Gå til innhold

Overklokking av 8800 GTS


Anbefalte innlegg

Vet at det sikkert finnes en del tråder om dette fra før.

Men spør likevel, siden jeg tror flere kan ha glede av det.

 

Har aldri overklokket noe før, men syntes det hadde vært gøy.

HW-min og kjølinga kan dere se i signaturen.

 

Derfor lurer jeg på åssen innstillinger kan jeg sette skjermkortet på? Er snakk om 24/7 settings og som fortsatt holder systemet stabilt.

 

Andre spørsmålet mitt er d;? Åssen? har lest noe om Rivatuner, burde jeg bruke dette?

 

 

Mvh Jonas :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå lastet ned rivatuner. Har klart å finne fram til der jeg kan stille inn både core og minne.

Men er noen ting jeg lurer på...

 

1) kan stille 2 "forskjellige" core, hva vil det si egentlig? var den øverste som begynte på vanlig core hastighet, altså 580mhz (ferdig overklokket kort :blush: ) kan også velge å stille dem hverfor seg, eller sammen, hva skal jeg velge?

 

2) Lurer fortsatt på hva jeg "trygt" kan sette de forskjellige til, er som sagt kun 24/7 settings jeg er ute etter, ikke noe maks klokk :p

 

Mvh

Jonas B

Lenke til kommentar

Jeg så ikke tempen i N-tune, men fant skjermkortes temp i RivaTurner på hardware monitor.

 

Har noen andre opplevd at vista fryser under klokking i RivaTurner? Hvis jeg øker mem med ca 20 og kjører 3dmark fryser maskinen. Det samme gjelder core / shader.

 

Kortet mitt ligger ligger på 69 c når jeg spiller crysis, hvor langt opp kan jeg gå?

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar
Jeg så ikke tempen i N-tune, men fant skjermkortes temp i RivaTurner på hardware monitor.

 

Har noen andre opplevd at vista fryser under klokking i RivaTurner? Hvis jeg øker mem med ca 20 og kjører 3dmark fryser maskinen. Det samme gjelder core / shader.

 

Kortet mitt ligger ligger på 69 c når jeg spiller crysis, hvor langt opp kan jeg gå?

jeg har vært oppe i 80c i crysis.. overklokket 598/920mhz.. klarer sikkert 90c også.. gå inn på nvidia kontrollpanel og sett viften på fullt.. da kjøler den godt..

Lenke til kommentar

I see... I rivaturner kan man lage profiler slik at hvis tempen går over XX C stiller vifta seg inn på 100% etc. Nydelig opplegg.

 

Core/shader er én ting, men mem sliter jeg med. RivaTruner klikker når jeg øker den, programmet vil ikke starte og PC-en fryser. Men jeg vet det ikke er tempen som stopper dette, vet noen hva det er?

 

Noen som vet om ATITool's "max core" og "max mem" virker bra? Fordi da legger jeg inn XPvirtuellt og finner disse verdiene for så og stille kortet på de i Vista64bit.

Lenke til kommentar
I see... I rivaturner kan man lage profiler slik at hvis tempen går over XX C stiller vifta seg inn på 100% etc. Nydelig opplegg.

 

Core/shader er én ting, men mem sliter jeg med. RivaTruner klikker når jeg øker den, programmet vil ikke starte og PC-en fryser. Men jeg vet det ikke er tempen som stopper dette, vet noen hva det er?

 

Noen som vet om ATITool's "max core" og "max mem" virker bra? Fordi da legger jeg inn XPvirtuellt og finner disse verdiene for så og stille kortet på de i Vista64bit.

jeg bruker ati tools ,funker bra det.. rivatuner bare "låser" seg og man kan ikke gjøre noe.. kun å avslutte programmet med ctrl+al+del

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Har nå lastet ned rivatuner. Har klart å finne fram til der jeg kan stille inn både core og minne.

Men er noen ting jeg lurer på...

 

1) kan stille 2 "forskjellige" core, hva vil det si egentlig? var den øverste som begynte på vanlig core hastighet, altså 580mhz (ferdig overklokket kort :blush: ) kan også velge å stille dem hverfor seg, eller sammen, hva skal jeg velge?

 

2) Lurer fortsatt på hva jeg "trygt" kan sette de forskjellige til, er som sagt kun 24/7 settings jeg er ute etter, ikke noe maks klokk :p

 

Mvh

Jonas B

Hvor fant du det??

Lenke til kommentar
Prøvde å sette skjermkortet til 720/1613/1050 nå. Gikk fint i Crysis.

Og med load temp på skjermkortet på 56C. Er ikke det ganske så bra da? Burde jeg klokke enda mer?

Har ikke overklokket CPU enda, men skal det senere, så må spare litt til den også :p

 

mvh

 

Jonas :)

Virker veldig rart at du ikke har klokket noe som helst med det utstyret du har i sig. Vannkjøling og greier:P

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

har fått problemer med OC'ingen min her nå for når jeg setter Core bus til 680 og Memory bus til 1000 så får jeg bare system crash og blue screen, temperaturen ligger stødig på ca 65c under full load etter et par timer.

Skjønner ikke hva det kan vere som forårsaker dette men det er fryktelig kjedelig når det skjer.

Endret av odderling
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
har fått problemer med OC'ingen min her nå for når jeg setter Core bus til 680 og Memory bus til 1000 så får jeg bare system crash og blue screen, temperaturen ligger stødig på ca 65c under full load etter et par timer.

Skjønner ikke hva det kan vere som forårsaker dette men det er fryktelig kjedelig når det skjer.

 

er slett ikke sikker, men det er ikke at du har så pass høye klokker at kortet ikke får nokk strøm?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har ikke funnet maks enno, men kortet mitt, asus GeForce 8800 GTS 640 MB, kjører jeg 651/1507/920 uten noe problem. har satt rivatuner til å gi 100% på vifta når kjernen blir varmere enn 70C, og tilbake til normal når den går under 67C.

 

har i tillegg laget 2 profiler, en for overklokken, og en for med maks underclock for når jeg bare er inne i windows.

 

skal se om jeg ikke klarer å presse det litt til, og kanskje få noen bedre klokker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...