Gå til innhold

RFID skal hindre DVD-kopiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noe elendig vås! Dette er bare nok en brukerspere som ikke kommer til å ramme andre enn de mindre teknisk begavede og de som ikke har råd til så mye utstyr.

Edit: Siden det blir innført slike brikker i alt mulig rart fremover (penger, dvdplater, pass osv.) kommer dette til å gjøre livet for kriminelle mye enklere. Nå kam man jo tråle etter ting man vil ha og så slipper man å rane folk som er blakke, eller om man har lyst på en bestemt film kan man bare scanne folk som kommer ut av en butikk. Om man treffer riktig er det bare å følge etter personen til han er alene og slå til.

Endret av premium
Lenke til kommentar

dette er helt håpløst. de bare fatter ikke at en plate ikke kan ha kopisikkring. Jeg kommer ikke til å kjøpe en eneste plate med rfid. håper hele underholdnings bransjen går konk, sån at noen med hjerne kan prøve seg.

 

jeg er for piratkopiering hvis det beskytter privatlivet mitt.

Uansett er det lovlydige forbrukere som for svi.

+ rfid er alerede hacka " http://www.eweek.com/article2/0,1759,1628696,00.asp "

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar

etter det jeg da skjønte vil da disse selskapene stappe inn e RFID på deres DVD-er og i DVD spillerne...

Hva hvis jeg vil ta en backup?

Hva hvis jeg har laget en egen film, eller brent mye av musikken min innpå en DVD plate, vil jeg ikke kunne spille de av på dvd spillern min?

 

Og skal ikke forundre meg om du da må kjøpe et spess merke av dvd spilleren for å spille av en film fra ett visst filmselskap...

 

ett ord Idiotisk!

Lenke til kommentar

DVD det er et i elendig format når det kommer til holdbarhet, og det virker som om de har blitt dårligere de siste årene.

 

Jeg kjøper stadig nye DVD til mine barn og den eneste måten å få de til å funke også etter en uke er å ta backup av DVD'en som barna bruker i stedet for originalen.

 

Selv mine egne DVD'er som jeg av årsakene over tar godt vare på, opplever jeg til stadighet at ikke virker.

 

Dette problemet er utrolig plagsomt. Spesielt når prisene på DVD har vært oppe i 250 kr. Dersom det ikke skal være mulig å ta backup av et slikt media, så bør bransjen lage en ordning der man kan bytte inn ødelagt DVD'er. Det er jo tydeligvis filmen man har betalt for, ikke for selv DVD'en.

 

:cry:

 

En ting til - det er utrolig plagsom at atrikkelforattere av denne typen artikkler konsekvent kaller backup av DVD' for piratkopier. I Norge er det fullt lovlig å ta backup av slike media til eget bruk.

Endret av poen
Lenke til kommentar

Alle sier lovlig kopi, men hva med egenprodusert media som familiefilm fra ferien i fjor?

 

Og når skal bransjen forstå at det hele ikke handler om folks mangel lovlydighet, men bransjens mangel til å tilpasse seg en ny digital verden? Jeg ønsker ikke å gå i butikken for å kjøpe en film, men motta den direkte på PCen min uten begrensning på hvor mange ganger jeg kan se den, i god kvalitet (tenker på iTunes Store og kun 128 kbps) og dette uten sperrer som ikke lar meg se den et annet sted i huset eller på MP3-spilleren og telefonen. Når kommer dette? :roll:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

jeg tror nok egenproduksert media vil fungere helt greit siden den ikke har noen CSS pakket rundt seg.

 

denne brikken vil nok helst være koblet opp mot CSS slik at når en nyere spillere går seg på CSS så vil den også sjekke rfid-brikken for å hente ut data for avspillingen der, og dermed låse innholdet til det fysiske media (MPAA sin våte drøm).

 

det store spørsmålet er da hvordan rfid-brikken fungerer intern. er det en hashing-brikke som tar data inn, endrer på det og spyr data ut, eller er den bare ett nytt sted å gjemme platenøkkelen til CSS?

 

noe sier meg at det bare blir ett ekstra tiltak siden dem ikke kan skremme folk til å skifte ut alle sine gamle dvd-spillere. og dermed så kan det ikke være krav at for å spille den nyeste effekt-suppa fra california så må spilleren kunne lese rfid-brikker. de vil rett og slett ødelegge salget sitt.

 

en annen ting er at så snart det kommer pcenheter som kan lese disse brikkene så er løpet kjørt igjen.

Lenke til kommentar

Det som film industrien ikke har skjønt er at det er bare spørmål om tid før en 16 åring av et geni finner opp en ide for å komme seg rundt kopisperra. Så det er bare wast off money og forske på kopisperrer..

Pirat kopiering har kommet for å bli, de for heller rette seg etter det å heller øke inntekten med skjult markedsføring i filmene helten drikker cola eller noe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...