Gå til innhold

GPS-ulykkene fortsetter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rart at enekelte ikke følger med i trafikken mer enn de gjør.

Enda mer rart er det at de ikke leser trafikk-skilt, men stoler på at noen sattelitter i verdensrommet skal vise deg veien her på jorden. :ermm:

 

Sattelittene gjør da akkurat det de skal gjøre de, forteller GPS-enheten hvilken lengde og breddegrad enheten befinner seg på.

 

Problemet er jo at kartprodusentene ikke har godt nok oppdaterte kart som kan fortelle hva slags type vei som er på den aktuelle possisjonen.

 

Så at sattelittene heeeeelt der oppe i det stoooore verdensrom ikke skal kunne stoles nok på til at de klarer å hjelpe oss heeeeelt her nede blir vel litt feil.

 

 

Men ang det med at kartene ikke stemmer overens med slik det virkelig er har jeg opplevd mange ganger selv. Er da ikke verre enn at man ignorerer det GPSen sier du skal gjøre om du skjønner at det er helt feil, for så å la gpsen lage en ny rute.. Veldig ofte blir det riktig da.

Lenke til kommentar

Det er jo en fordel og se ut gjennom vinduet også da og ikke bare glo på en liten elektronsk dupeditt, hva skjer om en bil kommer i veien da? Gpser viser så vidt jeg vet ikke biler på veien.

Nei dette er latterlig, håper han fikk sparken. Og mistet lappen forøverig, det er jo tydlig at han er en stor fare for trafikken.

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar

Yaay, jeg har evnen til å synce med GPS'en så jeg bare trenger å se på den for å komme frem og kontrollerer armene på rattet for å styre etter kartet og gasser på når jeg ser at fartsgrensen er så og så og bruker headingen for å se farten. Beijing, her kommer jeg! OOOH! Venstresviiiing og...*BANG* HVA FAEN GJØR DEN KØEN DER, FLØTT DERE FOR HÆLVETTE!!! Jeg skal FORBIIIII!!!

 

Seriøst, hvis noen gjør det slik, burde det bli 8 prikker og oppsigelse før en vet ordet av det. Det at folk ikke skjønner at GPS'en er et hjelpemiddel, uroer meg. Burde sette en slik amerikansk kjempe-lapp med diger advarsel...

 

@Mobifil: Jeg kjører ikke enda, men i bilspill klarer ikke jeg å styre etter minikartet nede i hjørnet...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Farlig, folk blir mer og mer oppghengt i andre ting en kjøring. GPS, mobil osv, nesten vær dag jeg ser yrkesjåfører som trailersjåfører og bussjåfører som ikke bruker handsfree. Dette uroer meg, særlig når jeg sykler flere 100 km i året på trafikkerte veier. En gang går det galt, det er jeg sikker på.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Hele saken går jo ut på at GPSen beregnet en rute som han fulgte, og dermed havnet på en vei som var for smal for kjøretøyet, og dermed kjørte han seg fast. Han har jo helt sikkert fulgt med på trafikken og på veien, men hadde et lite øyeblikk uoppmerksomhet sikkert for å sjekke hva GPSen faktisk viste, slik at han ikke fikk med seg et veiskilt.

 

Finnes ikke en sjåfør i denne verden som aldri har gått glipp av et skilt, vært uoppmerksom et øyeblikk så det har kunnet oppstå en fare, men de fleste har vært heldige, og ting har gått bra.

Når du skifter CD, tar en bit av pølsa, finner frem penger til bomringen, nyser osv, så er det en stor sjanse for at du ikke får med deg et skilt, eller at det kommer noe ut i veien forran deg, slik at det kan oppstå fare.

 

Er ganske lei alle bedrevitere og verdensmestere på nettet. Slutt å tro at dere kan alt, veit alt og gjør alt rett.

 

*Ferdig med utblåsning* :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...