Gå til innhold

Omtale av Sam & Max: Culture Shock (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra, dette er et spill som definitivt skal kjøpes. Små utviklere som produserer bra spill, og som tør ta sjanser, bør definitivt støttes opp under! :D

 

Godt å se at hverken Adventure sjangeren eller Sam'n'Max verdenen er død.

 

Vil også anbefale Bone serien, av samme utvikler. En fantastisk tegneserie som ser ut til å få et spill som er serien verdig. :thumbup:

Endret av josh
Lenke til kommentar

Da har jeg spilt gjennom episode 1. :) Vel verd de 9 dollarene ja, og at "spillet" var litt i korteste laget er selvsagt litt irriterende, men veldig forståelig. Generelt var stemningen veldig god, og jeg fikk helt klart sansen for mer adventure. Tiden har defor kommet til å fyre opp DosBOX/ScummVM og kjøre opp "Day of the tentacle" igjen -- la oss håpe det er like bra som det en gang var. :)

Lenke til kommentar

Skal kjøpe dette. Eg hadde foretrukke eitt lengre spel framfor seks korte, og Sam & Max var ikkje favoritten blandt dei gamle Lucasarts-spela, men det var stadig eit veldig artig spel som det blir kjekt å få eit gjensyn med.

 

Det har vore altfor få slike spel i seinare tid.

 

Kay

Lenke til kommentar
det eneste egentlige problemet er at det er ferdig så alt for fort. Prisen står riktignok i stil med lengden, men det er vanskelig å føle seg helt tilfredsstilt når listen over medvirkende ruller over skjermen og det hele er over (for denne gang)

Hvordan kan dere egentlig trekke for noe slikt, egentlig? Dere visste vel at spillets handling er delt opp i episoder...?

Lenke til kommentar

Veldig god omtale! :w00t: Denne likte jeg veldig godt! Har kanskje noe å si fordi at jeg elsker Sam & Max, da.. Men, allikevel! :love:

 

Spillet skal definitivt kjøpes! Regner med at det er samme grafikkstil som med Boneville -serien? Noen kommentarer på det?

 

Flott omtale! Garantert flott spill! :thumbup:

Lenke til kommentar
Skuespillerne som spiller Sam og Max er ikke de samme som i det forrige Sam & Max-spillet, men jeg synes de treffer personlighetene til karakterene sine svært godt.

 

Første jeg tenkte var: "søren å"...

 

Dette spillet skal sjekkes ut, men lurte på om noen kunne fortalt meg litt mer om hvordan disse stemmen er i forhold til de i Hit the Road? Er de veldig annerledes men passende, eller ligner de til en viss grad på de forrige?

Lenke til kommentar
Dette spillet skal sjekkes ut, men lurte på om noen kunne fortalt meg litt mer om hvordan disse stemmen er i forhold til de i Hit the Road? Er de veldig annerledes men passende, eller ligner de til en viss grad på de forrige?

7210156[/snapback]

Jeg synes de høres sånn ca like ut, men det er jo en stund siden jeg spilte Hit the Road da (spilte gjennom hele i fjor en gang).

Lenke til kommentar
Noen som veit ka som er systemkravene på dette ? Kan jeg kjøre det på en slapp bærbar ? Er  ganske så kjip den bærbare, et eller annet Intel skjermkort, 512 ram og ca 2Ghz cpu.

 

Kunne spille Pirates såvidt på den...og det er jo littegrann krevende.

7210210[/snapback]

Tror det skal gå bra, hvis det kjører Boneville -serien -standard..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg er gammel fan av de klassiske LucasArts-eventyrspillene, og etter å ha lest anmeldensen tar jeg i skrivende stund å kjøper spillet. Man må støtte de som fortsatt lager gode adventure-games, savner dagene hvor perlene kom på snor - Day of The Tentacle, Sam & Max, Discworld, The Legend of Kyrandia, Simon The Sorcerer osv.

 

[EDIT: Telltale Games har en invoice som gav meg et smil om munnen, og i tillegg har jeg god samvittighet. Hurra!]

post-75438-1162569770_thumb.jpg

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
det eneste egentlige problemet er at det er ferdig så alt for fort. Prisen står riktignok i stil med lengden, men det er vanskelig å føle seg helt tilfredsstilt når listen over medvirkende ruller over skjermen og det hele er over (for denne gang)

Hvordan kan dere egentlig trekke for noe slikt, egentlig? Dere visste vel at spillets handling er delt opp i episoder...?

7210141[/snapback]

Jeg må innrømme at jeg reagerte litt på dette jeg også. Utifra fra det jeg kunne se så hadde ikke anmelderen så veldig mange andre ankepunkter enn spillets lengde/størrelse, men han påpeker også at prisen står i stil med lengden.

 

Problemet jeg har med dette er at det kan virke som om sluttkarakteren led under spillets lengde. Hvis Gamer.no følger denne standarden og trekker hver enkelt episode på grunnlag av lengden, vil da en eventuell anmeldelse av hele sesongen (som forhåpentligvis vil tilsvare et "vanlig" spill i lengde) sett under ett få en høyere karakter enn hver individuelle episode?

 

Misforstå meg rett, anmeldelsen er meget bra og å ta opp spillets lengde er så absolutt et viktig punkt, men å la karakteren lide under dette er muligens ikke så lurt. For det kan fort skremme bort alle de som, uheldigvis, hopper rett til karakteren uten å lese anmeldelsen.

 

Defor kan det muligens være lurt å kutte ut karaktergivningen (men fortsatt kommentere kvaliteten til hver episode) helt til anmelderne føler at spillet har nok innhold til å bli bedømt på lik linje med andre? Hvordan man skal bedømme episodebaserte spill er forresten ganske interessant, noen som har noen andre innspill?

 

Hvis karakteren bare ble basert på spillets kvaliteter, og det ikke ble lagt vekt på lengden i bedømmelsen har jeg nettopp basert hele innlegget mitt på feil premisser og beklager så mye. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Har nå rundet episode en, og som gammel Sam & Max fan er jeg bittelitt skuffet, i hovedsak på grunnlag av stemmene til Sam og Max.

Jeg vet ikke om det er samme voice talent engang, men hverken stemmen eller måten de prater på er som i orginalen, noe som gjør at spillet ikke føles helt rett.

Lydkvaliteten kunne også vært økt et par hakk, synes pratingen hørtes litt vel low-bitrate ut.

 

Er dog ikke helt sikker på hvorvidt eventyrspill egner seg i episode-format, da jeg ikke følte at den røde tråden var bygget opp skikkelig før jeg var ca. halvveis i spillet. Ville nok heller sett et fullverdig eventyrspill fra LucasArts, men dette er en grei nok trøst.

Synd at selvskapet som har noen av min barndoms høyst elskede spilltitler på samvittigheten nå bare driter ut Star Wars-produkter over en lav sko.

 

Men vi kan da ikke klage så altfor mye, 220 spenn for seks episoder er jo uansett en god deal.

Lenke til kommentar

Flott anmeldelse, likte godt introduksjonen, om hva som skjedde med lucas arts og sam og max, fin info for de som ikke visste det. spillet er også fantasik, enig med en lenger opp at lydkvlitetn høres low bit ut. men stemmene syns jeg gjør en veldig god jobb, og stemmningen er fantastisk. Jeg lo mer av dette spillet enn noen komedie film jeg har sett på mange år, HERLIG!

Lenke til kommentar

Synes spillet var genialt! Enig i at det var litt dårlig kvalitet på stemmene, men med unntak av det var spillet helt rått. Jeg vil ha mer! MER! MEEEEEER! Gleder meg til de neste episodene. Som gammel LucasArts fan så føler jeg i motsetning til mange andre at det nye spillet fra Telltale Games fortsetter der "Hit the Road" slapp.. Ikke så rart kanskje, med tanke på at de fleste i Telltale Games kommer fra LucasArts. De ble vel lei av å bare lage Star Wars spill vel? ;)

Lenke til kommentar

Har kun spilt litt av demoen foreløpig. Skal kjøpe hele serien.

 

Men, det var en ting jeg la merke til med en gang. Spillet (demoen) inneholder ikke slike små fiffige ting som originalen. F.eks når du klikker på en ting som ikke kan plukkes opp. I originalen sa Sam f.eks at "that`s a completly unusable thing`amabob" eller noe i den duren. Og dersom du fortsatte å klikke på den tingen (2-3 ganger til) ble Sam så lei seg at han begynte å grine. Så kom Max og kjeftet på deg: Now look what u did...... og deretter noen trusler om jeg ikke husker helt feil.

 

Hysterisk morsomt! Finnes det noen lignende greier i dette spillet??

 

 

Ellers er det kult av Telltale Games har gjenopplivet mine gamle helter :thumbup:

Endret av Mr_Jonez
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...