Gå til innhold

Onkyo Wavio SE-200PCI. Erfaringer/betraktninger/råd?


Anbefalte innlegg

Planlegger kjøp av ny pc om et par mnd tid. Jeg er på utkikk etter et godt lydkort med følgende krav.

 

- Må ha GODE analog stereo ut muligheter

- Gjerne ha digital ut så jeg kan kjøre surround i fremtiden.

- Støtte HD lydformater.

- Må funke dønn i Vista (muligens 64bit)

 

Støtter det ett og annet EAX tull for spill så gjør heller dette ikke noe.

 

Ellers ting jeg er usikker på:

- Digital ut.. hvordan funker dette og hva støttes? Sender lydkortet bare data ut, også dekodes det i surroundprosessoren/reciveren?

- Digital ut.. Hvilke formater støtter kortet? Dolby digital? DTS?

- Annet jeg sikkert ikke har tenkt på ... ser du hva?

 

 

Derfor har jeg begynt å sett nøyere på Onkyo PCI-SE2000. Er det noen som har erfaringer med dette kortet? Er det noen som har noen formening om hvorfor jeg IKKE bør gå for det? Hvor får jeg skaffet det?

 

Her er noen linker jeg har funnet:

link1

 

Link til onkyos egen side for kortet. Skjønner ikke en drit japansk.

 

 

En annen viktig ting. Kortet er jo ikke akurat nytt lenger, så det er kanskje allerede utdatert på noen fronter. Men jeg har ikke kunnskap nok til å finne noen gode relevante alternativ. Men det er det kanskje noen andre som kan? Hovedpoenget er lydkvalitet i 2 eller flere kanaler til en fornuftig pris (tja... under 2000kr)

 

Start diskusjon.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ENVY24HT gir gode resultater saafremt den parres med en god DAC og analogseksjon. Onkyo, M-Audio og ESI har alle gode alternativ i denne klassen.

 

Selv valgte jeg ESI Juli@, som befinner seg akkurat i det prissjiktet du leter i. Det er ett knallkort, og utgjorde mye i forskjell opp fra audigy2zs-en jeg brukte foer. Selv den middels gode phillips cd-spilleren taper mye mot det. :D

 

Juli@ stoettes foroevrig kjempegodt av vista, baade 32 og 64bits, ja faktisk har det drivere som funker i 2008 server og :)

Lenke til kommentar

øh... nå ble jeg faktisk ikke helt sikker på hva jeg mener! Hadde for meg at dette var en problemstilling i "mastiff bygger HDPDC del 1", men nå finner jeg ikke det avsnittet igjen o0.

 

Mulig jeg har misforstått...

 

Hm.... heller mer mot juli@kortet. Blir nok vanskelig å skaffe onkyo kortet uten å å måtte bestille fra japan eller noe.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Jeg har kun erfaring med Onkyo WAVIO SE-90PCI, som er stereo broren til kortet du vurderer. Lydmessig er kortet fenomenalt bra, så om SE200 er utstyrt med tilsvarende komponenter er det noe av det mest vellydene du kan få i den prisklassen. Drivere var ikke noe problem med SE-90, det fikset Vista på egenhånd. De analoge utgangene fungerte bra også i Ubuntu, men optisk ut fikk jeg aldri til å fungere med Linux.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

HEY! først nå så jeg også at den grønne pluggen er inn/utganger! Trodde det var en joystickport jeg :p

 

Da blir det andre boller! Visste ikke at det hadde analog 7.1 ut. Trodde man måtte via digital. Tror nok ESI kortet ligger ganske tynt an nå ja.

 

Ser driversiden er på japansk. Jeg REGNER MED at driverene er på engelsk? Eller kanskje ENGRISH!???! :!: :!: :!:

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...