Gå til innhold

Omtale av The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joa, Temple of the Ocean King kan være en salig pain in the ass.. Men seilturene er da ikke så ille? Tar da ikke lang tid det? Men 7 av 10? Haha, dummeste jeg har hørt på lenge. Kongespill i mine øyne.. Men alle har vel hver sin smak .. :p

 

Edit: Når du sier at du ikke synes noe særlig om hverken the WInd Waker eller Twilight Princess så er det vel kanskje ikke så rart i.. Men hvordan det går ann å mene det synes jeg er rimelig utrolig :p

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Skal være enig i at med WW og TP, så har det gått litt nedover, men jeg totalt uenig i PH karakteren.. Synes dette faktisk er et av de bedre Zelda spilla. Reise med båt har jo blitt mye kjappere og enklere på PH og tar langt ifra lang tid, kan jo teleportere, ikke lange strekninger, båten går av seg selv osv og har en artig oppgraderings mulighet og i tillegg er det artig med hoppinga, kanonen og Armkroken hvor man får en utfordring når man skal hente kiste på bunnen = ) Bruket av pennen er jo genialt og alt annet er kjempemorsomt = )

 

Skal være enig i som haakon sier over der, Temple of the ocean king kan vøre en salig pain in the ass og kanskje det kunne vært enda litt mer å gjøre sånn generelt.. Men alt i alt 7/10 ? Er uenig der.. er ikke helt sikker selv hva jeg ville gitt, men en 8/10 fortjener det minst ihvertfall.

 

Edit: Glemte å legge til at det ellers var en flott omtale = )

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Jeg er rett og slett sjokkert over anmeldelsen. Phantom Hourglass er et av de beste spillene jeg har spilt i år. Greit nok at man må løse mange av de samme oppgavene i hovedtempelet om igjen, men etterhvert som man får nye hjelpemidler kan man løse dem på nye måter. I tillegg kan man avdekke flere forskjellige snarveier. Jeg endret i alle fall fremgangsmåten flere ganger.

Det nye systemet for båtreisingen er etter min mening en klar forbedring fra Wind Waker. Det er ikke lenger like kjedelig å dra fra øy til øy. Mye av dette skyldes dog at kartet er mindre.

Anmeldelsen viser meg nok en gang hvorfor jeg foretrekker gamerankings fremfor å følge en enkelt anmeldelse. Da kunne jeg ha gått glipp av det som kanskje blir mitt "game of the year".

Lenke til kommentar

Jeg kan si det slik, hvis du oppfatter spillet slik anmelderen gjør så liker du ikke denne spill sjangeren!

Spillet er noe av det bedre som er kommet til DS og å gi det en 7/10 er ny rekord tror jeg.

 

Sjekk på gamerankings.com og du finner ingen under 75%! Overall har det fått 90%...

 

Kan ikke Gamer.no benytte seg av 2 anmeldere når det kommer til litt større titler? Kanskje vi kan få flere sider av samme sak!

Lenke til kommentar

At Tempelet er vanskelig og repetivt er bare bull. Ok, det er litt vanskelig, men hva hadde et spill vært uten utfordringer?

 

Jeg liker tempelet godt jeg, det at du har tidsbegrensninger der gjør det jo enda mer utfordrende og spennede. Det er bare å pugge de forskjellige nivåene og ta de på best mulig tid slik at du midtveis kan lagre og går videre med din satte mellom tid.

 

Det er også mulig å få mer sand i timeglasse ved å finne skatter på havbunnen. I noen kister ligger det 2 min og det er veldig mye. Det er bare å lete :)

 

Tro meg, det hadde vært enda mere syting hvis utfordringene hadde vært for lette! Da hadde det blitt ramaskrik om at det var et barnespill....

 

Nei...7 av 10 er for dårlig...gi spillet til en annen anmelder som vet å sette pris på denne sjangeren.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva folk syter over her. Anmelderen forklarer da godt hva han ikke liker med spillet, og rettferdiggjør karakteren han har satt. Og hvorfor skal han ikke sette pris på sjangeren? Fordi han ikke gir PH 9/10? Man kan da ha forskjellig syn på hva som utgjør et bra eventyrspill. 7/10 er forresten en god karakter.

Det virker som noen av dere tar dette som en personlig fornærmelse eller noe.

Endret av RevX
Lenke til kommentar

Kan ikke akspetere 7/10 når det helt klart er et av de beste NDS spilla som har kommet og han pirker på par ting som man ikke kan trekke 3 karakterer på. Skal man trekke 3 karakterer på så lite, så skulle flere spill her hatt mye dårligere karakter. Det her er faktisk første gangen hvor jeg kan si at anmelderen burde revurdere karakteren.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Jeg har sett spill i samme storhets størrelse som har blitt hypet av mange som også har fått mye kritikk for diverse elementer, men som kun har blitt trukket 1 karakter pga. dette.

 

3 karakterer for Zelda er veldig mye når det kun er bagateller som det klages på.

At tempelet skal stå for så stor kutt del i totalkarateren er for meg uforstålig da det er en viktig del av spillet som også driver historien frem. Helt ærlig så er tempelet veldig bra da du faktisk må bruke innsiden av huet for å komme deg igjennom.

Lenke til kommentar

Altså, hvorvidt noe kan regnes som "bagateller" eller ikke kommer da helt an på hvordan man opplever dem. Noen blir frustrerte, andre greier å overse det. Personlig hater jeg det tempelet, fordi det er dørgende kjedelig å komme seg igjennom flere ganger etter hverandre.

 

dalai: Seriøst, en "gedigen skuffelse" at en fyr ikke mener det samme som deg?

Lenke til kommentar

Dessverre må jeg beklage men dette var en "midt på treet" skrevet omtale synes jeg. Jeg liker ikke omtaler som lar meg sitte som et spørsmålstegn på slutten og fundere på karakteren, jeg vil at omtalen i seg selv skal være nok til at jeg nikker på hodet og sier "mhm, ok" når karakteren kommer. Den følelsen uteblir når jeg kommer til stykket her.

 

Jeg kan skjønne at det templet drar ned, men hva er galt med utforskning? I Wind Waker må du styre balja selv, og det er ikke akkurat motorbåt man snakker om heller, så der ble det ufattelig kjedelig til tider, selv når du hadde teleporten. Nå har jeg ikke prøvd dette spillet enda, men regner med at det er litt mer begivenhetsrikt å faktisk kunne se seg litt rundt når man seiler.

 

Men igjen, jeg klarer ikke å fatte sammenhengen mellom omtalen og sluttkaraktere. Det er bare noe som skurrer der.

Lenke til kommentar

Mitt forslag er at Gamer.no slutter å gi karakterer i anmeldelsene, ganske enkelt som følge av at de villeder leserne.

 

To nylige eksempler:

 

Destination: Treasure Island er like bra som Zelda: Phantom Hourglass?? Er det en spøk?

 

Crash of the Titans er like bra som Super Paper Mario???? Nei, nei, nei!! Blasfemi!

 

Enten må anmelderne sørge for at sammenligning av karakterer gir mening (slik større sider gjør) eller så må denne delen fjernes. Anmeldelsene for øvrig var nemlig helt ok+.

Lenke til kommentar

Er faktisk enig i det P1ay sier.. synes karakterene kan strykes, da begynner flere å lese anmeldelsen også = ) Mange som sikkert ser den 7`eren nå og tenker, "neh, dette var middels, da dropper jeg det".. Men er jo egentlig en 9`er.. er jo minimale ting man kan trekke på, er jo et av de beste NDS spillene som har kommet, hvordan kan man gi 7 og i tillegg da skrive som man skal gi høyere.

 

P.S Hva mener anmelderen om passive båtreiser i konklusjonen ? i det spillet jeg spiller, er det ikke passivt ihvertfall. For meg virker det litt som anmelderen ikke har spilt spillet ordentlig og bare drar kjappe konklusjoner.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Karakteren er ikke gitt av Gamer.no, men av de individuelle anmelderne. Derfor kan man ikke sette to spill opp mot hverandre som har fått samme karakter, men som er anmeldt av to forskjellige personer.

 

Når det gjelder Temple of the Ocean King så stiller jeg meg uforstående til hvorfor de designet det slik de gjorde. Tempelet spiller tross alt en svært stor rolle i spillet og man returnerer til det mange ganger. Og ja, det er et herk å gå gjennom de samme dungeon-nivåene gang på gang. Det er riktignok morro å løse gåtene første gangen, men at man må løse de foregående oppgavene hver gang man skal videre?

 

Båtturene er heller ikke det mest fornøyelige i spillet, men heldigvis kan man teleportere på havet, så jeg synes ikke det trekker så voldsomt ned.

 

Selv synes jeg spillet fortjener 8/10.

Lenke til kommentar

Jeg er en stooor Zelda-fan, men dette spillet er dessverre et av de svakeste jeg har spillt (av Zelda-spillene). Ikke det at det er dårlig. Bevares, det er det beste spillet jeg har spillt på DS, men som Zelda-spill var det noe skuffende. Jeg synes faktisk at det var MYE gøyere å styre båten selv sånn som på WW. ( WW er et av mine absolutt favorittspill). Følte at jeg hadde bedre kontroll da, og at det skjedde noe hele tiden, med mange nye øyer og de tårnene osv. Her blir du bare sittende å se på skjermen til du er fremme. Og av og til kommer det noen fiender som du plaffer ned med kanonen. Det skjer jo selvfølelig ting her også, med virvelvinder i vannet og fisking, men jeg likte bedre styringen på WW.

 

Så er det dette ene tempelet som du må inn i en trilliard ganger. Herregud så kjedelig synes jeg. Den første gangen og til dels andre var veldig gøy, men etter det er det bare tragisk. Men de andre templene du besøker i spillet er veldig kule. Ser og at spillet får mye ros for styremåten de fleste steder. Der er jeg egentlig enig, men på flere områder har jeg dauet eller mistet noen hjertebiter, selv om det egentlig er enkelt, og det pga styringen. Føler også at spillet begynner knallbra, men daler litt jo lenger ut jeg kommer. Så alt i alt, det er et meget bra spill, men jeg ble litt skuffet dessverre.

Lenke til kommentar
Karakteren er ikke gitt av Gamer.no,

 

Det blir dessverre litt feil å si, skribenten representerer siden "Gamer.no" og dermed uvilkårlig representerer denne karakteren gamer.no, ettersom det er den og ikke andre skribenters ord som kommer frem.

 

Er forøvrig enig i å i alle fall gjøre et forsøk på å kvitte seg med tall karakterene. Det blir mye lettere for andre å gjøre seg opp en konklusjon av omtalen enn det er nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...