775 nå?

Lenke til kommentar
Jeg tror vi kan ta både pris og tilgjengelighet på den laveste modellen med en stor klype salt. For omtrent ett år siden trodde folk at Q9450 skulle bli tilgjengelig i november 2007, men folk slet med å få tak i den helt til mai-juni i år.

 

Helt enig, og det virker å være en trend i å ikke få produsert nok komponenter til å tilfredsstille markedet. Alle vil selvsagt selge i Norge men vi har ett såpass lite marked og blir derfor ikke prioritert. Se bare på hvor lenge Asus har slitt med å få sin Eee inn i landet.

Lenke til kommentar
Ettersom disse bruker LGA1366 burde det være stort spillerom for overklokking for de som måtte ønske det. 2.66GHz burde være et godt utgangspunkt. Lynnfield og Havendale som kommer senere vil benytte LGA1160 og skal teorien ikke støtte overklokking.

Hvorfor tror du det blir forskjell i mulighetene for overklokking?

 

Du mener Nehalem antar jeg?

Ja. Jeg kan ennå ikke se en eneste LGA1366-prosessor på veikartet med under 130 watt TDP. Dvs at vi som ønsker ikke fullt så varmeproduserende desktop Nehalem må vente til 3. kvartal 2009. (Lynnfield 95W og Havendale 75W)

LGA1366? vil det vere ein ny sokkel? forsto ikkje dette helt.. så det er egentlig bortkastet å kjøpe HK med 775 nå?

 

Helt bortkastet vil jeg ikke kalle det ettersom vi snakker godt uti 2009 før det er på markedet...

Lenke til kommentar
Ettersom disse bruker LGA1366 burde det være stort spillerom for overklokking for de som måtte ønske det. 2.66GHz burde være et godt utgangspunkt. Lynnfield og Havendale som kommer senere vil benytte LGA1160 og skal teorien ikke støtte overklokking.

Hvorfor tror du det blir forskjell i mulighetene for overklokking?

 

Du mener Nehalem antar jeg?

Ja. Jeg kan ennå ikke se en eneste LGA1366-prosessor på veikartet med under 130 watt TDP. Dvs at vi som ønsker ikke fullt så varmeproduserende desktop Nehalem må vente til 3. kvartal 2009. (Lynnfield 95W og Havendale 75W)

LGA1366? vil det vere ein ny sokkel? forsto ikkje dette helt.. så det er egentlig bortkastet å kjøpe HK med 775 nå?

 

Helt bortkastet vil jeg ikke kalle det ettersom vi snakker godt uti 2009 før det er på markedet...

Okai =) takk for svar

Lenke til kommentar
LGA1366? vil det vere ein ny sokkel? forsto ikkje dette helt.. så det er egentlig bortkastet å kjøpe HK med 775 nå?

Ja, LGA1366 er en ny sokkel. Nei, LGA775 er ikke bortkastet selv om du ikke kan putte en Nehalem-prosessor i den.

 

haalo: Ja, det er et par veldig modeller med ennå mer ekstreme priser: QX9770 -> 1399$ og QX9775 -> 1499$.

Lenke til kommentar
Ettersom disse bruker LGA1366 burde det være stort spillerom for overklokking for de som måtte ønske det. 2.66GHz burde være et godt utgangspunkt. Lynnfield og Havendale som kommer senere vil benytte LGA1160 og skal teorien ikke støtte overklokking.

Hvorfor tror du det blir forskjell i mulighetene for overklokking?

Leste at Intel planla å sperre for overklokking av lavpris-prosessorer i noen artikler for et halvår siden, dvs. at kun prosessorer på LGA1366 kan overklokkes. Om dette ble gjennomført vet jeg ikke, tenkte noen her haddde hørt mer.

 

Currently known as Bloomfield, the upcoming generation of Nehalem chips will have no restrictions on overclocking, but such speed tricks will be possible only for the chips running on a LGA1366 CPU socket. Other processors will not be able to overclock, at least not without additional hardware tweaks.

 

The lower-end offerings in the Lynnfield and Havendale family of processors will not support overclocking. Despite the fact that they are part of the same Nehalem micro-architecture, the above-mentioned chips are slated to run on a LGA1160 socket.

 

http://news.softpedia.com/news/Intel-No-Ov...ems-84019.shtml

 

Edit: ryktene har i ettertid vist seg å ikke stemme

 

aipei (Taiwan) - Hot on the heels of AMD's overclocking secret, we can reveal that Bloomfield and Lynnfield, key processors of Intel’s upcoming Nehalem family, will indeed feature overclocking capabilities for up to eight CPU cores (16 threads).

http://www.tgdaily.com/content/view/37816/135/

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Godt å høre i så fall at nehalem mainstream vil kunne oc også, jeg hadde også hørt det før skjønner du men siden ingen har visst noe om dette så har det bare blitt å vente og se. Får vel uansett vente og se litt til, intil dette kanskje blir bekreftet.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Hmmm... Nehalem står for døren, men jeg må si at det skal mye til for min del for å begrunne å kjøpe en octo-core. Det er jo enda så lite som faktisk bruker mer enn èn kjerne *cry!*

 

Ser dog fram til Neahalem av mange andre grunner, eksempelvis den nye mer effektive arkitekturen.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Hmmm... Nehalem står for døren, men jeg må si at det skal mye til for min del for å begrunne å kjøpe en octo-core. Det er jo enda så lite som faktisk bruker mer enn èn kjerne *cry!*

 

Ser dog fram til Neahalem av mange andre grunner, eksempelvis den nye mer effektive arkitekturen.

 

-Stigma

Nehalem er kun quad core, med mindre du har tenkt å kjøpe MP versjonen som kommer i 2009 i pris sjiktet 15-40 høvdinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...