Gå til innhold

Forbrukerne seirer i Høyesterett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også god erfaring med Canon når det kommer til innvilgelse av reklamasjon med unntak av behandlingstiden (1-3 måneder på sommeren).

 

Ellers så har jeg inntrykk av at 5 års reklamasjon er mindre kontroversielt på digitalkameraer enn på mobiltelefoner. Det kommer vel av at digitalkameraer sjeldnere er i bruk enn mobiltelefoner og når man først bruker det så er man mer forsiktig. Mobiltelefoner slenges jo ofte rundt, mistes i bakken rett som det er, får noen regndråper osv, men kameraene bruker man mer forsiktig.

 

Bruken mener jeg er irrelevant i forhold til denne saken. Man får jo uansett ikke innvilget en reklamasjon om det er brukerfeil som er årsaken. Dermed mener jeg det er en riktig avgjørelse at det er stadfestet 5 års reklamasjon. En ulempe er at det kan gi falske forhåpninger til folk som mishandler sin småelektronikk og dermed unødvendig merarbeid for bransjen. På den andre siden er det bra at forbrukere som behandler småelektronikken pent nå får reklamasjon på grunn av produksjonsfeil i lengre tid.

Lenke til kommentar

Hvis man ser bort i fra brukerfeil så er det interessant å merke seg at digitalkameraer og mobiltelefoner er ganske sammenlignbare enheter med tanke på at de er småelektronikk med batteri, LCD-skjerm, diverse spesialproessorer. Den eneste store forskjellen er at digitalkameraer har mye mer mekanikk enn det mobiltelefoner har.

 

Likevel er det mange innen mobilbransjen som mener at mobiltelefoner ikke er ment å vare like lenge som de fleste i kamerabransjen mener kameraer skal vare. (Fortsatt forutsatt ingen brukerfeil og påregnelige slitasjeskader)

Lenke til kommentar
Likevel er det mange innen mobilbransjen som mener at mobiltelefoner ikke er ment å vare like lenge som de fleste i kamerabransjen mener kameraer skal vare. (Fortsatt forutsatt ingen brukerfeil og påregnelige slitasjeskader)

Én vesentlig forskjell er jo at mobiltelefonene er med *overalt*, mens kameraene ikke er like mye med...
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...