Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Gitarister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med det dere sier om Kirk Hammett. Det dere skriver om han er en av grunnene til at han er min favoritt gitarist :D

Han er kanskje ikke den som briljerer mest teknisk, men når du hører en solo av Kirk Hammett så får du frysninger uansett. Fordi du vet at denne gitaristen spiller i verdens beste band Metallica, som har en utrolig historie bak seg.

Lenke til kommentar

Ikke så veldig enig i denne listen, men ikke så rart siden det ikke alkkurat er lett å rangere gitarister. Her er noen artister som etter min mening burde være inkludert:

 

B.B. King

Warren Haynes

Robert Fripp

Monte Montgomery

Andy Timmons

Stevie Ray Vaughan

Elliott Smith

Omar Rodriguez-Lopez

 

Det gikk opp for meg nå at det egentlig er umulig å begrense seg til en ti-på-topp liste.

Lenke til kommentar
Det gikk opp for meg nå at det egentlig er umulig å begrense seg til en ti-på-topp liste.

Enig i det. Minimum topp 20 liste. Er så ufattelig mange gode gitarister som er verdige til å bli husket på en slik liste.

 

Egentlig en helt umulig oppgave å rangere en topp 10 gitarister liste. Alle de på listen her har helt forskjellige spille stil og kan egentlig ikke sammen lignes. Yngwie Malmsteen, Øystein Sunde og Jimi Hendrix kan bare ikke sammen lignes.

 

I mine øyne er Jimi Hendrix verdens beste gitarist.

Lenke til kommentar
er ganske enig. føler dette er anmelderens personlige topp 10 gitarister.

savner mer kjente gitarister som Clapton, Van Halen og Satriani som alle er mer kjente enn mange av dem på listen.

Hva har kjendisstatus med noe som helst å gjøre? Da burde Elvis Presley, John Lennon eller Paul McCartney tronet på toppen.

Lenke til kommentar
er ganske enig. føler dette er anmelderens personlige topp 10 gitarister.

savner mer kjente gitarister som Clapton, Van Halen og Satriani som alle er mer kjente enn mange av dem på listen.

Hva har kjendisstatus med noe som helst å gjøre? Da burde Elvis Presley, John Lennon eller Paul McCartney tronet på toppen.

De du nevnte er jo hovedsakelig låtskrivere. ikke gitarister. (JA, jeg vet de spiller gitar, men det er ikke det de er kjent for)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...