Gå til innhold

Spår kraftig Windows Mobile-vekst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spår kraftig vekst av telefoner med voksne operativsystemer generelt og at Microsofts bidrag bare er en brøkdel av den større sammenhengen.

 

20 millioner telefoner per år er heller ikke så mye i den store sammenhengen. I 2007 ble det solgt 1150 millioner mobiltelefoner på verdensbasis. Om microsoft øker sin andel til 30 millioner i 2008 så er det fortsatt bare ca 2,6 prosent av markedet. Jeg tror systemer som Android vil få en betydelig større andel av kaka. Kanskje i størrelseorden 5-15 prosent av det totale mobilmarkedet i 2009 og 10-30% i 2010.

Lenke til kommentar

Kjøpte min andre WM telefon for en stund tilbake. Jeg er faktisk riktig så fornøyd. Vurderte en iPhone, men den var det så mye styr med for å få til Norge. Nå ser det i midlertid ut som det kommer en ny en snart. Hvis da norske operatører får tilgang til den og den har de rette spesifikasjonene, så må det kanskje bli en slik på meg. Du finner faktisk ikke mange telefoner i dag som er så godt specet som WM telefonene. Nokia har noen S60/80/90 telefoner, men der er det (i mine øyne) alltid en liten detalj som mangler. Den nye x1i til SE ser ganske ok ut, har ikke prøvd den.

Lenke til kommentar

WM er litt for treg, og har et grensesnitt som ikke er så godt egnet for telefon (litt sånn forminsket windows-feeling), og er ikke alltid så intuitivt. Men det er allikevel greit nok, synes feks symbian er ganske lite intuitivt også, så WM er ikke så ille i forhold til konkurransen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg WM for jeg syns den virket avangsert og kul, men merket fort at den er tilrettelagt for foretninger, og ikkr 16 åring som meg... Hvis Windows klarer å gjøre mobilene sine mer underholdene, med bedre bilde, musikk, spill og personalisering funksjoner vil mange unge kjøpe denne, hvertfall her i Norge. Og hadde det vært den samme utviklingen i resten av verden kunne MS tjent grovt på det tror jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...