Gå til innhold

Ny svindel på qxl


Anbefalte innlegg

Det har vært en svindler på qxl.

 

Har handla med klær som vel er litt utenom temaet generelt på dette forumet.

 

Men siden google rangerer sidene deres høyt legger jeg det inn her.

 

Det er en bruker som har solgt 247 gjenstander på qxl, med to positive karakterer.

Så det er tydelig at det ikke er noe kontroll i det hele tatt på qxl.

 

Har nettopp kommet hjem etter å ha anmeldt hene.

 

Er det noen som har noen gode råd for hvordan jeg kan gå frem videre? Eventuelt hva jeg kan gjøre for å få gjort livet hennes litt mindre koselig.

Hun kaller seg XXX på qxl. Kontoen som pengene skal betales på er registrert på XXX i ålesund. Men på qxl har hun registrert seg som YYY. Denne ZZZ er født xx/yy/zzzz, det er kjekt å følge med når man anmelder. Får med seg litt av hvert da... :dribble:

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger og spesielt hvis du er en av de heldige som har vært ute for henne...

 

Moderatoredit: Navn og annen personlig info er slettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det her minner nå mest om uthenging. Mariamina dukker opp med helt ny bruker for å informere OSS om en qxl-auksjon? Med fullt navn? Hmm, skeptisk.

7539424[/snapback]

 

Minner om uthenging? Er jo akkurat det som er poenget med tråden vel? Å henge ut personen som driver med svindel.

 

Og enig, kanskje en skal takke seg selv og heller sjekke antall positive kommentarer før en handler neste gang....

Lenke til kommentar

Beklager det var ikke meningen å henge henne ut sånn sett. Men ville gjerne advare folk mot henne. Og regner med at folk kommer til å søke på navnet hennes. Derfor la jeg det inn. Jeg regner med at saken kommer til å bli henlagt hvis det bare er meg som har meldt henne. Så håper at det er mange flere som anmelder henne!!

 

Bra at det er noen som er engasjerte...

 

Men det var en som sa at man ikke skal henge ut folk uten som? Realistisk sett kommer det ikke til å komme noen dom!! Men jeg vet hvem jeg har betalt over 3000 kr til. Jeg vet at den kontoen står på det navnet, jeg har prøvd å få kontakt med henne på alle de 6 nr hun har. 7 med det som er oppgitt på qxl uten å få ett eneste svar. Så i mine øyne er hun skyldig.

 

Jeg vet at vi tok en sjanse men da vi la inn bud var det ikke 247 gjenstander hun hadde solgt.

Lenke til kommentar

Var vist noe jeg ikke hadde fått svart på her. Ja jeg har tatt kontakt med qxl men har såklart ikke fått respons. Det er tydeligvis ikke prioritert. Hadde jeg bare merka den med faktura hadde det nok vært andre boller!! :!:

 

Jeg legger ut brukernavnet hennes her: XXX, så får dere heller skyte meg eller hva dere vil. Dette er et brukernavn på qxl til en konto som er steng så det har ikke noen nytte eller betydning for andre enn de som har blitt lurt av henne og det er de jeg gjerne vil ha kontakt og tilbakemeldinger fra......

Lenke til kommentar

Jeg advarer mot personuthenging og trådstarter gir blankt faen og poster det på nytt likevel? Her blir det forumferie med skyhøye kneløft! Kom tilbake om en uke, så får vi se om du har lært til da.

 

For the record: det har skjedd før at feil mperson har blitt hengt ut av en forumbruker, og Hardware.no/Diskusjon.no kan da saksøkes for injurier og så videre. DETTE VIL VI IKKE HA NOE AV!

Lenke til kommentar
Det enkleste er ofte det beste: Dra til vedkommende og knus pcen, knus bilen, knus vedkommende, og brenn opp huset. er ikke verre enn det :)

7543057[/snapback]

 

Ved å risikere advarsel eller ban fra moderator tar jeg meg friheten.

 

In 19th and early 20th-century medicine and psychology, an "idiot" was a person with a very severe mental retardation or a very low IQ level, as a sufferer of cretinism, defining idiots as people whose IQ were below 20

 

Det var ikke et personangrep mot deg, men min personlige mening om folk som handler og tenker slik som du skrev.

Du mente det nok som en spøk håper jeg. :)

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
For the record: det har skjedd før at feil mperson har blitt hengt ut av en forumbruker, og Hardware.no/Diskusjon.no kan da saksøkes for injurier og så videre. DETTE VIL VI IKKE HA NOE AV!

7542890[/snapback]

 

 

Ehem.. Den var vel litt tynn, HW/Diskusjon.no står ikke juridisk ansvarlig for andres innlegg. Og jeg kunne ha godt ha tenkt meg å ha sett dokumentasjon for akkurat den påstanden der i fra HW.. :p

Lenke til kommentar
Det enkleste er ofte det beste: Dra til vedkommende og knus pcen, knus bilen, knus vedkommende, og brenn opp huset. er ikke verre enn det :)

7543057[/snapback]

 

Ved å risikere advarsel eller ban fra moderator tar jeg meg friheten.

 

In 19th and early 20th-century medicine and psychology, an "idiot" was a person with a very severe mental retardation or a very low IQ level, as a sufferer of cretinism, defining idiots as people whose IQ were below 20

 

Det var ikke et personangrep mot deg, men min personlige mening om folk som handler og tenker slik som du skrev.

Du mente det nok som en spøk håper jeg. :)

7543538[/snapback]

 

klart at det var litt overdrevet, men når folk svindler folk blir jeg så forbanna at jeg lett kunne ha knust vedkommende. Er det mulig å tenke som de gjør? hva foregår i hodet deres..

Lenke til kommentar
klart at det var litt overdrevet, men når folk svindler folk blir jeg så forbanna at jeg lett kunne ha knust vedkommende. Er det mulig å tenke som de gjør? hva foregår i hodet deres..

 

Da trenger du virkelig hjelp. Jeg lurer virkelig på hva som foregår hodet ditt hvis du mener å knuse en person og hans/hennes eiendeler for 3 lusne laken.

 

Slike som praktiserer en sånn handlemåte burde bures inn så snart som overhodet mulig!

Lenke til kommentar
Jeg advarer mot personuthenging og trådstarter gir blankt faen og poster det på nytt likevel? Her blir det forumferie med skyhøye kneløft! Kom tilbake om en uke, så får vi se om du har lært til da.

 

For the record: det har skjedd før at feil mperson har blitt hengt ut av en forumbruker, og Hardware.no/Diskusjon.no kan da saksøkes for injurier og så videre. DETTE VIL VI IKKE HA NOE AV!

7542890[/snapback]

 

Synes det er ganske urimelig av hw.no om å ikke tillate at BRUKERNAVNET på QXL (som forresten har MINUS 24 i karakterboka og er UTESTENGT) skrives her. Ved å skrive brukernavnet på en person som er utesteng er ikke personlig uthenging, da det er ikke knyttet til hverken ekte navn eller adresse. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Xander overdriver noe FÆLT syns jeg!.. :nei: .

Burde da være lov og overdrive litt når man er sint?

"slike folk burde bures inne" for hva? for og si at han har lyst på a knuse eindelene til XXX eller hva faen det nå var :p

Er men sint, så er man sint ;)

7543918[/snapback]

 

Å overdrive er helt greit. Å si ting i sinne er greit.

Men hvis du tok deg tid til å lese posten min så står det klart og tydelig:

Slike som praktiserer en sånn handlemåte burde bures inn så snart som overhodet mulig!

 

Praktisere:

bruke, anvende, sette ut i livet p- en metode, en regel
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...