Gå til innhold

Ny Kentsfield på vei.. ønsker om tester mottas.


stoolman

Anbefalte innlegg

Jaja.. da er jeg igang igjen.. denne gangen har jeg en QX6600 på vei.. dette er en Kentsfield med B3 stepping.. og nå skal den etter sigende være mulig å kjøre disse på godt over 400MHz FSB.

Jeg vil teste denne på luft og i cascade, samt selvfølgelig, teste den på nitro..

Hvis noen har noen ønsker om tester som jeg skal kjøre på den så er det bare å si i fra..

 

Jeg har stort sett det meste av programvare tilgjengelig, men hvis det er noen sære tester, så må de som ønsker det bistå med programmene.

Jeg kommer ikke til å teste på piratkopiert software.

Det ser ut til at Kentsfield blir en god prosessor når alt kommer til alt.. Høy fsb på disse MÅ BARE BLI BRA!!

 

Spennende..

Får forresten en ny X6800 også.. dette også en B3... Dette kan være en 5,6GHz cpu ut i fra de testene som er gjort på den allerede..

 

MVH

Sturla. stoolman

SubZero Norway

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal se om jeg ikke kommer med en forespørsel når jeg får plukket underkjeven opp fra gulvet....

 

Bortset fra det åpenbare, SuperPi, hadde det vært kjekt å se om quad hadde noen reel effekt i dagens spill? Regner med at kentsfield trenger programvare skrevet til så mange kjerner, eller tar jeg helt feil der?

Lenke til kommentar

Kunne det vært en idè å teste spill/benchmark med å kun bruke den ene kjernen på CPUen kontra det å bruke alle?

For å se hvor mye ytelse det er å hente med å kjøre 4 kjerner kontra 1 kjerne.

 

Kunne vært interessant å sett noen ordentlige tester på ytelsesforskjellen.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Dette er sikkert ikke akkurat det du er mest interesert i, men har du mulighet til å teste effektforbruket på Conroe V/S Kentsfield? Tenker da selvfølgelig bare på en enkel test med et wattmeter mellom stikkontakten og datamskinen.

 

Bare for å gjøre det hele ekstra kjedelig, vil nok en slik test fortelle mest på et uklokket system. :p

Lenke til kommentar

Vil gjerne vite litt om *kompabillitet* med ulike hovedkort/biosversjoner hvis Mr. Stoolman har litt forskjellige kort liggende å slenge :)

 

Kjekt for oss som vurderer å kjøpe et 975/965 hovedkort, men kanskje venter litt med Kentsfield.

 

|2mmy|

Endret av 2mmy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...