Gå til innhold

TEST: To trådløse fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ett problem med å koble til mus via bluetooth har vært at de er ustabile og kan ramle ut i korte øyeblikk, noe som kan bety døden for en seriøs gamer. Hvorfor sier ikke artikkelen noe om dette, for eksempel under "I bruk"? Ville vurdert presenter-musa til tross for den drøye prisen dersom microsoft har klart å lage en pålitelig bluetooth-mus. Har intern bluetooth i maskinen min, så for meg er også det å frigjøre en USB-port den største fordelen fra den kablede logitech-musa jeg bruker i dag.

Lenke til kommentar

Hva med et bilde av den omtalte laderen, siden dere nevner den flere ganger i artikkelen, og også påpeker et dårlig utseede, kan det jo være greit å kunne bedømme det selv.

 

Virket forøvrig som to greie mus, selv om den lille nok blir alt for liten for meg (har store hender).

Lenke til kommentar
Hva med et bilde av den omtalte laderen, siden dere nevner den flere ganger i artikkelen, og også påpeker et dårlig utseede, kan det jo være greit å kunne bedømme det selv.

 

Virket forøvrig som to greie mus, selv om den lille nok blir alt for liten for meg (har store hender).

7804810[/snapback]

 

Er bilde av den under "spesifikasjoner"

 

Direktelink til bilde her.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

vil si meg uenig i de negative sidene som blir nevnt om laser 8000..

 

har den selv, og er meget fornøyd.. batteritiden har for meg vart i flere uker før den trenger å ligge på laderen en natt.. med mindre du bruker musen 24/7 blir det ikke noe problem..

 

hva laderen angår synes jeg det er penere med en flat pad, enn en enorm boks som gjør at musen stikker rett opp, typisk logitech still..

 

john terje anbefaler:

 

laser mouse 8000

 

:) :) :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Den største skuffelsen fikk vi med Laser Mouse 8000, den fikset rett og slett ikke glassplaten. I rettferdighetens navn er ikke akkurat lasermus kjent for å like glass, men siden den ene greide det så bra tenkte vi begge ville.

Jeg har ingen problemer med min Logitech G7 på sølv icemat.

 

Edit: Det er heller ingen stor boks som lader og det følger med 2 batterier til G7. Er meget fornøyd med denne

Endret av Sigurd26
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Ville vel egentlig gått for en Logitech Revolution MX eller VX istedenfor en av disse... Koster litt, men man får deretter. Eneste kjipe er at MX kunne vært noe større..

Lenke til kommentar
vil si meg uenig i de negative sidene som blir nevnt om laser 8000..

 

har den selv, og er meget fornøyd.. batteritiden har for meg vart i flere uker før den trenger å ligge på laderen en natt.. med mindre du bruker musen 24/7 blir det ikke noe problem..

 

hva laderen angår synes jeg det er penere med en flat pad, enn en enorm boks som gjør at musen stikker rett opp, typisk logitech still..

 

john terje anbefaler:

 

laser mouse 8000

 

:) :) :) :) :) :)

7805581[/snapback]

 

 

Bråker knappene mye?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

spør på nytt om noen kan si noe om hvor stabile disse musene er mtp tilkoblingen... når jeg er inne på komplett.no og ser på BT-mus klager alle kundekommentarene over at de ramler ut fra tid til annen, noe som er rimelig uholdbart i hvertfall i spill... drømmer om å få brukt en mus koblet til den interne bluetooth-adapteren så jeg får frigjort en av de verdifulle USB-tilkoblingene mine!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har hatt Laser 8000 i noen uker nå, og er litt sånn passelig fornøyd..

 

Den er for det første veldig pen å se på, deilig å bruke sånn ergonomisk sett og så er både laderen og blåtann-dingsen diskrée. Presisjonen og responsen er også mer enn god nok.

 

Men batterilevetiden er mildt sagt irriterende. Etter en 7-8 timers bruk blir plutselig presisjonen og responsen veldig slakk, og musepekeren veiver over skjermen i noe som minner om slow-motion fra diverse filmer. Dette betyr at dersom man glemmer å lade musen i løpet av én til to netter så sitter du med et ikke så rent lite problem. Det kan også bemerkes at denne røde batteriindikatoren som visstnok skal lyse når batteriet trenger å lades ikke kommer før lenge etter at musens performance har begynt å nå uakseptable nivåer.

 

Mulig det er noe feil med musen min, for jeg kan ikke helt forstå hvordan dette kan være meningen.

 

Angående bekymringen om at blåtanntilkoblingen skal falle ut, kan jeg derimot avkrefte. Bortsett fra at musen til tider er veldig lite presis, så har jeg ikke opplevd at den "faller ut" og ikke gir respons i det heletatt.

 

 

Jeg er forresten nysgjerrig på om det er mulig å bruke vanlige AA-batterier med musen? Riktignok uten å kunne lade den opp, men kun å bruke og kaste på "gamlemåten". Hvis batterien varer lenger på denne måten har jeg ingenting i mot et slikt alternativ :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...