Gå til innhold

S50 snart til Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OT:

Genial telefon.

 

Håper bare ikke at den europeiske versjonen har sånne jalla-bokstaver på tastaturet!

6874297[/snapback]

Lurer på hvordan prosedyrene er her på forumet, men er ikke denne meldingen til MobilKnut SPAM? Burde den rapporteres? Posten hans har 0 substans (min post er en klage ;) ) Endret av mandela
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg er overasket. Asia ligger ett år (minst) foran resten av verden på mobilfronten. Men har denne seriøst VGA video-opptak i 30fps?? Om den har det tviler jeg på at det er like bra kvalitet som på N93.

 

Og Xcute er jo kjent for å være elendige som telefoner når du ser bort i fra kameramulighetene, i hvert fall var den det for en stund siden. Mulig det har endret seg nå da.

Lenke til kommentar
Men har denne seriøst VGA video-opptak i 30fps?? Om den har det tviler jeg på at det er like bra kvalitet som på N93.

6877297[/snapback]

 

I og med at den forrige xcute-generasjonen greide å levere ca like god bildekvalitet på video samt at filmene tok mindre plass enn på N93 så kan jeg ikke skjønne hvorfor denne modellen skulle være dårligere på film enn N93, resten av tlfen er dog en annen historie. I tillegg bruker jo xcute avi-formatet istedet for det idiotiske mp4-formatet som jeg håper mobilprodusentene begynner å gå bort ifra etterhvert. Noe drit å måtte konvertere alt når du skal lage presentasjons-DVDer.

Lenke til kommentar
I tillegg bruker jo xcute avi-formatet istedet for det idiotiske mp4-formatet som jeg håper mobilprodusentene begynner å gå bort ifra etterhvert. Noe drit å måtte konvertere alt når du skal lage presentasjons-DVDer.

6879088[/snapback]

.avi er et foreldet konteinerformat, ikke en videokodek. Vanligvis må både .avi og .mp4 filer konverteres under dvd produksjon, da videofilene i konteinerne ikke er i mpeg2. Å gå fra mp4 til avi er omvendt av progresjon slik jeg ser det. Samtidig vil jeg si at hardwareprodusenter og innholdsleverandører burde gå vekk fra bruk av det proprietære mp4 formatet til åpne konteinerformater som ogg og matroska.

http://en.wikipedia.org/wiki/.avi

(se under overskriften "Continued use despite obsolescence")

Endret av mandela
Lenke til kommentar
I tillegg bruker jo xcute avi-formatet istedet for det idiotiske mp4-formatet som jeg håper mobilprodusentene begynner å gå bort ifra etterhvert. Noe drit å måtte konvertere alt når du skal lage presentasjons-DVDer.

6879088[/snapback]

.avi er et foreldet konteinerformat, ikke en videokodek. Vanligvis må både .avi og .mp4 filer konverteres under dvd produksjon, da videofilene i konteinerne ikke er i mpeg2. Å gå fra mp4 til avi er omvendt av progresjon slik jeg ser det. Samtidig vil jeg si at hardwareprodusenter og innholdsleverandører burde gå vekk fra bruk av det proprietære mp4 formatet til åpne konteinerformater som ogg og matroska.

http://en.wikipedia.org/wiki/.avi

(se under overskriften "Continued use despite obsolescence")

6879172[/snapback]

 

Programmene jeg bruker støtter avi uten noe men, mp4 derimot må jeg konvertere til annet format for at jeg skal kunne bruke det direkte til presentasjonsdvder. At det er foreldet gir jeg f... i, det fungerer og kvaliteten er god nok for meg og mine nærmeste. Det viktigste for meg og mange andre er at det er brukervennlig og når f.eks min nero ikke støtter å importere mp4 til presentasjoner så velger jeg heller å bruke andre formater.

Lenke til kommentar
det er stregt tatt ikke formatets problem, men et problem med de programmene du bruker (nero f.eks)...

6880239[/snapback]

 

Nei, selvagt er det ikke formatets problem, men det blir jo litt sånn som mp3 vs aac hvor sistnevnte er teknologisk overlegen, men jeg vil allikevel si mp3 er mye bedre siden det er langt mer utbredt og kan spilles av i det aller emste, her kommer aac til kort. Jeg og de aller fleste andre vil ha noe som fungerer og er lett tilgjengelig, noe mp4 slett ikke er når du må kjøpe egen avspillingsprogramvare til pc, eller laste ned codec for å kunne spille det av. Samt at du må konvertere det for å kunne bruke det med f.eks nero som er det mest utbredte brenneprogrammet i verden. Jeg er temmelig lei av masse nye formater som er marginalt bedre og som det er veldig vansklig å bruke på normal måte. Inntil det er generelt støttet så synes jeg ikke noe særlig om f.eks mp4.

Lenke til kommentar

jeg skjønner selvsagt hva du mener. Det er på hardware siden at nye, ypperlige og åpne formater må få gjennomslag for å være "universielle".

Når det er sagt, er konteinere som matroska og mp4 glimrende for bruk med H264/AAC, dette gjør mpeg2 basert dvd til et middelmådig format i forhold.

 

* det finnes mange gratis & frie avspillere for disse formatene til de store platformene, trenger ikke å kjøpe noen ting.

* for å spille av mp3 må du også ha en kodek. den følger ofte ikke med linuxdistribusjoner da det er lisenskonstnader knyttet til det. I windows er kodeket innbakt og lisenskostnader betales av ms vil jeg tro.

 

Forøvrig syntes jeg det var så ille med .mov filer på videofilene til mitt digitale kompaktkamera at jeg byttet til canon som ga meg avi i stedet :mrgreen: så jeg skjønner hva du mener.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
jeg skjønner selvsagt hva du mener. Det er på hardware siden at nye, ypperlige og åpne formater må få gjennomslag for å være "universielle".

Når det er sagt, er konteinere som matroska og mp4 glimrende for bruk med H264/AAC, dette gjør mpeg2 basert dvd til et middelmådig format i forhold.

 

* det finnes mange gratis & frie avspillere for disse formatene til de store platformene, trenger ikke å kjøpe noen ting.

* for å spille av mp3 må du også ha en kodek. den følger ofte ikke med linuxdistribusjoner da det er lisenskonstnader knyttet til det. I windows er kodeket innbakt og lisenskostnader betales av ms vil jeg tro.

 

Forøvrig syntes jeg det var så ille med .mov filer på videofilene til mitt digitale kompaktkamera at jeg byttet til canon som ga meg avi i stedet :mrgreen: så jeg skjønner hva du mener.

6880745[/snapback]

 

Hehe, ja, hadde selv et nikonkamera som lagret som mov før, måtte bruke bink and smacker med divx pro for å få det "spillbart", men slet med kvalitetstap. Mitt neste digitalkamera blir nok canon for min del og grunnet filming i avi-formatet, overtalte både dama og en kompis til å kjøpe canon-kamera pga det ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...