Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc-en låser seg


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min pc. Den låser seg når jeg starter et torrent-program. Andre programmer for nedlasting funker, det samme gjør alle andre programmer jeg har prøvd.

Det ser ut til at den gjør dette mer hyppig når jeg har brannvegg på maskinen. Har testet Kerio og Comodo, med samme resutltat. Blåskjerm og/eller maskinen låser seg fullstendig.

Er ikke varmegang i maskinen. Har en god del strøm. Og MemTest viste ingen feil.

Hvilken gratis brannvegg er å anbefale? Tror de overnevnte droppes i fremtiden…

:eek::wallbash:

 

Har en AMD 4400 X2, 1.5 GB ram, 500w strøm... så den skal klare å drive et torrentprogram?

Endret av Urbanlapp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lenge siden du har formatert windows da?

Og jeg synes Zone Alarm er å anbefale!  :thumbup:

7025002[/snapback]

 

Fire dager siden..... før det en dag siden.... formaterte maskinen når jeg først fikk problemet, installerte Vi0sta... fikk mange flere problemer, formaterte igjen, ny og fin xp installasjon nå... men med samme problemet...

 

Skannet etter virus på mange måter uten å finne noen som ligner på virus.

 

Zone Alarm hører jeg er litt vanskelig å få til å jobbe sammen med DC++....!(?)

Endret av Urbanlapp
Lenke til kommentar
Har ikke prøvd Zone Alarm opp mot DC++ så vet ikke hva jeg skal si.

 

Du har ikke sjekket om du har feil på harddisken da?  Noen ødelagte sektorer eller noe?

7025037[/snapback]

 

Skal sjekke det med ødelagte sektorer igjen.

Det merkelige er at dette problemet kun dukker opp når jeg benytter meg av Utorren,BitLord og Opera 9.0. Altså når jeg skal laste ned Torrent-filer. Nå når jeg ikke har noe torrent-nedlastinger på gang så er maskinen stabil som bare det....

Lenke til kommentar

Ikke helt... Den stoppet opp for litt siden, det skjedde når jeg sku se på et filmklipp på nettet.

Bruker Firefox for surfing... Opera er fjernet fra maskinen. Det var ikke et problem så lenge jeg bare surftet, men problemet oppstod når jeg skulle laste ned noe via Torrent.

Maskinen funker bra når jeg bruker DC++ og når jeg laster ned programmer/oppdateringer fra nettet.

Maskinen låser seg fort når jeg laster ned med torrent-programmer, den har stoppet opp uavhengig av det et par ganger(et par ganger de siste to ukene, og forskjellige xp installasjoner), utover det så er den stabil...

Lenke til kommentar
Er det kun når du laster ned en torrent fil? Eller låser maskinen seg når du surfer vanlig med opera også? Kan det være noe galt med nettverkskortet? Slik som jeg har forstått det fungerer alt annet enn internett bruk.

7026677[/snapback]

 

Hvordan sjekke om nettverkskortet er i ulage?

 

Det ser ut til at kombinasjonen brannvegg og torrentprogrammer har gjort sitt til problemene... De verste problemene hadde jeg når de to overnevnte branmnvegger var i gang. Med Windows sin egen brannvegg så får jeg blåskjerm og total stopp sjeldnere.

Lenke til kommentar

Og der var man tilbake. Etter at jeg prøvde alle råd jeg hadde fått i går tok jeg å kjørte i gang torrentprogrammet. Etter to restarter så ville ikke maskinen være på mer. Maskinen startet opp normalt, så var den på i 30 sekunder, og så restartet den. Måtte starte maskinen med sikkerhetsinnstillinger for å få den tilbakestilt. Samtidig har jeg skannet maskinen med flere programmer uten å finne noen løsning på dette.

Ser at andre også sliter med samme problem. Ser ingen fellesnevner, utenom at maskinene havarerer på samme måte. Man skulke tro at belastningen som kommer av nedlasting via Torrent er problemet…. For jeg kan laste ned på andre måter, også DC++.

Maskina putrer og går rimelig stabilt så lenge jeg ikke tukler med torrent og sånt! Innebygdt kopisperre i XP ? :thumbup:;)

Lenke til kommentar
Prøv og godt programme med firewallen din før du starter programme. D ette kan være grunnen for at pcen låser seg. Det må eg gjøre før eg starte opp et nytt spill:

 

Mvh Dream_on  :D

7032500[/snapback]

 

Jeg har ikke brannvegg på maskinen nå, annet en xp sin egen. Uten noen form for beskyttelse vil jeg få mer problemer en det jeg har nå! Maskinen var mer stabil etter at jeg tok bort Kerio, men i den senere tid så er den blitt ustabil, uavhengig av brannvegg. Torrentprogrammet gjør den grinete ser det ut til....

Jeg kan spille spill og belaste maskinen mye uten at det er et problem.

Lenke til kommentar

Etter en ny formatering og like mye problemer som før har jeg kommet til en konklusjon. Det MÅ være noe feil med maskinen. Eneste forskjellen fra det som var før er at den låser seg oftere. Og nå også når jeg ikke har Torrent-programmer i gang. F. eks er dette skrevet to ganger på grunn av at skiten låste seg. Når den låser seg eller får blåskjerm må maskinen være av i flere minutter før den starter opp igjen. Vanlig restart får ikke maskinen i gang. Enten stopper den ved en sort skjerm, eller på xp innloggingsskjerm.

 

Hvordan kan man sjekke om noe på pc-en halter? Er det mulig uten å gå gjennom pc-en del for del? Og hvor i Oslo finner jeg et billig og bra sted for den typen

 

*EDIT* 3 ganger klarte den å låse seg mens jeg holdt på med dette..... :thumbdown::cry:

Endret av Urbanlapp
Lenke til kommentar

Hei. Du har huska på å oppdatert alle drivere nå da? Skjermdriver, lyddriver, nettverkskortdriver og sånn?

Kjører du kabel eller trådløst nett?

Hvis du kjører Trådløst så kan du se om det fungerer bedre om du kjører nettet med kabel. Vet ikke om det fungerer altså, men det er da lov til å prøve.

Regner md at du installert standard driverne når du formaterte Disken din.

Prøv å installere oppdaterte drivere istede du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...