Gå til innhold

Nokia lanserer nytt surfebrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
N800 har to minnekortspor, og støtter alle minnekortene som er listet opp i faktaboksen over til høyre.

En slags innebygd minnekortleser?

 

Linux, Opera for Devices, minijack, nærmest innebygget minnekortleser og prisen gjør at denne saken plutselig blir veldig spennende. :D

 

Kamera: Nei
Produktsiden sier den har innebygget webkamera. :) Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Forelsket jeg nå :/

 

335 euro pluss 25% mva blir noe i meste laget for meg nå, siden man ikke kan ringe med den utenfor wifi-nett.

 

Men, jeg har en stund planlagt å kjøpe meg en GPS. De fleste gode GPS-er ligger vel på rundt 4000 kr. Da kan man like gjerne kjøpe N800 og en blåtann-GPS. Da har man surfebrett, ip-telefon, medieavspiller, navigator, bildealbum og mye mer.

 

Ja, imponert :) Og klokt og la den bli med i N-serien.

Lenke til kommentar
Forelsket jeg nå :/

 

335 euro pluss 25% mva blir noe i meste laget for meg nå, siden man ikke kan ringe med den utenfor wifi-nett.

 

Men, jeg har en stund planlagt å kjøpe meg en GPS. De fleste gode GPS-er ligger vel på rundt 4000 kr. Da kan man like gjerne kjøpe N800 og en blåtann-GPS. Da har man surfebrett, ip-telefon, medieavspiller, navigator, bildealbum og mye mer.

 

Ja, imponert :) Og klokt og la den bli med i N-serien.

7673935[/snapback]

 

Denne som navigasjonsenhet med GPS må jo være genialt. Stor, høyoppløst skjerm og greier!

 

Ble nesten litt forelsket selv :/

Lenke til kommentar
Ville heller sett på Archos 604 WiFi, leste at de holder på med GPS som ekstrautstyr til den(http://www.archos.com/products/video/archos_604wifi/index.html?country=global&lang=en). Denne kjører også Linux, men har harddisk i seg.

 

Leste at Nokiaen skal være bra til og lese PDF med, noen som har testet den forrige med PDF?

7679548[/snapback]

 

PDF fungerer fint på 770. Evince er en bra doument-viser med støtte for blant annet pdf og postscript. Det finnes en ebook-leser til den også.

 

Det som kanskje skiller Archos 604 og 770/N800 er tilnærmingen til åpen kildekode. Det er allerede masse spill og nytteprogrammer til Maemo plattformen, og utviklingspakker ligger enkelt tilgjengelig på www.maemo.org.

 

Regner med at alt fungerer bedre på N800 enn 770. N800 er basert på OMAP 2420 med raskere ARM kjerne og bedre HW akselerasjon av lyd/film/2d/3d. 770 er basert på OMAP 1710. N93 og N95 har OMAP 2420. Det er sikkert derfor de har støtte for video-opptak med VGA/30 fps. De fleste andre Nokia S60 har OMAP 1710...

 

Når det gjelder GPS navigasjonsprogrammet fra Navicore, så kjører det fint på 770. Dorthe Skappel og Jon Herwig Carlsen er de norske stemmene... Fotobokser hentes enkelt fra nettet. Er egentlig ikke noe spesielt med dette programmet, det kjører fint og er enkelt å bruke, men de kunne gjerne lagt til noen ekstra funksjoner med gjennomsnittsfart ++

Lenke til kommentar
Denne som navigasjonsenhet med GPS må jo være genialt. Stor, høyoppløst skjerm og greier!

 

Ble nesten litt forelsket selv :/

7678905[/snapback]

Ja, nettopp!

 

Men, man trenger altså ikke kjøpe Nokia sin GPS-pakke? Da jeg allerede har gps-modul, og minnekort får man billig, tror jeg Nokias GPS-pakke er i dyreste laget i forhold til hva man får (har ikke sett på prisen, men gjetter litt), men da får man jo med programvare.

 

Forresten, dette er jo og en duganes mediespiller med 8 gb kapasitet.

Lenke til kommentar
dette er jo og en duganes mediespiller med 8 gb kapasitet.
8GB? Nseries-siden sier maks 2GB, vet ikke om det er tilsammen eller for hver minnekortslot (altså maks totalt 4GB).

7680043[/snapback]

Ouch. Jeg tenkte bare 2x 4gb, og regnet med at med OS som den har at den skulle støtte det. Men da får vi vente å se, Nokias sider tar ofte feil om ganske så mye :)

 

8800SE hadde jo minnekort de første dagene, noen telefoner mangler A2DP på spesifikasjonssidene, osv..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...