Gå til innhold

IE8 blir sikrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
In other news, water becomes dryer.

:wee:

Tror nok at hvis IE skal nærme seg sikkerthet burde de fjerne hele activeX tullet.

 

"Denne nettsiden kan skade datamaskinen din. er du sikker på at du vil åpne www.diskusjon.no" JA/NEI

*JA*

"Er du helt sikker på at du vil at Internet Explorer skal åpne www.diskusjon.no?" JA/NEI

*JA*

"Programmet har utført en feil og vil bli avsluttet. Sende feilmelding?" JA/NEI

*NEI*

 

*.:BLUESCREEN:.*

Lenke til kommentar

Aldri hatt noe problem med sikkerheten. Brukt IE siden Windows 95 og har bestandig fungert flott. Å installere en tredjeparts nettleser når IE er integrert i Windows er bak mål. Greitnok IE er dårlig med å støtte webstandarder men det er kjapt og minimalistisk noe jeg liker.

Lenke til kommentar
Aldri hatt noe problem med sikkerheten. Brukt IE siden Windows 95 og har bestandig fungert flott. Å installere en tredjeparts nettleser når IE er integrert i Windows er bak mål. Greitnok IE er dårlig med å støtte webstandarder men det er kjapt og minimalistisk noe jeg liker.

Brukergrensesnittet i IE har vel vært mer eller mindre uendret siden tidlig 90-tall. "Moderne" nettleser som Opera og Firefox har en del funksjoner som gjør det absurd mye fortere og lettere (for ikke å nevne sikrere) å ferdes på webben.

Lenke til kommentar
In other news, water becomes dryer.

:wee:

Tror nok at hvis IE skal nærme seg sikkerthet burde de fjerne hele activeX tullet.

 

"Denne nettsiden kan skade datamaskinen din. er du sikker på at du vil åpne www.diskusjon.no" JA/NEI

*JA*

"Er du helt sikker på at du vil at Internet Explorer skal åpne www.diskusjon.no?" JA/NEI

*JA*

"Programmet har utført en feil og vil bli avsluttet. Sende feilmelding?" JA/NEI

*NEI*

 

*.:BLUESCREEN:.*

Kjent problemstilling det her ja. På Server 2008 er den jo helt paranoid! Der må du legge til alle sidene i en liste, og om du laster ned f.eks Firefox som velger nytt mirrir hver gang du laster ned, så må du legge til alle i lista, og vente på at du kommer til 1. mirror igjen! ><

Lenke til kommentar
Aldri hatt noe problem med sikkerheten. Brukt IE siden Windows 95 og har bestandig fungert flott. Å installere en tredjeparts nettleser når IE er integrert i Windows er bak mål. Greitnok IE er dårlig med å støtte webstandarder men det er kjapt og minimalistisk noe jeg liker.

Ting IE ikke har som jeg bruker daglig:

  • Mouse gestures
  • Speed dial
  • Søk i div. nettsteder (google, wikipedia ...) lett tilgjengelig. Altså i adresselinja, ikke en egen rute man mangler hurtigtast for.
  • Opera link
  • Quick find

Å bruke noe annet enn IE i Windows er helt klart bak mål!

 

Forøvrig, synes jeg støtt og stadig hører at MS skal forbedre sikkerheten i ørten produkter jeg. Lurer veldig på når det faktisk skal skje? De sier jo indirekte at de har løyet om det forige gang i og med at sikkerheten nå skal bli så fantastisk mye bedre.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Har sjelden sett verre grining. Hvorfor er dere så redd for at IE som de fleste av oss bruker, skal bli sikrere og bedre? Tørk tårene Mac og Linux gutter og få dere et liv!

 

Ingen som er redde for at IE skal bli bedre. Jeg støtter det fullt ut. Såpass mange bruker IE at det skulle da bare mangle at det skulle bli bedre, og ikke minst sikrere. Det mange derimot er skeptiske til, er hva MS regner som sikrere og hvor sikkert det blir. Hvis de følger trenden opp til IE7 tviler jeg nemlig på de helt store forbedringene.

 

Det å si at det kun er Mac og Linux folk er jo også helt bak mål. Vil tro de fleste som har svart her faktisk bruker Windows. Når jeg reinstallerer XP er det første jeg faktisk gjør å installere firefox, rett og slett fordi jeg missliker IE, både utseende, hastighet og sikkerhet. Men nå er jo jeg en av disse Linux guttene dine, så regner med det bare er oss som velger å bytte ut IE?

Lenke til kommentar

Får håpe at Microsoft holder ord denne gangen da, ganske tragisk at så mange millioner brukere blir stadig utsatt for risiko fordi Microsoft sier det er "sikkert". Det må bli slutt på at alt som skal til for å få maskinen infisert med ulumskhet ved å gå inn på en skadlig nettside.

 

Frem til Microsoft kommer diltende etter og beviser sikkerheten sin, så bør folk bruke alternativer som Firefox og Opera. Dere vil ikke angre, opplev nettet på nytt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...