Gå til innhold

[AoC]Kommentar fra ny spiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spillt opp til level 9 og føler alt spillet ikke har kommet skikkelig i gang enda. Jeg har ikke kunnet velge skills enda, så jeg har ikke akkurat "bygget" characteren, noe som ihvertfall for meg er rimelig viktig i en RPG. Jeg vet at første skill poenget kommer på level 10, men jeg ser ikke helt hvorfor de har satt av de 10 første levelene til å være valgfrie.

Liker combosystemet sånn passe, men føler at kamp er litt bingo i starten. Enten så er det få nok fiender til at du klarer deg, eller så dør du og må løpe bort for å sloss igjen. Det er ingen måte jeg vet om for å komme seg ut av en kamp hvor man har dratt på seg litt for mange fiender... (Antar dette blir bedre når man faktisk har noen skills... men som sagt, de 9 første levelene så har man jo ikke noen...)

Irriterte meg litt på det ene oppdraget hvor man skal klatre opp på en byggning. Du må ha climb skill for å klatre opp en stige... Det står et byggestativ rett ved siden av, men det er umulig å klatre i. Litt senere så hadde jeg lyst å gå bakveien av takene, men der var det et rekkverk. Umulig å komme forbi. Det var for høyt til å hoppe over og det var ikke mulig å klatre på det. Fine 80 cm rekkverket som er umulig å komme forbi.

Hjelp-systemet var godt gjennomtenkt, men kunne godt tenkt meg f.eks tooltip på hide som kunne vist at hurtigtasten for å hide var H.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er ingen måte jeg vet om for å komme seg ut av en kamp hvor man har dratt på seg litt for mange fiender
Eneste måte jeg vet om er å løpe av gårde, enten til alle slutter å følge etter eller til det er få nok igjenn slik at du kan ta de.
Skrevet
Har spillt opp til level 9 og føler alt spillet ikke har kommet skikkelig i gang enda.

Who could see the irony in that?

Poenget mitt er at jeg ikke så noen grunn til å ha 9 daue leveler? For min del så kunne de like gjerne hatt level 10 som level 1 og droppet de første 9 levelene.

Har spillt opp til level 12, nesten 13 nå, og har litt bedre fealing på hvordan characteren fungerer.

Skrevet (endret)

hele poenget er at de første levlene skal være en inro, tar vel litt under et par timer å levle til lv 10. Husker ikke at wow var så utrolig variert/utfrordrene 1-10 heller ;) hadde to spells. de aller spill er slik i starten.

Endret av Christeven
Skrevet

Jeg har ikke sammenlignet med wow heller, ettersom jeg aldri har spillt wow.. ;)

Comboene... Hvis det ikke står noe eksplisitt på de, gjør de bare normal skade da? Evt finnes det noe sted som sier mer teknisk hva de faktisk gjør?

Skrevet

Du kan ikke sammenligne klasser etc. før du er minst lvl 30.. Å komme som level 9 å kritisere spillet for være dårlig gjennomført ser jeg på som en spøk. Level 1 til 20 skal være en intro til spillet, og vil derfor ikke ha så mye skills etc. i starten.

Nevnte jeg at du får skills på level 5?

Skrevet

PS jeg har blandet sammen skills og feats, ettersom det er et feat-tre i AoC, istedetfor et skill-tre som i alle andre RPG-er jeg har spillt ;)

Jeg har ikke kritisert spillet i seg selv, jeg har sagt at jeg ikke helt forstod poenget med de 9 første levelene.

Skrevet
PS jeg har blandet sammen skills og feats, ettersom det er et feat-tre i AoC, istedetfor et skill-tre som i alle andre RPG-er jeg har spillt ;)

Jeg har ikke kritisert spillet i seg selv, jeg har sagt at jeg ikke helt forstod poenget med de 9 første levelene.

Poenget er at du skal bli kjent med spillet.

Istedet for at du får alt på en gang, da blir man fort forvirret.

Skrevet

Er kommet til level 15 nå. Føler jeg kjenner rollen litt bedre nå, vet hva han kommer til å daue av.

Finnes det noen potions e.l. som gjør at man kan klare seg igjennom en hard kamp? Han klarer 2 fiender på samme level, men 3+ begynner å bli sjangsespill. Er av og til monstre spawner rett oppå deg og da hadde det vært fint med noe sånt...

Skrevet
Er kommet til level 15 nå. Føler jeg kjenner rollen litt bedre nå, vet hva han kommer til å daue av.

Finnes det noen potions e.l. som gjør at man kan klare seg igjennom en hard kamp? Han klarer 2 fiender på samme level, men 3+ begynner å bli sjangsespill. Er av og til monstre spawner rett oppå deg og da hadde det vært fint med noe sånt...

Ja, du kan kjøpe Mana, Health og Stamina potions i Tortage en plass tror jeg. Ellers dropper dem av og til fra mobs.

Skrevet

Bruk potions hele tiden.. det er uber billig å kjøpe pots i AoC. Er jo Pot spill hele AoC :D

Ellers om du skal vite hvordan stats og slikt fungerer, så har ikke Funcom orket å lage spillet oversiktlig på det viset. Knapt noen forstår hva alle stats gjør og hva impact de har. Trodde slikt hørte fortidens MMORPG's til, men neida.

Skrevet
Ellers om du skal vite hvordan stats og slikt fungerer, så har ikke Funcom orket å lage spillet oversiktlig på det viset. Knapt noen forstår hva alle stats gjør og hva impact de har. Trodde slikt hørte fortidens MMORPG's til, men neida.

Eller kanskje Funcom ikke ønsker at spillet skal være oversiktlig på det viset. Jeg synes det er en fordel at spillerne ikke vet hvordan alt fungerer. Tallmastubasjonen med den påfølgende stat-/utstyrsjakten i EQ og kloner blir veldig fort kjedelig.

Skrevet
Det å ikke lytte til hva "massene" vil ha kan vise seg å være svært uheldig for Funcom

Om du med "massene" mener de som skriker på forumene, så vil jeg ikke nødvendigvis ta det så tungt. De er en veldig liten gruppe. Det er som regel de samme navnene som går igjen - med de samme klagene. Jeg vil ikke bli forundret om de fleste spillerne ikke en gang aner at det finnes et forum for "Age of Conan misfits". :p

Skrevet

Ikke heng på forum til spill hvis du vil fortsette å like spillet. Utrolig hvor demotivert man kan bli over å lese alle de negative postene hvis man ikke er forberedt på det. Det er veldig få folk som poster der, og de lager mye styr over ingenting, resten som liker spillet spiller det. Det er sikkert 60% av de som poster på forumet som har sagt opp kontoen, og da er det om å poste mest mulig negativt så lenge de kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...