Gå til innhold

Canon med fotokonkurranse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette kræsjer jo med April-festen som arrangeres her på akam. Men høres spennende ut, tho det vil bli ekstrem hard konkurranse.

Kræsjer ikke med Pingle deltagernivå. Om man ønker å delta på dette og være Reservert eller Entusiast i Aprilfesten, så kan vi diskutere det nærmere i den råden.

 

Tom

Lenke til kommentar
Har redigerte bilder lov til å delta i konkurransen?
Definer redigert. Vil tru at so godt som alle bileta vil ha vore ein tur innom PS, Lightroom, DPP, Gimp e.l. og i mindre eller større grad vere redigert.
Kan bilde være tatt tidligere enn det tidsrommet konkurransen er i?
Står ingenting i reglane om at det ikkje er lov, med mindre det var noko eg ikkje såg på mi litt raske gjennomlesing.
Lenke til kommentar
Har redigerte bilder lov til å delta i konkurransen?
Definer redigert. Vil tru at so godt som alle bileta vil ha vore ein tur innom PS, Lightroom, DPP, Gimp e.l. og i mindre eller større grad vere redigert.
Ja, og det står ingenting i vilkårene så vidt jeg kan se om at redigering ikke er tillatt. Ei heller manipulerte bilder, men du må nok regne med at det må gjøres eksepsjonelt godt om det skal komme videre. Noe redigering, som justering av kontrast og farger tror jeg nær sagt alle bildene vil ha, det er nok ytterst få (seriøse) bidrag som kommer rett fra kameraet. Kikket på "premielisten" (man får jo velge Canon-utstyr for ca 2000 euro, blant oppsatte pakker), og det er ganske åpenbart at Canon retter seg mot de seriøse fotografene, ikke familiefotografene som knipser i vei med Ixusen. Dermed ligger nok listen på

etterbehandling deretter også.

 

Dette er kriteriene som kommer til å bli vektlagt:

1. En original synsvinkel

2. En velvalgt komposisjon

3. Et element av historiefortelling

4. Klar og skarp eksponering

5. Noe uvanlig, unikt (ikke klisjéaktig)

6. Et sterkt, ukomplisert bilde

7. En følelsesmessig forbindelse

8. Et øyeblikksbilde som viser noe spesielt

 

Kan bilde være tatt tidligere enn det tidsrommet konkurransen er i?
Står ingenting i reglane om at det ikkje er lov, med mindre det var noko eg ikkje såg på mi litt raske gjennomlesing.

Nei, så heller ingenting om at det ikke er lov. Synes det var litt rart at klassene ikke var nærmere spesifisert, men samtidig er det jo veldig greit - alt er lov :o)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...