Gå til innhold

Microsoft prøver ut 3D-kart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"1 GHz-klasse" prosessor

256 MB minne

250 MB ledig harddiskplass

Windows XP med SP2 eller Windows Server 2003

Internet Explorer 6 eller 7 med ActiveX-kontroller slått på.

 

Fra en annen artikkel ang. sikkerhetshull i Windows: "Et av rådene fra Microsoft er å slå av XMLHTTP 4.0 ActiveX-konrollen i Internet Explorer. Les detaljene på nettsiden microsoft.com."

 

Edit: Snakker om å skyte seg selv i foten. Jeg bruker hverken Windows, IE eller Active-X, så dette er uinteressant for meg.

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

Nå er det jo for så vidt like usikkert (i Windows XP) å kjøre ActiveX-kontroller som EXE-filer, så det koker ned til om du stoler på om forfatteren ikke har bygd inn noe uhumskheter i programmet. XMLHTTP 4.0 ActiveX-kontrollen er òg kun en av mange, og med "ActiveX-kontroller slått på." menes det at ActiveX-teknologien generelt sett er påskrudd i IE, ikke at alle ActiveX-kontroller må være satt til Enabled.

Lenke til kommentar

En tenkt samtale i toppetasjen til microsoft:

- Bill, se hva Google har laget etter modell fra Nasa. *viser frem google earth*

- Åå så kult Steve, jeg vil også haaaa! *peke og dra i buksebeinet*

- Sett 1000 programmerere til å lage en kopi.

En kort telefonsamtale senere:

- Okidoki. Vi burde vel sette 1000 markedsførere og advokater på saken også så vi får et kult navn som selv tante olga forstår og vi unngår å bli saksøkt for plagiering.

- God ide, Bill. Forresten, IE sliter litt i markedet nå. De andre har jo så mye bedre nettlesere, selv etter at vi lagde IE7 etter mal fra resten av markedet. Kanskje vi burde tvinge alle brukerene av Microsofts google earth til å bruke IE?

- "Same procedure as last year mr. Ballmer"

- "Same procedure as every year mr. Bill"

* en av dem snubler over isbjørnskinnet på kontoret *

- Hahaha

- Hoho ho..

- Og vi må selvsagt legge inn sperrer for alle andre nettlesere og OS.

- Ja, selvfølgelig.

- Da har vi gjort noe fornuftig i formiddag også.

- Vi redder verden fra det evige kaos av valgmuligheter hver dag. *stolt*

- Jepp, la oss gå til lunsj og feire dagens unike bragd.

- Hva skulle vel verden gjort uten oss? *rulle øyne*

Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle teste, men der jeg ble bedt om å velge OS var ikke Ubuntu oppført. Regner med at det bare en en forglemmelse fra Microsofts side.

7236760[/snapback]

Du får sende de en epost og varsle de om forglemmelsen. Håper de fikser det snart.

 

covah: Det var strengt tatt Google Earth som ga NASA WorldWind konkurranse i sin tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...