Gå til innhold

Innføring av forbud mot quote i signatur?


Anbefalte innlegg

Etter min mening, burde quoting i signaturen bli ulovlig! Quotene er irritable, forvirrende og ... Ja, bare unødvendige! Visst noen aboslutt må skrive en quote i signaturen kan de skrive linken til brukeren, etterfulgt av kolon, og det han/hun sa...


Mvh x...!

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja...jeg ser ikke helt problemet med at quote er tillatt i signaturen :shrug:

7026571[/snapback]

- Tar stor plass, eg har sett mange forskjellige størrelser, nokre tilsvarer nesten ei vanleg linje med tekst, mens andre tar to.

- Unødvendig, « og » gjer jobben like godt.

- Folk tar ikkje i betraktning at sitatboksen tar stor plass, noko som resulterer at signaturen fort kan blir 5-6 linjer høg.

- Boksen går heilt frå høgre til venstre i innlegget og har for sikkerhets skuld 2 bakgrunnsfargar som ikkje er lik den i innlegget.

- Sitatteikna i høgre enden.

- Sitatboksen vil eg samanlikne med eit bilete i signaturen, noko me ikkje har lyst å ha.

 

Eg rapporterer alle signaturar eg kjem over som går over 4 linjer, det blir ein del, og ofte er ein sitatboks problemet.

Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som heller ikke er så glad for quote-bokser i signatur. Zeph har jo egentlig nå sagt det som er å¨si om problemet, men det skader ikke at jeg gjentar litt av det. For det første vil en quote-boks uansett hvor langt sitatet er dekke hele plassen vanrett bortover langs signatur-plassen.

 

Quote-boksen har to forskjellige bakgrunnsfarger, i tillegg til sitat-tegnene på høyre side. Ettersom man er vant til å legge merke til og lese quotes i innlegg vil man automatisk begynne å lese quotes i signaturer. Meget forstyrrende indeed.

 

Jeg er enig i dem som her sier at slike quote-bokser stiller på lik linje med bilder. De trekker for mye oppmerksomhet, virker forstyrrende når man prøver å lese innlegg.

 

I tillegg har man jo dette problemet med at folk gjerne bryter retningslinjer da de ikke tenker på at quote-boksene tar plass. Nå husker jeg ikke hvor mange linjer man regnet en quote-boks som. Men la oss si hvertfall to! I tillegg kommer teksten inni.

 

Hadde det vært veldig vanskelig å deaktivere quote-bbcode for signaturer slik at man slapp disse vederstyggelighetene quote-bokser i signatur er?

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Det er jo nesten like irriterende som bilder i signaturen...  :mad:

7023546[/snapback]

Og dette forslaget kommer fra en som har fire fulle linjer, av 4 forskjellige typer, hvorav den ene er bold og underline for å skrike etter oppmerksomhet? :hmm:

 

Jeg for min del synes ikke en quote er mer forstyrrende enn Orresnei sin signatur - bare litt forstyrrende altså :p

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
kunne heller ønske at forbud mot bilder i signatur ble fjernet jeg :wee:

 

men ONT: Jeg har ikke noe spesielt imot quotes i signaturer

7034660[/snapback]

Jeg regner med du har sett andre forum som lar brukere ha bilder i sig?

 

Det er heldigvis ikke lov her og det er godt, håper forbudet blir der alltid.

 

Quotes blir nesten det samme som bilder slik jeg ser det så jeg håper dette kan fjernes.

Lenke til kommentar
kunne heller ønske at forbud mot bilder i signatur ble fjernet jeg :wee:

 

men ONT: Jeg har ikke noe spesielt imot quotes i signaturer

7034660[/snapback]

Jeg regner med du har sett andre forum som lar brukere ha bilder i sig?

 

Det er heldigvis ikke lov her og det er godt, håper forbudet blir der alltid.

 

Quotes blir nesten det samme som bilder slik jeg ser det så jeg håper dette kan fjernes.

7034801[/snapback]

ja, jeg har sett mange andre forum der de bruker bidler i signaturen, men jeg kan tenke meg at grunnen til at det ikke er lov her er fordi det veldig mange forumbrukere og det hadde blitt veldig treigt å "loade" en tråd hvis det hadde vært bilder i siggen. :cool:

Lenke til kommentar
kunne heller ønske at forbud mot bilder i signatur ble fjernet jeg :wee:

 

men ONT: Jeg har ikke noe spesielt imot quotes i signaturer

7034660[/snapback]

Jeg regner med du har sett andre forum som lar brukere ha bilder i sig?

 

Det er heldigvis ikke lov her og det er godt, håper forbudet blir der alltid.

 

Quotes blir nesten det samme som bilder slik jeg ser det så jeg håper dette kan fjernes.

7034801[/snapback]

ja, jeg har sett mange andre forum der de bruker bidler i signaturen, men jeg kan tenke meg at grunnen til at det ikke er lov her er fordi det veldig mange forumbrukere og det hadde blitt veldig treigt å "loade" en tråd hvis det hadde vært bilder i siggen. :cool:

7034936[/snapback]

Ja, det hadde blitt drit. Du får lov å vise et bilde, og det er i avataren! ;)

Lenke til kommentar
Det er ein del av problemet, ja, men eg synest det at ein sitatboks tar så stor horisontal plass pluss at den har fargeforskjellar er eit større irritasjonsmoment enn det faktum at ein signatur får ei linje og to ekstra.

7027003[/snapback]

Jeg er enig med deg i forhold til quoteboksen, selv om jeg må innrømme at jeg ikke har den minste signaturen...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...