Gå til innhold

uke50mm | dag 5/7 | fre 14-des-07


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dag 5: Barfrost

 

 

1/125s, f/4, ISO 400

 

Ingen stor dag i dag - og har ikke tid til et forsøk til senere idag. Så dette får bli representanten for i dag; selv om motivet er midtstilt og mangler en kongle eller 2. Kun justering av hvitbalanse og tweaking av levels i Adobe Photo Raw.

 

Objektiv: Sigma 50mm 1:2.8 DG Macro EX

 

Tom

Lenke til kommentar

Ikke si det til noen, men jeg stakk av fra jobben for å fotografere litt ute i dagslys i dag. Dermed fikk jeg kost meg litt i det herlige "kveldslyset" midt på dagen. :roll:

Vi holder til rett ved Akerselva, og med kulden som har vært det siste døgnet, har det frosset på litt. Jeg klatret over gjerdet ved Wallmanns terasser, og var nær ved å gå på trynet i elven da jeg surfet ned det jeg trodde var en jordvoll, som viste seg å være kledd i speilblank is. AU! Kameraet fikk seg noen riper. Enda godt jeg ikke hadde UV-filter, eller så hadde jeg vel knust noe! :ph34r:

 

Dagens bilde:

232319890-L.jpg

f/2.8, 1/60sec, ISO 100.

 

Her hadde det vært fint med live view og flippbar skjerm - det var mildest talt ukomfortabelt å ta dette bildet.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

"Håp"

 

post-50635-1197680717_thumb.jpg

 

Exif:

Lukkertid: 1/2 sek

Blenderåpning: f/2.8

ISO: 100

Eksponering: Manuell

 

Lite å si i dag. Med juleferie og en stilig filmkveld til de sene nattetimer (eller tidlige morgentimer), så var lyset forsvunnet ute. Mange bruker det som en unnskyldning, jeg velger å se på det som en inspirasjon, blant annet fordi det har vært svært få mørke bilder fra min side tidligere, hvert fall når det kommer til det visuelle og ikke det jeg forsøker å formidle. Fredagens bilde ble tatt like før nok en filmkveld, før resten av følge rant inn kom en tidlig fugl og fikk streng beskjed om å sette seg i stolen på rommet mitt umiddelbart etter ankomst. Gudene vet hva vedkommende tenkte da jeg skrudde av lyset og gjorde alt helt mørkt...

Lenke til kommentar

post-25194-1226580198_thumb.jpg

 

Klikk for eksponeringsdetaljer, større utgave og mer øyevennlige omgivelser.

 

Det nærmeste jeg vel kommer gatefoto denne gangen. (Lør)Dagens bilde er fra et buskas i veikanten og søndagens vil sannsynligvis bare være konklusjonen på tankerekka. Fryktelig mange imponerende bidrag så langt :)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...