Gå til innhold

Spår eksplosjon av GPS-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat fått min P3300 med TomTom 6 og kart over Skandinavia. Selvom man ikke bruker det volsomt mye, er det utrolig kjekt når man skal finne noe man ikke vet hvor er eller er på reise. Er helt enig i at man kommer til å finne GPS i fler og fler mobiler, og at innen et år vil dette være rimelig standard i proff-segmentet. Jeg velger GPS lett, foran feks kamera.

 

Ellers "anbalytikerne"? Fin typo:P

Lenke til kommentar
Noen land er allerede godt i gang med å implementere GPS til mobiltelefoner, som for eksempel USA, hvor lovverket krever at det skal være mulig å se koordinatene til en mobiltelefon.
dette lover bra, NOT!

7402440[/snapback]

Stilte meg også svært kritisk til dette. Hva betyr dette? At myndighetene krever at alle mobiltelefoner skal ha gps? Helt vilt (på en negativ måte for de som ikke tok den)!

Lenke til kommentar
Noen land er allerede godt i gang med å implementere GPS til mobiltelefoner, som for eksempel USA, hvor lovverket krever at det skal være mulig å se koordinatene til en mobiltelefon.
dette lover bra, NOT!

7402440[/snapback]

Stilte meg også svært kritisk til dette. Hva betyr dette? At myndighetene krever at alle mobiltelefoner skal ha gps? Helt vilt (på en negativ måte for de som ikke tok den)!

7403568[/snapback]

 

Ikke sant. Gjør det enklere for dem å overvåke folk på meteren. Men hadde det enda vært med på å fange de "onde onde menneskene" hadde det jo enda vært noe, men de vet som oftest bedre enn å bruke telefoner som kan spores på den måten. Så igjen blir det så de overvåker privatpersoner uten god grunn.

 

Er positiv til å få gps muligheter i telefonen, men må da være mulig å slå av helt og fult. Ellers får jeg bare ta vare på noen av de gamle jeg har, og hamstre batterier så jeg kan bruke de til jeg dør :p

Lenke til kommentar
Noen land er allerede godt i gang med å implementere GPS til mobiltelefoner, som for eksempel USA, hvor lovverket krever at det skal være mulig å se koordinatene til en mobiltelefon.
dette lover bra, NOT!

7402440[/snapback]

 

Det kan man vel strengt tatt også gjøre her hjemme via triangulering i mobilnettet.... Ingen er trygg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå kommer det ennå mindre GPS-mottagere. Ypperlige for innbygging i mobiltelefoner:

 

Verdens minste GPS-mottaker

3,75 * 3,59 * 0,6 mm

 

Det vil si tynnere enn et micro SD minnekort, og at det er plass til 13 GPS-mottagere på ett micro-SD-kort. Her er et bilde av en euro, et micro-SD-kort og 8 GPS-mottagere (forstørret mer enn det andre bildet):

 

250px-MicroSD.jpgpost-3851-1168625123_thumb.jpg

 

Så det ser ikke ut til at GPS vil gi en stor økning av vekt og størrelse på mobilene akkurat. ;)

Lenke til kommentar
Nå kommer det ennå mindre GPS-mottagere. Ypperlige for innbygging i mobiltelefoner:

 

Verdens minste GPS-mottaker

3,75 * 3,59 * 0,6 mm

 

Det vil si tynnere enn et micro SD minnekort, og at det er plass til 13 GPS-mottagere på ett micro-SD-kort. Her er et bilde av en euro, et micro-SD-kort og 8 GPS-mottagere (forstørret mer enn det andre bildet):

 

250px-MicroSD.jpgpost-3851-1168625123_thumb.jpg

 

Så det ser ikke ut til at GPS vil gi en stor økning av vekt og størrelse på mobilene akkurat. ;)

7707002[/snapback]

Trengs det ikke mer enn det der (og programvare og ledninger og tilkobling på "hovedkortet" i mobilen) for å få GPS på mobilen?

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...