Gå til innhold

Vil ha tilbake IFPI.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem bestemmer om hvorvidt de skal få tilbake domenet eller ikke? HEle dette internettet er jo bare tull. Gir ingen mening å ha myndighet til å stenge sider, hvem bestemmer slike ting?

 

Artikkelen statfester World Intellectual Property Organisation som organisasjonen med mandatet.

Forøvrig er det IANA/ICANN som sitter øverst på dns-hierakiet (styrer rootserverene), mens Verisign eier .com-domenene.

 

 

Det er klart vi må ha noen form for myndighet eller organisasjon til å styre den tekniske biten av nettet. Hvis ikke vil det være rent anarki på nettet.

 

"HEle dette internettet er jo bare tull" blir mitt nye favorittsitat :)

Lenke til kommentar
Hvem bestemmer om hvorvidt de skal få tilbake domenet eller ikke? HEle dette internettet er jo bare tull. Gir ingen mening å ha myndighet til å stenge sider, hvem bestemmer slike ting?

 

Artikkelen statfester World Intellectual Property Organisation som organisasjonen med mandatet.

Forøvrig er det IANA/ICANN som sitter øverst på dns-hierakiet (styrer rootserverene), mens Verisign eier .com-domenene.

 

 

Det er klart vi må ha noen form for myndighet eller organisasjon til å styre den tekniske biten av nettet. Hvis ikke vil det være rent anarki på nettet.

 

"HEle dette internettet er jo bare tull" blir mitt nye favorittsitat :)

Ja det skjønte jeg, men hvem (ikke i personer, men mer hvordan personer) styrer det? Står vel ikke i jobbannonser at de trenger en til å passe på alle .com-domenene? Og alt er jo basert på en person (eller en gruppe) sin mening , noe som er latterlig hvis du spør meg...

Hva om jeg mener at jeg synes tbp skal få beholde det, mens han pottitbonden over havet mener noe annet, så skal vi i teorien stille likt. Men verden er nå urettferdig :)

Endret av chokke
Lenke til kommentar
hvorfor klarer de ikke og stenge piratbay? tilsvarende sider har jo blitt stengt. Og piratbay er jo meget godt kjent.

 

De gjør ikke noe ulovlig i hjemlandet sitt, Sverige, så hvorfor skulle de bli stengt?

og HVIS de i det heletatt klarte å raide et av stedene TPB hoster fra, så vil ikke siden bli påvirket, siden TPB hoster siden sin på mange forskjellige server i mange land, dette har de uttalt en tid etter at siden kom opp igjen da de ble raidet for første gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...