Gå til innhold

Windows DreamScene - animer ditt skrivebord i dag!


loathsome

Anbefalte innlegg

349596489_b1eca9faed.jpg

http://www.istartedsomething.com/20070108/...ows-dreamscene/

(beskrivelse, videoklipp o.l)

 

Your desktop background comes to life with Windows DreamScene™. When you download this Ultimate Extra, you can select a video for your desktop background the same way you select a stationary picture. You can choose one of the high-quality looping videos that we’ve included, or use a video from a company that produces content for DreamScene. You can even use your own video as a background.

 

DreamScene er en Ultimate Extra-funksjon, som gjør at du kan se levende og animerte bilder som bakgrunn på ditt skrivebord. DreamScene bruker ikke prosessorkraft i det hele tatt; Det hele kjører på GPU!

 

DreamScene er ikke ute i final-versjon enda, men en lukket beta-versjon er ute og den fungerer strålende. Bruker den selv på Vista Ultimate, og jeg må si jeg digger stilrene og animerte bakgrunner :)

 

Gjerne rapporter hvordan denne betaen funker på andre versjoner en Ultimate.

 

Link til nedlastingsside fjernet av moderator JohndoeMAKT da dette vistnok er en lukket beta hvor lisensen ikke muliggjør fri spredning. Vennligst IKKE send meg PM hvor du spør etter denne linken - vent til DreamScene er lansert! - dette emnet vill bli oppdatert når DreamScene er offentlig ute. Dersom du prøver litt selv, finner du det garanter selv.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kuli, skal laste ned nå.. har du prøvd?

Stilig med den fossen.. :)

7850861[/snapback]

 

Jepp, jeg har prøvd - funker knall :D Bruker likevel en standard wallpaper, synes det blir "for mye" med animerte saker. Dessuten er det ikke så mange resource-sider for å laste ned diskrè videoklipp enda, så vi får vente å se ..

Lenke til kommentar
Joda. DreamScene er et Ultimate Extra utviklet av Stardock. Problemet er at dette er ulovlig programvare foreløpig.

7853138[/snapback]

 

Hvorfor er dette ulovlig programvare?

7855161[/snapback]

Fordi Microsoft ikke har gitt dette ut enda. Noen idioter blant de 500 første som fikk teste det lekte ut builden som vi nå ser på nettet. De ødelegger for oss andre. Microsoft gikk ut med at de som lekket noe fra Ultimate Extra ville bli bannet fra alle Windows-betaprogrammer, og kanskje også Microsoft-betaprogrammer. Heldigvis er det ikke lenge til vi får en skikkelig build av dette, og det helt lovlig og uten ytelse/grafikkort-problemer.

 

Vi kan jo bare fortsette diskusjonen for det om. DreamScene er et program som rendrer en videosnutt til grafikkortet. Slik sparer man CPUen og kan bruke dette mens man arbeider. Den fineste DreamScene jeg har sett ble vist på Vista-launch og vil følge med når denne blir allment tilgjengelig. Det er også planer om å utvide DreamScene til å på en måte være interaktiv, altså skifte video etter en viss handling/tidsperiode. På den måten kan man plutselig finne en videobakgrunn med en postkasse full av post når du mottar epost.

Lenke til kommentar
Joda. DreamScene er et Ultimate Extra utviklet av Stardock. Problemet er at dette er ulovlig programvare foreløpig.

7853138[/snapback]

 

Hvorfor er dette ulovlig programvare?

7855161[/snapback]

Fordi Microsoft ikke har gitt dette ut enda. Noen idioter blant de 500 første som fikk teste det lekte ut builden som vi nå ser på nettet. De ødelegger for oss andre. Microsoft gikk ut med at de som lekket noe fra Ultimate Extra ville bli bannet fra alle Windows-betaprogrammer, og kanskje også Microsoft-betaprogrammer. Heldigvis er det ikke lenge til vi får en skikkelig build av dette, og det helt lovlig og uten ytelse/grafikkort-problemer.

 

Vi kan jo bare fortsette diskusjonen for det om. DreamScene er et program som rendrer en videosnutt til grafikkortet. Slik sparer man CPUen og kan bruke dette mens man arbeider. Den fineste DreamScene jeg har sett ble vist på Vista-launch og vil følge med når denne blir allment tilgjengelig. Det er også planer om å utvide DreamScene til å på en måte være interaktiv, altså skifte video etter en viss handling/tidsperiode. På den måten kan man plutselig finne en videobakgrunn med en postkasse full av post når du mottar epost.

7856456[/snapback]

 

Åh, jeg fikk ikke med meg at det var snakk om en lukket beta ...

 

Det at Stardock har vært med å utvikle Dreamscene er jo et bra tegn. De har gjort flotte jobber før med andre programmer, og ikke minst GC-spillene.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Joda. DreamScene er et Ultimate Extra utviklet av Stardock. Problemet er at dette er ulovlig programvare foreløpig.

7853138[/snapback]

 

Hvorfor er dette ulovlig programvare?

7855161[/snapback]

Fordi Microsoft ikke har gitt dette ut enda. Noen idioter blant de 500 første som fikk teste det lekte ut builden som vi nå ser på nettet. De ødelegger for oss andre. Microsoft gikk ut med at de som lekket noe fra Ultimate Extra ville bli bannet fra alle Windows-betaprogrammer, og kanskje også Microsoft-betaprogrammer. Heldigvis er det ikke lenge til vi får en skikkelig build av dette, og det helt lovlig og uten ytelse/grafikkort-problemer.

 

Vi kan jo bare fortsette diskusjonen for det om. DreamScene er et program som rendrer en videosnutt til grafikkortet. Slik sparer man CPUen og kan bruke dette mens man arbeider. Den fineste DreamScene jeg har sett ble vist på Vista-launch og vil følge med når denne blir allment tilgjengelig. Det er også planer om å utvide DreamScene til å på en måte være interaktiv, altså skifte video etter en viss handling/tidsperiode. På den måten kan man plutselig finne en videobakgrunn med en postkasse full av post når du mottar epost.

7856456[/snapback]

 

Åh, jeg fikk ikke med meg at det var snakk om en lukket beta ...

 

Det at Stardock har vært med å utvikle Dreamscene er jo et bra tegn. De har gjort flotte jobber før med andre programmer, og ikke minst GC-spillene.

7867651[/snapback]

 

 

 

windows er veldig rar i blant dreamscene er ulovelig men likevell så legger microsoft ut oppdateringer for dreamscene som du motar straks du har instalert dreamscene så jeg hadde dreamscene før men formaterte og no som jeg skulle legge inn på nytt (norsk vista ultimate)så fikk jeg instalert dreamscene men kunne ikke bruke den før microsoft hadde etter 3måneda slutten og sende oppdateringer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...