Gå til innhold

Test: Ipdrum Voicelink


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo helt genialt!

 

Jeg ringer mye internasjonalt og bruker Skype hele tiden.

 

Problemet er at jeg alt for sjelden er foran PCen og må bruke den dyre mobilen! Arrrgh!!

 

Har allerede lagt inn bestilling hos Komplett. Funker dette, er den investeringen tjent inn på under en måned!

 

 

 

Med denne norske boksen kan mobilen din ringe gratis til hele verden.

 

Les mer

7382515[/snapback]

Lenke til kommentar

Tror du har misforstått Mr.

 

VoIP Buster er helt okey, men hele poenget med IP VoiceLink er jo å være mobil - IP på mobiltelefonen. Det kan ikke din kjære VoIP Buster hjelpe deg med. VoIP buster er et godt alternativ til Skype dersom du vil være bundet til å sitte forran PCen din.

 

Jeg forstår voicelinken dit henn at jeg kan skype både skype kontakter og telefonnumre fra mobiltelefonen min og det høres ganske kult ut - og billig siden jeg har en del utenlandskontakter jeg godt kunne tenke meg å ha mer kontakt med enn jeg har råd til.

 

Dette skal jeg sjekke ut selv. Jeg snakket med Klart Svar Sandvika og de skal få den inn i morgen. Kanskje jeg slenger inn en kommentar over helgen når jeg har fått testet dette i praksis.

 

er ikke enig. Bruk VOIP Buster/clones heller:

- mye billigere enn Skype

- du kan bruke vanlig telefon for å snakke

- mange gratis detinasjoner.

7384166[/snapback]

Lenke til kommentar

Hei! Har selv prøvd den og levert den tilbake. For dårlig kvalitet på samtalene. Ikke noe jeg ville bruke ovenfor kunder eller andre som man skal snakke med.

Men kan bli bra dersom de gjør noe med samtalekvaliteten, og det som "transistorbass" foreslo.

 

Bruker nå en Nokia E60 og Vyke, veldig billig når man er i WLAN soner. (gratis til de fleste land, Europa, USA etc. til fasttelefon)

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar

Hei Ebbe77,

 

Har selv bestilt VoiceLink, og ikke mottatt den ennå. Ringte IPdrum i går og spurte. De sa den ikke er ute i butikkene ennå. Pr. i går var det kun distributøren som hadde den inne. Selv hadde de bare noen få prototyper liggende.

 

Det rimer jo litt dårlig med din påstand om at du har prøvd den og levert den tilbake.

 

 

 

Hei! Har selv prøvd den og levert den tilbake. For dårlig kvalitet på samtalene. Ikke noe jeg ville bruke ovenfor kunder eller andre som man skal snakke med.

Men kan bli bra dersom de gjør noe med samtalekvaliteten, og det som "transistorbass" foreslo.

 

Bruker nå en Nokia E60 og Vyke, veldig billig når man er i WLAN soner. (gratis til de fleste land, Europa, USA etc. til fasttelefon)

7392556[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg får ta det en gang til, siden du ikke leser PM til deg eller mitt svar.

IP Voicelink har selvfølgelig vært tilgjengelig en god tid for testing, dette er ganske vanlig med produkter som skal lanseres. Slik at media som Amobil og andre blir tilbudt å prøve diverse produkter før de lanseres. Jeg jobber selv som journalist med hovedvekt på telekommunikasjon. Vi får diverse forespørsler om å prøve produkter, eller at vi selv tar kontakt. Slik som IP Voicelink. (derfor min tilbakemelding på et spennende produkt, men som jeg mener ikke er ferdigutviklet enda) Og ditt angrep på meg som person, (det ble raskt fjernet av moderator) hører ikke hjemme på en slikt forum. Så jeg hadde vel heller regnet med en unnskylding i stedet for forsatt usakelig fremstilling av mitt innlegg, enda du vet at det forholder seg annerledes. Håper man nå forstår det.

 

Hei Ebbe77,

 

Har selv bestilt VoiceLink, og ikke mottatt den ennå.  Ringte IPdrum i går og spurte. De sa den ikke er ute i butikkene ennå. Pr. i går var det kun distributøren som hadde den inne. Selv hadde de bare noen få prototyper liggende.

 

Det rimer jo litt dårlig med din påstand om at du har prøvd den og levert den tilbake.

Lenke til kommentar
Bruker nå en Nokia E60 og Vyke, veldig billig når man er i WLAN soner. (gratis til de fleste land, Europa, USA etc. til fasttelefon)

7392556[/snapback]

 

Det blir jo helt irrelevant da det forutsettet en tlf med wlan, noe de færreste av oss har.

 

Er det mulighet til å oppgradere firmware? Evt kan ny drivere gi bedre talekvalitet? Ideen er jo god men ser ut til at mye gjenstår.

Lenke til kommentar

Hei! Det går sikkert ann for de å oppgradere firmware etc. for å få bedre samtalekvalitet. Men etter å ha undersøkt mer, så trur jeg at Skype også har en jobb å gjøre for å tilrettelegge Skype programvaren til Ipdrum Voicelink. Venter spent på Skype sin oppgradering for Symbian telefoner. Skal komme nå i desember dersom Skype holder hva de lover.

Lenke til kommentar

"IPdrum" er produsentens bruker hvor vi gjerne vil bidra med nødvendige oppklaringer. Telefonhenvendelser kan rettes til sentralbordet og spør etter blogansvarlig, eventuelt kan den som ønsker kontakte daglig leder. Alle kontaktopplysninger finner dere under www.ipdrum.com.

Oppklaring!

 

IP VoiceLink er en USB gadget som kobles til en datamaskin som igjen må være koblet til internett. Rent praktisk gjør denne løsningen at en Skypesamtale som kommer inn til PCen din viderekobles via IP VoiceLink til din mobiltelefon. Mobilen din ringer på vanlig måte og du svarer på vanlig måte. Ingen hokkus pokkus!

 

Dersom du skal ringe ut med Skype fra mobilen din er det 2 måter å gjøre dette på:

1. velg en Skype kontakt fra telefonlisten på mobilen din

2. velg "IP VoiceLink" fra telefonlisten etterfulgt av *telefonummeret# (samtalen kobles opp som en SkypeOut samtale.

 

Dette er en meget god løsning og den fungerer godt! Hva betyr "godt"? Godt betyr at løsningen er stabil, brukervennlig og at lydkvaliteten alltid er så god som GSM og Skype tilbyr. Så lenge GSM nettet eller Skype ikke overbelastes så er IP VoiceLink din beste venn.

 

Det eneste du må spørre deg selv om er:

1. Har jeg en datamaskin fast koblet til internett, eller er dette en mulighet for meg?

2. Kjenner jeg noen i utlandet som det kan være praktisk å ringe fra mobiltelefonen min uten å være bekymret for prisen?

 

Dersom begge svarene er nei - trenger du ikke IP VoiceLink!

Dersom ett svar er ja og ett svar er nei - tenk over saken!

Dersom svaret på begge disse 2 spørsmålene er ja så trenger du en IP VoiceLink! Ta da kontakt med din lokale forhandler og spør etter produktet og en demonstrasjon av det!

 

Mvh, IPdrum :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei!

Eg stussar på at det ikkje kan svare seg å bruke denne boksen når ein ringer innanlands?

La oss sei at eg skal ringe til ein fast telefon i Norge. Viss ein kan ringe for 13 øre minuttet med denne boksen, og eit familieabb. til datamaskina mi, vil ein vel kunne sparer mange kroner? Alternativet er å bruke mobiltelefonen min direkte til fast telefonen, og då blir vel minuttprisen mange ganger 13 øre minuttet?!

 

Eg tykkjer dette er svært interesant.Lydkvaliteten på Skype er vel ikkje den beste, men det viktigaste er vel at ein kan føre ein samtale.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...