Gå til innhold

Kjøpt brukt snadder - bra kjøp?


Anbefalte innlegg

Heisan - ny på forumet her nå.. :)

 

Har tidligere hatt et par analoge speilreflekser i den billige enden av skalaen (har enda et godt, gammelt EOS 300 med kit-linse), og har endelig fått ut fingeren og kjøpt 'årntli' digital speilrefleks.

 

Hadde tenkt veldig på å sikle på etterfølgeren til 5D, som vel blir annonsert på Photokina i høst (har nå bedre økonomi enn da jeg var student ;))..

 

Men - var en tur forbi en lokal fotopusher, og så tilfeldigvis et brukttilbud som jeg ikke syntes jeg kunne si nei til. Kom en halvtime for sent i køen til å få meg en av de to 70-200IS4L'ene de solgte :( , men fikk meg en 17-35 2.8L USM, en 24-70 2.8L USM og en strøken 20D, som man ikke kunne se var brukt. (Pluss et nytt 4GB CF-kort, da..) Tenker det burde holde til etter Photokina og vel så det - de objektivene burde jo vare leeeenge.. :)

Nå har jo 17-35'eren såvidt jeg forstår kommet i en markant bedre mark II-versjon, men jeg håper jeg ikke har gjort et bomkjøp allikevel..

 

Tenker jeg også skal få kjøpt meg en blitz og et stativ, og så får andre ting til drømmeriggen, som 70-200, 100mm makro, fast 50mm, 1.4x extender, filtre, stor crumplerbag og sånt, heller komme dryppvis langt senere en gang.. ;)

(Vil ellers av prinsipp ikke kjøpe EF-S-objektiver, ettersom jeg drømmer om FF etterhvert)

 

Burde ikke dette for litt under 13k ha vært en heller bra deal, med et bra oppsett? :)

 

Ellers noen som kan komme med gode tips om god litteratur, både til å ta bilder og til etterbehandling?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker trådstarter for å være en skap-Nikonist. Han snakker jo om 17-35mm hele tiden ;)

 

Ellers noen som kan komme med gode tips om god litteratur, både til å ta bilder og til etterbehandling?

Trenger du fortsatt hjelp her? ;)

 

Egentlig rart at det aldri ble svart på denne, den gangen den ble postet.

 

Og så glad i smiley's da :D

 

Tenkte ellers veldig at Minolta var fremtiden..

Oops! Godt at du ikke gikk for det da.

Lenke til kommentar

Vel - har flere bøker hjemme jeg enda ikke har lest ferdig, så der skulle jeg være dekket.

 

Ellers morsomt at jeg har endt opp med stort sett det jeg skrev i posten, da. :)

 

Foto-C har dynge hjemmeside, men brukthyllene er vel verdt en titt - har kjøpt all L-optikken min brukt der. Og 20D. Og ST-E2. 6 mnd garanti!

 

Det var litt tynt med svar her, men jeg fikk jo velkommen på forumet-gratulasjon, da - til slutt! :D

 

Oops! Godt at du ikke gikk for det da.

Vel - posten var skrevet to år etter at de la inn årene, så det kunne hende at jeg fleipet.. ;)

 

Har ellers en kompis med flott Gontax G2-oppsett - han er i ettertid litt irritert over at han ikke gikk for Leica..

Lenke til kommentar

# Ble medlem: 21. februar 2005

 

Hvordan kan du ha vært ny her når du postet i 2008. Greit jeg er dårlig i matte, men får være måter på da :tease:

Ny på akam - hadde to innlegg eller så på hardware.no en gang for lenge lenge siden. ..Men de to innleggene gir meg cred som gammel veteran, da, for uinnvidde.. Eh.. Ooops! :blush:

Lenke til kommentar

# Ble medlem: 21. februar 2005

 

Hvordan kan du ha vært ny her når du postet i 2008. Greit jeg er dårlig i matte, men får være måter på da :tease:

 

Lett regne stykke,med 2.18 innlegg daglig siden 08 indikerer det på at dette er en eldre/første post som er gjenåpnet :)

 

Edit:med andre ord litt underfundig fotohumor :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vel - natten tilsier at innleggsfrekvensen er beregnet fra første tre poster på hardware.no-forumet i '05, selv om alle de andre postene i realiteten er kommet etter denne første akam-posten. :)

 

Det ødelegger statistikken din veldig,og jeg gidder ikke å regne på det :)

 

Edit:det blir ca 9.8 daglig,hvis man tar utgangspunkt fra 08 :new_woot:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...