Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er utroskap?


Anbefalte innlegg

I dag hadde jeg stor sjangs på en veldig, veldig søt dame, men jeg sa nei.

 

Vi flørtet litt, uten at jeg sa at jeg hadde dame. Hun var veldig klar, men pga at jeg har samboer, så sa jeg nei. Om vi ikke hadde vært sammen, så hadde jeg klart sagt ja. Hvor går grensen mellom å være utro? Er det følelsesmessig eller er det kroppslig? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du klarer å ha slike følelser for en annen jente uten at de forstyrrer det du føler for samboeren, så er det ikke et stort problem. Alle i forhold vurderer gresset på den andre siden, det er bare å forvente. Det er ikke sånn at så snart man blir sammen med noen, så forsvinner alle andre attraktive mennesker. Så lenge du ikke gjør noe med disse følelsene, så er ingen skade skjedd. Hvis du derimot går rundt og tenker på denne jenten eller andre jenter generelt, og føler at spenningen er borte i livet ditt med samboeren, så er det på tide med en prat. Går du rundt med de tankene for lenge, så risikerer du å gjøre noe du vil angre på.

 

Du har ikke vært utro så langt, selv om jeg tviler på at jenta di ville likt å høre at du hadde sånne tanker.

Lenke til kommentar

Jeg tror at flørting kan være sunt for noen forhold så lenge man vet hvor grensen går. Grensen kan jo være forskjellig i hvert forhold. Jeg ville ikke hatt noe problem med at kjæresten min flørtet med andre mennesker så lenge det ikke innebærer tafsing, kyssing osv. Men blir det så mye flørting med en og samme person at det kommer følelser inn i bildet, da har man et problem...

Lenke til kommentar

Tja, flørting, hvor går grensen ?

 

Jeg går i en klasse med bare jenter, jeg tafser, slår, dytter, koser, og, ja, alt uten kyssing og sex, flørting ? Nei, jeg tar ikke det som flørting, men kanskje fordi jeg ikke _vil_ det ?

 

Flørte bevegelsene er der kanskje, men følelsen er ikke med i bildet, da altså ikke flørting ? :p Rotete skrevet..

Lenke til kommentar
Tja, flørting, hvor går grensen ?

 

Jeg går i en klasse med bare jenter, jeg tafser, slår, dytter, koser, og, ja, alt uten kyssing og sex, flørting ? Nei, jeg tar ikke det som flørting, men kanskje fordi jeg ikke _vil_ det ?

 

Flørte bevegelsene er der kanskje, men følelsen er ikke med i bildet, da altså ikke flørting ? :p Rotete skrevet..

7768802[/snapback]

Hvor grensen går er jo opp til hver person og forholdet.

 

Fordi om du ikke ser på det som flørting, kan det godt hende noen av jentene gjør det;-) Det trenger vel ikke være følelser med i bildet for å flørte. Jeg flørter gjerne for å få solgt et ekstra par klesplagg når jeg er på jobb...

Lenke til kommentar

"It's never cheating when you're in a different area code, not to mention a different state."

 

"Let's say that you were sleeping with two girls at the same time, it- it wouldn't be cheating because they would cancel each other out."

 

"Exactly. Or if, uh, you're too wasted to remember- it is not cheating. Because if you can't really remember it, it never really took place. "

 

"It's not cheating if you spread peanut butter on your balls and let your dog lick it off. You know, because it's YOUR dog."

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
...Det er ikke sånn at så snart man blir sammen med noen, så forsvinner alle andre attraktive mennesker...

7767083[/snapback]

 

Tja, når du er nyforelsket så er kjæresten din perfekt og alt av mangler og feil personen har er bare søtt :love: Ingen andre i verden og alt slikt :ermm: Så kommer man tilbake til virkeligheten :dontgetit:

7768335[/snapback]

herlig når det er sånn leeeeenge =)

Lenke til kommentar

Etter å ha lest mange av innleggene her og på den andre diskusjonen har jeg kommet frem til følgende:

Utroskap er forskjellig fra person til person, men en gylden regel kan være:

"Om du gjør noe som du ikke kan fortelle til dama uten å såre henne, så er det utroskap"

 

Hva synes dere om den definisjonen?

Lenke til kommentar
Men hvorfor skal man ha behov for å kysse venninnene sine når man har kjæreste (dersom det er en faktisk situasjon)?

7780469[/snapback]

 

Enig der. Men hvis dama/type går loco hvis man klemmer en veninne/venn begynner det å bli litt ille. Temaet bør diskuteres med partneren, og hvis dere har blitt enige om grensa er definisjonen til cbs77 mer eller mindre korrekt.

 

Så kanskje partneren ikke vil la deg møte venner av det motsatte kjønn? nesten umulig å ha en gyllen regel for det her.

Lenke til kommentar
Men hvorfor skal man ha behov for å kysse venninnene sine når man har kjæreste (dersom det er en faktisk situasjon)?

7780469[/snapback]

Fordi jeg har alltid kysset dem? Hver gang jeg sier hei og hadet så kysser jeg, akkurat som du gjerne klemmer venninner. Ved å slutte med det ville det vært som å innrømme at det er noe seksuelt ved det, noe det ikke er. Jeg slutter ikke å kysse tanten min heller, det er jo bare teit hvis noe sånt gjør damen sjalu.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Fordi jeg har alltid kysset dem? Hver gang jeg sier hei og hadet så kysser jeg, akkurat som du gjerne klemmer venninner. Ved å slutte med det ville det vært som å innrømme at det er noe seksuelt ved det, noe det ikke er. Jeg slutter ikke å kysse tanten min heller, det er jo bare teit hvis noe sånt gjør damen sjalu.

7782124[/snapback]

Fint alle ikke er sånn som deg steffy.

 

Kyssing er forbeholdt kjæresten.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...