Gå til innhold

Nye spill til Linux?


Anbefalte innlegg

(Endret;)

 

Ser det stadig dukker opp nye kommersielle spill for Linux :) bla.;

http://www.enemyterritory.com/

Sjekk videoen av enemyterritory(første siden), det ser veldig bra ut! Tror det vil kreve sitt av maskinen!

I et intervjustår det:

Will there be a Linux version of Enemy Territory: Quake Wars?

Yes, there will definitely be a Linux version. Might be a bit later after the retail version ships, but it will be there for sure.

 

Og to andre;

http://savage2.s2games.com/

http://www.unrealtournament2007.com/

 

For andre spill;

Her finner dere en liten oversikt over gratis spill med åpen kildekode for Linux.

Her finner dere en liten oversikt over kommersielle spill som vil kunne fungere på Linux.

 

For de som vil forsøke å bruke programmer via wine kan denne siden være til hjelp.

 

Som JonJ sier; spill kan kjøpes på Tuxgames så blir det registrert som et «Linux salg».

Endret av Govassa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iD Software konstruerer spillene sine på en slik måte at de lett kan kjøres på forskjellige plattformer. Det er bare binærfilene som er knyttet opp mot OS, selve spillet er plattformuavhengig. Ganske genialt. Og de benytter selvfølgelig OpenGL. Om bare flere hadde gjort som iD Software. Beste skjermkort-alternativ er å gå for et skjermkort fra nVIDIA.

Lenke til kommentar

Jeg syns Enemy Territory så veldig bra ut, så den kan det hende jeg kjøper. Viktig å støtte de som lager Linux-spill. :) Et problem er dog at 8800GTS-kortet mitt blir fryktelig varmt med standard viftehastighet, og nvclock har ikke støtte for viftestyring på 8800-serien enda. Ønsker å vente til slik støtte er i boks.

 

Spillet koster 388 kr inkl. porto på Tux Games, itillegg kommer toll og moms. Det er enda ikke oppgitt noen norsk pris i prisguiden.

Lenke til kommentar
Leve av GPL er nok ikke det enkleste, jobber selv i et firma som utvikler programvare, GPL er ikke et alternativ hvis vi skal tjene penger.

 

Nemlig. Da er vi enige om det :thumbup:

 

Men hvordan du kan ha fri programvare som prinsipp når du selv sier at det er vanskelig å leve av det skjønner jeg ikke, med mindre det er for å spare penger.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nytt kommersielt spill for GNU/Linux; Penumbra Overture.

 

Det er ikke kommet for GNU/Linux enda, men en demo(beta) er klar for nedlasting for dem som ønsker å teste. Merk; det er beta så derfor ikke ferdig, les mer her.

 

 

Synes det er spennende at det stadig dukker opp mer :)

 

(Vi skulle hatt en tråd hvor vi kan poste tips om nye åpne og lukkede spill for GNU/Linux - uten diskusjon osv).

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Hothead Games lager spill basert på tegneserien om Penny Arcade: info her. Det skal være episodebasert, så det kommer flere PA-spill etterhvert. Det første kommer kanskje 2007/08?

 

Er det forresten noen her som har testet FOSS-spillet Tremulous? Det ser jo ut som noe jeg glatt kunne kastet bort haugevis av timer på, hadde jeg hatt litt bedre tid (og litt bedre gfx-kort).

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...