Gå til innhold

uke50mm | dag 6/7 | lør 15-des-07


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Fiat Lux" - bli lys står det i 1.Mosebok og gudskjelov lørdagen ga meg anledning til å ta noen bilder i dagslys uten at religiøsiteten skal ta overhånd. :D

>De siste dagers kuldegrader har etterlatt et tynt islag i vannkanten. Granitten med sine duse pastellfarger utgjør et vakkert supplement til vannet og isen.

Exif

ISO 200

f 7.1

1/6

post-136678-1197725654_thumb.jpg

Endret av Sojourner2
Lenke til kommentar

I dag har vi vært på juletrejakt. Og det er ikke bare, bare her i huset. For a mor er VELDIG kritiskt til hvordan juletreet skal se ut.

 

Fikk tatt noen bilder, men det var jo så utrolig mye folk der.

Så bildet jeg har lagt ut måtte jeg crope litt, for å få bort endel folk.

 

post-145730-1197746049_thumb.jpg

 

f/18, 1/80 ISO 200

Lenke til kommentar

Ikke en god dag - hverken for foto eller noe som helst annet. Jeg hadde med meg eldstedatteren min og en av hennes venninner på Reisen til julestjernen på Nasjonalteateret. De syns nok det var mer spennende enn meg. Synd det var fotoforbud under forestillingen.

232641467-L.jpg

f/2, 1/30 sek, ISO 1600 (egentlig 3200 - hevet eksponering 1 EV i post)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

"Venting"

 

post-50635-1197765668_thumb.jpg

 

Exif:

Lukkertid: 1/30 sek

Blenderåpning: f/1.8

ISO-verdi: 800

Eksponering: Manuell

 

En svært slitsom dag har dette vært. Joda, den har vært innholdsrik, men slitsom, og etter lite søvn ser jeg nå frem til å sove til langt utpå mandagen, kun avkortet av en liten pause på søndag for å ta det siste bildet denne uken. Bildet som her presenteres er nok det nest svakeste jeg har levert denne uka, hovedsakelig fordi forgrunnen er uskarp som følge av blenderåpningen og fokusavstanden. Jeg kunne klipt det til, men det ville brutt med selvutfordringene mine, og jeg kunne brukt en mindre blenderåpning, men også det ville vært et brudd på de små tilleggsutfordringene jeg har satt meg. Så det får bli som det er. Dessverre.

Lenke til kommentar

Dag 6: Parkert for vinteren

 

 

1/100s, f/4.5, ISO 200

 

Tok en liten fototur i nærområdet til hytta jeg var på; i håp om noen fine motiver. Ved en av hyttene står en gammel kjerre, som jeg har valgt denne detaljen fra.

 

Synes motivet gjør seg i sort/hvitt, så jeg tok frem sort/hvitt-konverteringsverktøyet i PS Elements. La så på litt vinjettering for å dempe den hvite snøen nede til venstre.

 

Objektiv: Sigma 50mm 1:2.8 DG Macro EX

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...