Gå til innhold

Musikk: Mitt første forsøk på tekno/trance


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er nå _nesten_ ferdig med min første ( Muligens andre, men det alle første saug så hardt at den ikke teller :!: ) sang laget kun ved hjelp av pc. Målet var å lage en litt fengende, avslappet sang som alikevel trøkker litt.

 

Begynte først å lage litt musikk på pc bare for tull, men har blitt litt mer seriøst i det siste. Sangen er laget i FL studio, pluss diverse ekstra plugins. Fikk øynene opp for elektronisk musikk for veldig kort tid siden og har kun eksperimentert med FL studio i underkant av to uker. Har vært borti det før men har aldri prøvd å sette meg inn i det før nå, så jeg har nettop begynt læringsfasen :)

 

Vær greie å gi meg mye god feedback :) Har ingen peiling på mastering, så hvis du tror du kan få sangen til å høres bedre ut kan du mastre så mye du vil :cool:

 

 

Øssa

 

Edit: Ny Host! Her er sangen nå.

Endret av Øssa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Er nå _nesten_ ferdig med min første ( Muligens andre, men det alle første saug så hardt at den ikke teller :!: ) sang laget kun ved hjelp av pc. Målet var å lage en litt fengende, avslappet sang som alikevel trøkker litt.

 

Begynte først å lage litt musikk på pc bare for tull, men har blitt litt mer seriøst i det siste. Sangen er laget i FL studio, pluss diverse ekstra plugins. Fikk øynene opp for elektronisk musikk for veldig kort tid siden og har kun eksperimentert med FL studio i underkant av to uker. Har vært borti det før men har aldri prøvd å sette meg inn i det før nå, så jeg har nettop begynt læringsfasen :)

 

Vær greie å gi meg mye god feedback :) Har ingen peiling på mastering, så hvis du tror du kan få sangen til å høres bedre ut kan du mastre så mye de vil  :cool:

 

Øssa

 

Edit: Sangen er nå hostet på Megaupload. Dette byr meg egentlig imot, men det får gå til jeg finner noe bedre.

7066519[/snapback]

Legg ut på Djz.no da vel. Da får du sikkert flere tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Stilig bass i låta, virkelig stilig. Avslappet er låta ikke, her skal man riste dansefoten løs eller gå fancy i musikkvideoer. Som din første sang laget kun ved hjelp av PC er dette et litt imponerende stykke arbe'. Annet enn det, og den gode lyden, er det kanskje litt lite kreativt. Men funksjonen er absolutt til stede: Dans dans dans. Den ene leaden er psykedelisk og passer fint inn i bildet. Kommer ikke på så mye mer å si akkurat nå. Er litt tom etter å ha gitt tilbakemelding til ørten låter i dag. Får se om det blir noe mer ;)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...