Gå til innhold

BK : Kjellerbilde fra Lier psykriatiske


Anbefalte innlegg

Hei, en kamerat og jeg trava rundt i den sagnomsuste B-byggningen til Lier Psykriatiske i dag. Skal ikke plage dere med alle bildene jeg tok, men her er ett jeg ble sånn tålelig fornøyd med:

 

post-31023-1215908782_thumb.jpg

 

Da det er forbudt å ta seg inn i dette bygget skal jeg ikke oppfordre dere fotografer å oppsøke det, men du verden for en spennende fotolokasjon :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er sikkert!

Jeg har ikke tengt å bli innlagt på Lier Psykiatriske.. :p

Flott bilde, ikke mye som mangler på at det kunne vært cover på et "Prog Metal- cover"..:p

Viss noen har hørt om Circus Maximus, så minner dette bildet meg litt om albumarten på deres andre album.. x]

 

Flott stemning!

Eneste jeg vil trekke ned på er at man ikke ser mer av rommet. Ble litt mye dør og vegg til venstre, der skulle jeg gjerne likt å sett mer av rommet, Men du hadde vel ikke muligheten til å knipse gjennom veggen? :p

 

Nå skal jeg høre musikk! :D

Lenke til kommentar
Flott bilde, ikke mye som mangler på at det kunne vært cover på et "Prog Metal- cover"..:p

Viss noen har hørt om Circus Maximus, så minner dette bildet meg litt om albumarten på deres andre album.. x]

Sier du det. Cirkus Maximus. Noen som husker det navnet? Der gjør jeg.

 

Tilbake til bildet. Jeg synes det er meget bra. Jeg lurte litt på dørkarmen til venstre, men har kommet frem til at den hører med i bildet. Slike peep inn-bilder er fascinerende. Man lurer på hva som har foregått der inne, for historien ligger liksom i luften. Det virker ikke som om det har vært et hyggelig sted å være. Men det skyldes selvsagt forfallet, som får alt til å se litt skummelt ut. Det har Hollywood læret oss. At nedlagte mentalsykehus er skumle steder.

 

Konverteringen er bra, med en ikke overdrevet mengde sepia, bare en varm og innbydende tone. Jeg blir sittende og studere det en stund. Den stramme 1:3-komposisjonen fungerer helt utmerket til å underbygge stemningen her. Det forteller kanskje om en verden som skal være A4. Hvis ikke havner du her, uhu.

 

I det hele tatt et godt bilde.

Lenke til kommentar

Denne bygningen ble nedlagt på midten av 80-tallet tror jeg, så det er ingen som bor der.

 

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

 

Legger med et par bilder til så dere skjønner litt mer av stemningen.

 

Disse bildene er IKKE en del av kritikken, bare for dere som er nyskjerrige.

post-31023-1215942595_thumb.jpg

post-31023-1215942603_thumb.jpg

post-31023-1215942622_thumb.jpg

post-31023-1215942629_thumb.jpg

post-31023-1215942637_thumb.jpg

post-31023-1215942646_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Litt ekkelt bilde. Liker stolen ved vinduet.

De andre ga bare en uhyggelig stemmning til det du ville ha BK på.

Her kan du nok ta mange blinkskudd. Sykkelen, pianoet m.m. -mange gode motiver...

Jeg kunne sett for meg pianoet og sykkelen i samme bilde, men det betyr nok at du må flytte på ting og tang, og kanskje rydde litt.

 

Veldig bra bilde!

 

Edit: skrivefeil.

Endret av Carny
Lenke til kommentar

Det er en skikkelig god bildeserie, så jeg omtaler bildene som serie. De skaper som flere skriver en uhyggelig stemning som er langt fra det som jeg kaller industrielt. Meget bra.

 

Men jeg føler at BK fungerer dårlig til bildeserier som er så store. Jeg merker at jeg blir litt irritert når jeg ikke kan være mer spesifikk i mine vurderinger. Det blir rett og slett ikke mulig å forholde seg til bildene individuelt. Og det er ingen fordel for deg, for da vet du ikke hvilke bilder i serien som bør følge med videre i fullføringen av prosjektet. For et utvalg av det beste til for eksempel å lage en fremstilling på vegg er nødvendig. Derfor bør du heller stykke serien opp, og presentere den i drypp. Slik jeg ofte gjør.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at bildene passer godt som en serie, virkelig fengslende! Men til det faktiske bildet du ville ha kritikk på: Jeg synes lyset er utrolig flott, det gjør stolen til et bedre blikkfang, man føler nesten et nærvær av hva rommet kan ha sett for mange år siden:)

Lenke til kommentar

Tusen takk for fine ord, men de siste bildene er ikke ment som serie eller ment for kritikk, men kun lagt ut for å vise de nysgjerrige av dere litt mer av lokasjonen og stemningen rundt, derfor jeg poengterte "IKKE" i den posten. Jeg tok over 200 bilder derifra, hvorav muligens 20-30 er brukbare, videre 30 brukbare som dokumentasjon og resten bare ræl.

 

Send meg en PM om dere ønsker å se disse rundt 60 bildene, da jeg har laget en liten privat webside av denne utflukten.

Lenke til kommentar

Satt å leste en laaang tråd om dikemark/lier på norsk freakforum.. Virker kjempespennende. For de som er litt interessert i dette, vil jeg anbefale denne tråden. Alt fra det paranormale som visstnok skal skje der, til masse bilder og videoer.. Litt avsporing dette men ;)

 

Likte bildet kjempegodt! Så forøvrig kjempepotensiale i det pianoet, kunne fått til mye pent med det. Minner meg av en eller annen grunn om band of brothers....

Lenke til kommentar
Satt å leste en laaang tråd om dikemark/lier på norsk freakforum.. Virker kjempespennende. For de som er litt interessert i dette, vil jeg anbefale denne tråden. Alt fra det paranormale som visstnok skal skje der, til masse bilder og videoer.. Litt avsporing dette men ;)

 

Likte bildet kjempegodt! Så forøvrig kjempepotensiale i det pianoet, kunne fått til mye pent med det. Minner meg av en eller annen grunn om band of brothers....

 

Hihi, leste den samme tråden tidligere i dag. Den var sinnsykt lang så jeg hoppet litt, men veldig mye artig det sto i den!

Lenke til kommentar

Et kjempeflott bilde. Det vil si jeg syntes det var flere av dem som var flotte, men bilde 1 er jo virkelig et knallbilde. Spennende motiv, og flott teknisk!

 

Syntes resten av bildeserien var kjempespennende også, særlig siden man jobber inne psykiatrien selv også. Det var litt andre tider dette.

Lenke til kommentar

Utrolig bra bilde® <- EDIT: WTF?. Har ikke så mye å legge til det som har blitt sagt her utover at jeg synes du framstiller stedet på en fin måte. Jeg må innrømme at mine tanker om Lierasylet som location ikke har vært særlig høye etter at jeg har sett de liksom-åndelige emofjortissenes overpompøse framstillinger av det hele. Men det ser bra ut dette her, veldig bra.

 

Jeg har prøv å få tilgang til Lierasylet, men kom bare fram til en sur vaktmester som sa at de får et titalls henvendelser i uka og ikke kan gjøre unntak. Men hvis noen flere har tenkt seg dit er jeg absolutt med (hvis jeg får lov :p )

 

-GG

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...