Gå til innhold

Vista Compatibility Center har problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lå det noe ut der før den siden som nå kommer opp var der? Jeg tror ikke det... Det tror ikke Paul Thurrott heller: http://community.winsupersite.com/blogs/pa...dows-vista.aspx

 

Som det står på web siden dere linker til; siden kommer snart. Den er ikke lansert enda... Microsoft har såvidt jeg vet enda ikke offentliggjort siden, så da kan man vel heller ikke forvente att den er online, eller hva?

Lenke til kommentar
Det er trolig kjent for de fleste at Windows Vista krever nyere type maskinvare og i tillegg har relativt dårlig bakoverkompatibilitet med eldre programvare.

Syntes det blir litt feil å si det slik med tanke på at samtlige programvare som støtter xp, også fungerer under vista med sp1...

 

Ja, hw.no er flink med dette... Å si at Vista ikke støtter eldre programvare nå, er enkelt og greit FEIL. Samme med de som sier at spill fungerer dårligere under Vista. Også FEIL. Faktisk drar Vista enkelte spill bedre enn XP. (om noen vil ha bevis, bare spør. Har linker..)

Endret av TexTHKM
Lenke til kommentar
Det er trolig kjent for de fleste at Windows Vista krever nyere type maskinvare og i tillegg har relativt dårlig bakoverkompatibilitet med eldre programvare.

Syntes det blir litt feil å si det slik med tanke på at samtlige programvare som støtter xp, også fungerer under vista med sp1...

 

Helt enig, fatter ikke hva som skjer. Er ikke rart Ola Nordmann idag tror Vista er dårlig når slike artikler florerer. Har brukt Vista siden lansering og har ikke hatt en eneste feil, bruker også masse gamle programvare som fungerer uten noe problem. At Vista ikke fungerer på enkelte gamle skrivere, scannere og andre komponenter stemmer nok, men det er VELDIG sjeldent.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

De siste par dagene har det vært ekstremt mye hastverksarbeid og svada lansert som artikler. Hwno har såpass mange lesere og sannsynligvis så gode inntekter at dere burde kunne levere langt bedre kvalitet. Jeg håper det er ferievikarer som er grunnen, for hvis dette fortsetter så er det rett og slett for dårlig.

Lenke til kommentar

Har ikke møtt på noen problemer med gammel programvare under Vista. Reagerte med en gang jeg leste det der. Det eneste jeg har møtt på problemer med, er eldre spill som ikke takler over 4 GB minne veldig bra. Dette har dog ingenting med Vista å gjøre.

 

Jeg sier ikke at alle program virker under Vista, det finnes sikkert noen (dårlig programerte) ting som ikke virker. Men "relativt dårlig" er direkte feil.

Lenke til kommentar
De siste par dagene har det vært ekstremt mye hastverksarbeid og svada lansert som artikler. Hwno har såpass mange lesere og sannsynligvis så gode inntekter at dere burde kunne levere langt bedre kvalitet. Jeg håper det er ferievikarer som er grunnen, for hvis dette fortsetter så er det rett og slett for dårlig.

 

Har desverre samme inntrykket. :(

Lenke til kommentar
Rent praktisk sett er nok dette er verktøy som med fordel kunne vært lansert for over ett år siden når Windows Vista faktisk ble offisiell.

Jeg synes å huske at jeg brukte et slikt verktøy allerede med Vista beta 2 og at det kunne kjøres på XP rett fra installasjons-DVDen til Vista. Mulig jeg forveksler det med et annet av Microsofts kompatibilitetsverktøy.

Lenke til kommentar
Rent praktisk sett er nok dette er verktøy som med fordel kunne vært lansert for over ett år siden når Windows Vista faktisk ble offisiell.

Jeg synes å huske at jeg brukte et slikt verktøy allerede med Vista beta 2 og at det kunne kjøres på XP rett fra installasjons-DVDen til Vista. Mulig jeg forveksler det med et annet av Microsofts kompatibilitetsverktøy.

 

Ja, var det jeg mener og. Vista readiness eller noe sånt.

 

Ellers er jeg enig, flåsete artikkel.

Lenke til kommentar

Ja, det var en test man kunne kjøre via nettet med IE. Den krasjet bare IE på min maskin, så fikk aldri kjørt den. Det sa vel sitt :p

 

Men det har også eksistert noe som heter Application Compatibility Toolkit 5 lenge nå, som lar utviklere gjøre programmene sine kompatible med Vista med diverse triks osv. Mange har nok tatt dette i bruk siden Vista ble lansert, eller gjort andre grep, for nå får man vel stort sett alt til å funke i Vista. Det eneste jeg har vært borti som ikke fungerte var RegShot... (Edit: Og det er kanskje ikke så rart, for registeret funker ikke likens som i XP).

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Jeg synes å huske at jeg brukte et slikt verktøy allerede med Vista beta 2 og at det kunne kjøres på XP rett fra installasjons-DVDen til Vista. Mulig jeg forveksler det med et annet av Microsofts kompatibilitetsverktøy.

Du tenker kanskje på Vista upgradeadvisor, det har i alle fall vært tilgjengelig lenge og skal vel gi en indikasjon på kompabillitet ifht drivere og hardware i alle fall.

Ellers må jeg vel bare henge meg på flokken som syns også denne artikkelen var litt tynn.

 

Her er link, slik at du kan sjekke om tiden er inne for oppgraderinger Simen... :p

windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor

 

Vet ikke om dette artikkelen snakker om er en videreutvikling, eller om det går mer på software bare.

Lenke til kommentar

He he, bare hyggelig det, tenkte meg jo at du ville sette pris på den... ;)

Om det er opp eller ned kan selvsagt diskuteres, og jeg mener jo det kan være begge deler, alt etter bruksområder og maskinvare.

Men selv jeg som liker Vista ser ikke mange grunner til å oppgradere en ikke helt ny maskin som alledrede har feks XP.

Vel, dette har jo blitt diskutert såpass rikelig under andre agurknyheter på HW.no, at vi kanskje ikke trenger enda en runde riktig enda. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...