Gå til innhold

Thrash - splittet ut fra hovedtråd


TLZ

Anbefalte innlegg

Finnes ingen fasit på noe. ;P

 

Mitt favorittalbum i denne sjangeren er nok Metallica - Master of Puppets. Det albumet er bare fantastisk, helt gjennomført.

 

Jeg har også sansen for den nye moderne thrashen, anbefaler Lamb of God. Da særlig albumet 'As The Palaces Burns', deres siste 'Ashes of the Wake' er heller ikke så værst.

 

Av Sepultura så er 'Roots' helt klart best. Overlegen alt annet de har laget.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sepultura - Arise, Beneath The Remains, Schizophrenia, Morbid Visions
Chaos A.D?
Pantera - Vulgar Display Of Power, Cowboys From Hell

Far Beyond Driven?

 

Forøvrig er jeg enig med TLZ, det finnes ikke fasiter på slikt, og favorittalbumet mitt i sjangeren er Master of Puppets (men Reign in Blood kommer rett bak).

Lenke til kommentar

Yey, endelig en tråd etter min smak :). Elsker Thrash-metal, og favorittene mine er Metallica, Testament (om jeg ikke har sagt det mange nok ganger, sjekk ut albumet "First Strike Still Deadly, samt Live In London dvd'en deres. Thrash-perfeksjon, etter min mening), Kreator, Coroner, Slayer, Pantera, Anthrax, Megadeth, Annihilator, Susperia (kanskje mer death/thrash, but anyway). Master of Puppets er nok det albumet jeg setter øverst på min liste, sannsynlig mitt favorittalbum gjennom alle tider.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Her er altså fasiten på god thrash. Har du ikkje samtlige skiver her, så kjøper du dei. Enkelt og greit.

 

Slayer - Reign In Blood, Hell Awaits, Show No Mercy, South Of Heaven, Seasons In The Abyss, God Hates Us All, Live Undead

Exodus - Bonded By Blood, Another Lesson In Violence, Tempo Of The Damned

Evildead - Annihilation Of Civilization

Anthrax - Among The Living, State Of Euphoria

Sepultura - Arise, Beneath The Remains, Schizophrenia, Morbid Visions

Testament - The Legacy, The Gathering, Practice What You Preach, The New Order, Souls Of Black

Dark Angel - Darkness Descends

Kreator - Extreme Aggression, Pleasure To Kill, Terrible Certainty, Endless Pain

Death Angel - The Ultra Violence

Megadeth - Rust In Peace

Metallica - Master Of Puppets, Kill Em All, Ride The Lightning, And Justice For All

Voivid - Killing Technology

Usurper - Twilight Dominion

Sodom - M-16, Agent Orange, Persecution Mania, In The Sign Of Evil/Obsessed By Cruelty

Possessed - Seven Churches

Pantera - Vulgar Display Of Power, Cowboys From Hell

Overkill - Taking Over, Horrorscope

Nuclear Assault - Handle With Care, Game Over/The Plague

Necrodeath - Into The Macabre

The Haunted - The Haunted

Exhorder - Slaughter In The Vatican, The Law

Destruction - Sentence Of Death/Infernal Overkill, Mad Butcher/Eternal Devastation

Celtic Frost - Morbid Tales, To Mega Therion

 

Mange du mangler?

5683308[/snapback]

Har de. Men du mangler nok Testament - First Strike Still Deadly.
Lenke til kommentar
Eneste Thrash/Speed Metallen jeg liker er "Destruction - Curse the Gods".

 

Slik musikk blir dessverre for kjedelig i mine ører :no:

 

Gamle Kreator, Sodom og Sepultura er jo nesten Black Metal. Eller likar du ikkje det heller?

Kreator vet jeg at jeg ikke liker, har prøvd meg på dem flere ganger. Jeg kan ikke huske når jeg hørte Sodom eller hvordan musikken deres er, men er temmelig sikker at jeg lastet ned et par sanger av dem engang i tiden. Og eldre Sepultura har jeg faktisk ikke hørt. Er helst Arise og Roots jeg hørte litt på, som var greit nok.

 

Må også nevne at jeg ikke misliker thrash, liker det bare ikke nok til at jeg gidder å høre på det.

Lenke til kommentar
Coroner kunne eg sjølvsagt tatt med. Har bare hørt Grin, No More Color og R.I.P. Blir kanskje litt for teknisk for min del, men fleire av låtane er meget bra. Annihilator har eg aldri falt for, og Susperia er ikkje Thrash.

 

Du kan nevne den beste Annihilator-skiva, evt dei beste låtane, så kan eg prøve dei ut...igjen.

5684493[/snapback]

Coroner har mye bra synes jeg, spesielt liker jeg Semtex Revolution veldig godt. Av Annihilator må jeg innrømme jeg egentlig ikke har hørt så mye, fikk bare høre det via en kamerat, låter/album husker jeg faktisk ikke hva var... Så teknisk sett burde jeg kanskje ikke listet opp de... Men pytt sann :).

Lenke til kommentar

'Sodom - Burst Command Till War' har jeg faktisk fra Fenriz Presents The Best of Old-School Black Metal plata, og den er jo rå. Så det fins jo et par thrash sanger jeg liker, men det er stress å luke dem ut. Spesielt når jeg allerede har så mye black/death metal å gå gjennom først.

 

Kommer nok til å utdype meg litt mer innen sjangeren om noen år :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...