Gå til innhold

Superobjektiv for de ekstreme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde ikke Sigma 200-500mm f/2.8 var så stor før jeg så den i forhold til de to menneskene. Har sett sykere enn dette, men ikke med f2.8.

Her er et eksempel, men jeg tror ikke objektivet egentlig er for noen som helst.

Vel, hvis ikke du har 928658kr på konto.

Link:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=87910

 

Tenk om man også hadde en telekonverter på 2.0x på den.. :dribble:

(Nok fra før av)

Edit: noe kom flere ganger.

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
også skal du skyte med den håndholdt

Med en sterk arm og et solid batterigrep, så kan du skyte bilder gangsta-style. Dette åpner jo helt nye muligheter for gatefotografering, selv om jeg tror det blir en utfordring å holde horisonten i vater.

 

Alternativt kan man montere den i takluka på bilen, sette kameraet på helautomat og bruke den til drive-by.

Lenke til kommentar
Er det noen som har sett noen prisestimater eller villedende priser på disse fire helt nye objektivene? Evt. noen som tør gjette på pris?

 

Sigma 200-500mm f/2.8

Pris i området luksussedan med 4-5L motor...

 

Sigma 150-500mm f/5-6.3 APO DG OS HSM
Burde være mulig å levere i omtrent samme prisklasse som Bigma i dag, kanskje litt dyrere, så vil gjette på ca 11-12k for den. Er jo ikke videre lyssterk, så tenker de å selge noen av den, bør den ikke bli mye dyrere...

 

Sigma 120-400mm f/4.5-5.6 APO DG OS HSM
Vil nok avhenge mye av optisk kvalitet, hvor bra de har laget den, men vil nok ligge midt mellom 5k og 10k tenker jeg. Kanskje nærmere 10k enn 5k

 

...

Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM

Må bli billigere enn 18-200OS, som ligger på rundt 4k i dag. Skal folk velge den, bør den nok også lande under 3k, i hvert fall markedspris.
Lenke til kommentar
Er det noen som har sett noen prisestimater eller villedende priser på disse fire helt nye objektivene? Evt. noen som tør gjette på pris?

 

Sigma 200-500mm f/2.8

Pris i området luksussedan med 4-5L motor...
$16-20.000 går ryktene ut på. Ikke så galt?

Estimatene spriker altså ganske kraftig.

 

De andre objektivene er nok, i motsetning til 200-500, reellt vurderbar for mange av oss som frekventerer akam. 18-125mm tror jeg må ned til ca 2000 kr for å kunne konkurrere med kit-objektivet til Canon 450D.

Lenke til kommentar
Estimatene spriker altså ganske kraftig.
Nei, jeg aner ikke hva Sigma skal ta for det objektivet.

 

Hvis det sier deg noe, tar Fotovideo rundt 40 store lapper for 300-800 f/5.6, og 800f/5.6 (begge Sigma). Her snakker vi om en zoom som veier 3 ganger så mye som 300-800, og har to stopp bedre blender i hele området, selv om det ikke har like stor brennvidde. Vil tippe kilopris er beste estimatet, så omlag 120 lapper i Norge?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...