Gå til innhold

Faktura/giro tjeneste på dingiro.com


Anbefalte innlegg

Jeg holder på med et prosjekt, jeg skal lage en faktura/giro tjeneste på dingiro.com.

 

Kom på ideen da min onkel trengte et faktura program. Han er ikke serlig teknisk av seg og trenger derfor å gjøre dette enklest mulig. Har prøvd forskjellige programmer som innholder masse unødvendige finesser. I dette tilfellet skal det lages 10-20 faktura i måneden.

 

Jeg har laget en simpel skisse om hvordan jeg ser for meg at siden skal bli seende ut. (Ja jeg vet, det er en dårlig skisse)

 

Ideen er: Når man kommer inn på siden skal man se for seg en faktura blankett. Man skal deretter putte inn informasjonen man trenger i bokser som er plassert rundt på fakturaen. Trykke print, enkelt og greit. Dette skal være så simpelt at selv din mor skal kunne få dette til på minuttet.

 

Det jeg trenger er hjelp og veiledning for å få dette til. De som eventuelt hjelper meg kan føres opp på ”takk til”-siden jeg skal lage.

 

Dessverre betaler jeg heller ingenting for hjelpen, da dette skal være en gratis tjeneste og jeg ikke tjener noe på dette. Håper virkelig noen vil bruke litt tid på å hjelpe meg.

 

Trenger også en logo om noen har god kunnskap med dette, kanskje noe av typen som er på skissen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo noe lignende her:

 

https://www.sendregning.no/

 

Du må kanskje produsere giroen som PDF da utsende på skrift o.l er ganske strengt hvis kundene skal bruke brevgiro o.l, ja det finnes folk uten nettbank ;)

Og det er endel formelle krav til en faktura som du må opplyse brukerne om.

Dessuten bør du jo ha en lagring av brukerdata, få gidder og taste navn og info gang på gang.

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Du har jo noe lignende her:

 

https://www.sendregning.no/

 

Du må kanskje produsere giroen som PDF da utsende på skrift o.l er ganske strengt hvis kundene skal bruke brevgiro o.l, ja det finnes folk uten nettbank ;)

Og det er endel formelle krav til en faktura som du må opplyse brukerne om.

Dessuten bør du jo ha en lagring av brukerdata, få gidder og taste navn og info gang på gang.

 

www.sendregning.no er jo en tjeneste der de ordner alt. På dingiro.com skal du kunne skrive ut giroen selv.

 

Hvordan kan jeg gjøre om noen bokser i php til en pdf fil? Og deretter printes uten noe serlig problem. Alt må være så simpelt som mulig. :)

Lenke til kommentar

PDF med PHP

 

Dette skal ikke være noe stort problem. :) Synes det var en god idé!

 

Men det finnes jo ferdiglagde blanke giroer, som ikke er så dyre i pris. Da får du det gule nederst og eventuelt perforering. Må kanskje ha et valg for å bruke ferdiglagde giroer? (må jo fortsatt ha riktig plassering av informasjonen)

Lenke til kommentar

Deep3D:

Gi onkelen din "Faktura Larsen" (http://www.win-xp.no/Downloads/details/id=181.html). Den har et lite og lett kunderegister et enkelt vareregister akkurat det man trenger for faktura utskrift.

 

Programmere "eksakt" med utskrift og slikt kan være stress. Jeg vil ikke knuse drømmen om en enkel giro-utskrift for deg, men en excel/word mal gjør samme nytta hvis det er snakk om en faktura i uka.

Lenke til kommentar
Deep3D:

Gi onkelen din "Faktura Larsen" (http://www.win-xp.no/Downloads/details/id=181.html). Den har et lite og lett kunderegister et enkelt vareregister akkurat det man trenger for faktura utskrift.

 

Programmere "eksakt" med utskrift og slikt kan være stress. Jeg vil ikke knuse drømmen om en enkel giro-utskrift for deg, men en excel/word mal gjør samme nytta hvis det er snakk om en faktura i uka.

 

Har allerede prøvd Faktura Larsen, men det funker dessverre dårlig på Vista. Men ellers takk :)

Lenke til kommentar
PDF med PHP

 

Dette skal ikke være noe stort problem. :) Synes det var en god idé!

 

Men det finnes jo ferdiglagde blanke giroer, som ikke er så dyre i pris. Da får du det gule nederst og eventuelt perforering. Må kanskje ha et valg for å bruke ferdiglagde giroer? (må jo fortsatt ha riktig plassering av informasjonen)

 

Ja, skal i utgangspunktet bruke ferdiglagde blanke giroer. Og at siden plasserer informasjoen på riktig sted.

 

Kan hjelpe til om du vil, (Msn: [email protected] )

 

du er lagt til. ;)

 

Det er vel snakk om et prosjekt også. :) Stå på, kul idè.

 

Takker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...