Gå til innhold

Age of Conan klar for Xbox 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns dette høres spennende ut, men jeg lurer på en ting. Hvordan vil for eksempel chat fungere? Koble til tastatur og så fungerer det som på en PC eller?

7490145[/snapback]

 

Eh.. har du spilt noe på xbox live eller? All kommunikasjon foregår muntlig via headset. Og det funker som bare det. Mye bedre enn å sitte å knote på tastaturet. Fordelen kontra pc, der mange spill også støtter headset, er at på xbox live så bruker stort sett alle det. Man får derfor mye bedre og raskere kommunikasjon enn på pc.

Lenke til kommentar

Håper de klarer og lage dette veldig bra. Håpet selv ikke på en X-360 release jeg siden de fleste MMO's passer best på PC. For og få dette på X-360 så må det kompromisses veldig mye. Har lengtet etter dette spillet selv lenge men ble nå litt mer usikker gitt.

 

EDIT: Leif

Endret av Phyx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Er ikke verre enn at du skaffer deg spillet til PC det vet du. Jeg synes ikke fotballspill er så veldig fantastiske på PC, men ser da ingen grunn til å klage over at de slippes til den plattformen også for det.

7490399[/snapback]

:yes: Skjønner ikke hvorfor mange klager på at det blir gitt ut til Xbox 360, er jo ikke værre enn å ikke kjøpe det..

Lenke til kommentar

Problemet blir jo fort at spillet nå blir tilpasset konsoll noe som ofte gjør at det blir "simplified". Er ikke glad i utviklingen der, at de samme spilla absolutt skal komme både til konsoll og til pc av den grunn at det aldri bli laget forskjellige versjoner.

De lager en, kall det gjerne enklere, versjon av spillet som passer til konsoll og overfører den til pc etterpå og resultatet for pc brukere blir skjelden bra.

 

Sikkert ett dårlig eksempel, men ta Need for speed: Most Wanted og Need for Speed: Carbon. De funker særdeles dårlig på pc, men ok på konsoll.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ja, skjønner godt hva du mener. Mange spill som har blitt ødelagt pga. det, men, tviler på at det skjer med AoC for det er såpass langt uti utviklingen.

 

Men kommer X360-versjonen til å komme ut lenge etter PC-versjonen da?

Lenke til kommentar

Flere av dere bør ta en titt på del 2 av Age of Conan-intervjuet som det linkes til i artikkelen, spesielt på side 3: - der forklares filosofien rundt en konsollversjon av Age of Conan.

 

Sitat: "... hele spillet er i praksis utviklet for PC-en så det er ikke snakk om at PC-spillere skal lide for en eventuell portering til konsollene ..."

 

La til et avsnitt om dette i artikkelen nå.

Lenke til kommentar
Problemet blir jo fort at spillet nå blir tilpasset konsoll noe som ofte gjør at det blir "simplified". Er ikke glad i utviklingen der, at de samme spilla absolutt skal komme både til konsoll og til pc av den grunn at det aldri bli laget forskjellige versjoner.

De lager en, kall det gjerne enklere, versjon av spillet som passer til konsoll og overfører den til pc etterpå og resultatet for pc brukere blir skjelden bra.

 

Sikkert ett dårlig eksempel, men ta Need for speed: Most Wanted og Need for Speed: Carbon. De funker særdeles dårlig på pc, men ok på konsoll.

7490474[/snapback]

Som det blir sagt her, er PC-versjonen i full gang med utviklingen, mens Xbox-versjonen nettopp er annonsert. Sier seg egentlig selv at de ikke kommer til å gjøre større inngrep i PC-versjonen for at spillet skal "simplifiseres" som du sier. Det er overhodet ingen grunn til at konsollutgavene skal være enklere utgaver enn PC-versjonene, med unntak av at tastaturet har flere knapper - noe som uansett lett kan differensieres mellom versjonene. Grunnen til at spill simplifiseres er for å nå et bredere marked, noe som gjør at tradisjonelle PC-gamere lett bruker konsoller som syndebukker.

 

Og Need for Speed-spill av nyere dato er dårlige eksempler ja; de spillene er for søppel å regne uansett hvilken plattform du spiller dem på.

Lenke til kommentar

 

Jeg håper de aldri får den til å virke, og i tilfelle så håper jeg Microsoft slipper en patch som disabler den i spill. Noe av det som er gøy med konsoll er jo å slippe utstyrshysteri slik som i PC-shooters. Det er ikke bare det at man må begynne å bruke mus og tastatur dersom man skal ha en sjanse i f.eks. halo eller Gears of War, men hvem sitter i sofaen eller med sofabordet og spiller med musa og tastaturet i fanget? Nei, man må plutselig skaffe seg et ekstra bord slik at man har en bedre sittestilling med plass til musa og tastaturet osv. Tror du kona synes det er greit i stua liksom. Katastrofe om dette funker spør du meg.

Lenke til kommentar
Jeg syns dette høres spennende ut, men jeg lurer på en ting. Hvordan vil for eksempel chat fungere? Koble til tastatur og så fungerer det som på en PC eller?

7490145[/snapback]

 

Eh.. har du spilt noe på xbox live eller? All kommunikasjon foregår muntlig via headset. Og det funker som bare det. Mye bedre enn å sitte å knote på tastaturet. Fordelen kontra pc, der mange spill også støtter headset, er at på xbox live så bruker stort sett alle det. Man får derfor mye bedre og raskere kommunikasjon enn på pc.

7490159[/snapback]

 

Eh.. har du skrevet melding i et MMORPG på Xbox eller? Det tar litt tid. Derfor vil man gjerne har et tastatur.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

 

Jeg håper de aldri får den til å virke, og i tilfelle så håper jeg Microsoft slipper en patch som disabler den i spill. Noe av det som er gøy med konsoll er jo å slippe utstyrshysteri slik som i PC-shooters. Det er ikke bare det at man må begynne å bruke mus og tastatur dersom man skal ha en sjanse i f.eks. halo eller Gears of War, men hvem sitter i sofaen eller med sofabordet og spiller med musa og tastaturet i fanget? Nei, man må plutselig skaffe seg et ekstra bord slik at man har en bedre sittestilling med plass til musa og tastaturet osv. Tror du kona synes det er greit i stua liksom. Katastrofe om dette funker spør du meg.

7491266[/snapback]

:yes: Det er jeg helt enig i, men i noen spill ville det funket bra. F.eks RTS spill. Men tastatur funker i spill nå også da, for å skrive med.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...